شمانیوز
شما نیوز

اشتباهات مکرر وزارت علوم

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): صحبت‌های دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره اختلاس ۳۲ میلیاردی صندوق رفاه امروز توسط رئیس سازمان امور دانشجویان به گونه‌ای دیگر مطرح شد، گویی آقایان طی سه روز عقب‌نشینی کردند و فقط می‌خواستند جوی سیاسی که به گفته خودشان فقط بر اساس یک احتمال بود، ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

وزارت علوم طی 21 ماه گذشته به جای پرداختن به مباحث علمی و وظایف اصلی خود به فضاسازی علیه عملکرد دولت گذشته می‌پردازد که مصداق‌ بارز آن بحث بورسیه‌ها بود که از بیش از 3 هزار نفر که اعلام کرده بودند بورسیه غیرقانونی هستند به 39 نفر رسید که آن هم افرادی بودند که اطلاعات غلط داده بودند.

هنوز بحث بورسیه‌ها و احکام ظالمانه‌ای که وزارت علوم برای جمعی از نخبگان کشور صادر شده تمام نشده بود که سه روز قبل کاظم پالیزدار دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از اختلاس 32 میلیارد تومانی در صندوق رفاه وزارت علوم خبر داد و تأکید کرد که بر اساس اهتمام و پیگیری جدی شخص وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و ارائه گزارش جامع ایشان به دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی موضوع پرونده اقتصادی در حوزه صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دبیرخانه این ستاد مورد بررسی و رسیدگی ویژه قرار گرفت.

دبیرستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اعلام کرد که صندوق مذکور در بازه زمانی 10 ماهه ( از تاریخ 20/7/1391 تا 20/5/1392)، مبادرت به عقد 14 فقره قرارداد سرمایه گذاری به مبلغ 51 میلیارد تومان با سه شرکت خاص کرده اما با توجه به عدم ایفای تعهدات از سوی شرکت‌های طرف قرارداد در زمان مقرر (عدم وصول بخشی از مطالبات این صندوق) و همچنین احتمال وجود سوء جریانات جدی مالی و مدیریتی مسئولین وقت آن صندوق در سرمایه گذاری منابع مالی صورت گرفته، این موضوع پس از بررسی و رسیدگی ابعاد آن در دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، به منظور احقاق حقوق بیت المال و تسریع در فرآیند رسیدگی به تخلفات حادث شده از سوی معاون اول رئیس جمهور به ریاست قوه قضائیه ارسال شد.

صحبت‌های پالیزدار که خوراک خوبی برای رسانه‌های بیگانه شده بود امروز توسط رئیس سازمان امور دانشجویان جور دیگری مطرح شد و به عبارتی گویی آقایان طی سه روز عقب نشینی کردند و فقط می‌خواستند جوی سیاسی ایجاد کنند، جوی که به گفته خودشان فقط بر اساس یک احتمال وجود سوء جریانات مالی و مدیریتی مسئولین وقت صندوق ایجاد شد.

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان در حاشیه همایش مراکز بهداشت دانشگاه‌ها گفت: صندوق رفاه در دوره گذشته در بخش سرمایه‌گذاری کنترل لازم را صورت نداده است و برخی از قراردادها واقعی نبودند به طوری که ضمانت بانکی گرفته شده ولی برخی شرکت‌ها سوری بودند و دیگر وجود خارجی ندارند.

وی افزود: در حال حاضر بازگشت سرمایه با مشکل مواجه است، اصل پول 32 میلیارد تومان است و پیگیری‌ها از یک سال و نیم گذشته شروع شده است.

وی ادامه داد: پرونده از مراکز قضایی به جریان افتاده و مراکز قضایی رأی برای پیگیری این پرونده را به نفع صندوق رفاه اعلام کردند و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز موضوع را دنبال می‌کند که کار به صورت قضایی پیگیری شود. این مباحث در حالی مطرح می‌شود که اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه از این به اصطلاح فساد مالی در نشستی خبری اعلام بی اطلاعی کرد.

به راستی این چه فساد گستره‌ای است که معاون اول قوه قضائیه از آن بی خبر است و از عنوان «فساد مالی» طی سه روز به عدم کنترل لازم در صندوق رفاه رسیده است!

پالیزدار اعلام کرده بود که رئیس اسبق صندوق رفاه دانشجویان با 3 شرکت خاص قرارداد امضا کرده است و این در حالی است که امروز صدیقی به ضمانت‌نامه‌های بانکی نیز اشاره کرد و گفت که برخی از این شرکت‌ها دیگر وجود خارجی ندارند، به عبارتی یعنی این شرکت‌ها در زمان رئیس اسبق صندوق رفاه فعالیت داشتند و ضمانت‌نامه‌های معتبری نیز از آنها دریافت شده است.

باید از آقایان پالیزدار و صدیقی پرسید در کشور ما چه ضمانتی معتبرتر از ضمانت‌های شعبه بانک و سرپرستی بانک وجود دارد؟ مگر بانک به یک شرکت صوری ضمانت‌نامه می‌دهد؟ صدیقی گفته برای مطالبات صندوق از طریق مراجع قضایی اقدام کردیم و آنها رای به نفع صندوق دادند با چه سندی رای به نفع صندوق دادند؟ قطعا ضمانت نامه‌ها معتبر بوده که حکم به نفع صندوق صادر شده است.

چگونه مسئولانی که مدعی هستند از یک سال و نیم این موضوع در حال پیگیری است به جای فعالیت برای بازپرداخت بدهی صبر کرده‌اند تا مطالبات به 32 میلیارد برسد تا اعلام عمومی کنند؟ فارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied