شمانیوز
شما نیوز

آخرین اخبار از استیضاح وزیر آموزش و پرورش

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):نماینده مردم الیگودرز در مجلس گفت: در صورت عدم توجه به خواسته‌های فرهنگیان وزیر آموزش و پرورش استیضاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

محمدتقی توکلی سه‌شنبه شب در مراسم تجلیل از معلمان نمونه الیگودرز با اشاره به اینکه نمایندگان پیگیر اعتراضات و مطالبات فرهنگیان هستند، اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش اعتقاد به رتبه‌بندی دارد، اما فرهنگیان بر این باورند که با رتبه‌بندی مشکل حل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تنها راه حل این است که دولت لایحه‌ای به مجلس بیاورد که در آن نظرات فرهنگیان لحاظ شود در غیر این‌ صورت نمایندگان وظیفه دفاع از حقوق ملت را دارند و اقدام می‌کنند گفت: وزیر آموزش و پرورش دو کارت زرد از مجلس دریافت کرده و استیضاح وی در کشوی میز هیئت رئیسه قرار دارد و در صورتی که خواسته‌های قانونی و به‌حق معلمان تحقق نیابد، مجلس راهی به جز اقدام قانونی ندارد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس با اشاره به نقش معلمان در جهت تعلیم و تربیت گفت: تمام پیشرفت‌هایی که امروز و در عرصه‌های مختلف شاهد آنها هستیم، نتیجه تلاش دیروز معلمان است، اما متاسفانه در بحث‌شان معلم و معیشت آنها مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شوند.

توکلی با اشاره به اینکه معلمان نقش ارزنده‌ای در توانمندسازی کشور دارند، افزود: امروزه هر کشوری که از دانش برتر برخوردار و مجهز به سرمایه انسانی کارآمد باشد، پیشرفت می‌کند.

وی گفت: اول انقلاب نرخ با سوادی در کشور 50 درصد و پوشش آموزشی 60 درصد بود، اما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی هم اکنون نرخ با سوادی بالای 90 درصد و پوشش آموزشی هم 99 درصد است و در لرستان نیز همین شاخص‌ها حاکم است. فارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied