شمانیوز
شما نیوز

کسر بودجه شدید وزارت آموزش و پرورش

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه آموزش و پرورش 4‌ هزار و 200 میلیارد تومان کسری بودجه و بدهی دارد، گفت: برای جبران این کسری پیشنهاداتی در کمیسیون تلفیق و بودجه مطرح شد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

قاسم احمدی‌لاشکی امشب در همایش بزرگداشت معلمان این شهرستان که در سینما جهان‌نما برگزار شد، اظهار کرد: دولت در سال‌جاری مبلغ 24.7‌ هزار میلیارد تومان برای معلمان و آموزش و پرورش درنظر گرفت که از این رقم 22.6 هزار میلیارد تومان برای حقوق و مزایای فرهنگیان مصرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش 4‌ هزار و 200 میلیارد تومان کسری بودجه و بدهی دارد، افزود: برای جبران این کسری پیشنهاداتی در کمیسیون تلفیق و بودجه مطرح شد و قرار شد از محل شرکت‌های سودده دولتی به میزان یک‌ درصد و از محل بانک‌های دولتی نیز دو‌ درصد به آموزش و پرورش اختصاص یابد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، پرداخت این مطالبات را خواسته به حق فرهنگیان دانست و خاطر‌نشان کرد: از صدا و سیمای کشورمان به‌دلیل اینکه پرداخت مطالبات را نوعی منت بر فرهنگیان دانسته و دست به انتشار اخبار مذموم و ناپسند می‌زنند، گله‌مند هستیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در کمیسیون تلفیق بودجه در مجموع یک‌هزار و 700 میلیارد تومان بودجه به آموزش و پرورش اضافه شده است، بیان کرد: کمیسیون تلفیق و بودجه در مجموع از محل‌های مختلف توانست 6‌ هزار میلیارد تومان برای آموزش و پرورش اختصاص دهد که رقم قابل توجهی در زمینه نگاه مجلس به آموزش و پرورش بوده که این اعتبار برای پرداخت مطالبات فرهنگیان است.

احمدی‌لاشکی به افزایش بودجه آموزش و پرورش از دیگر محل‌ها اشاره کرد و یادآور شد: مجلس برای حوزه‌های دیگر مانند حوزه پرورشی، ورزشی، بسیج، فرزانگان و … نیز اعتباراتی از محل گاز، وزارت دفاع و دیگر منابع درنظر گرفته است.

وی تأکید کرد: معلمان و فرهنگیان بر این باورند که همه سازمان‌ها و ارگان‌ها باید یکسان دیده شوند و در جامعه اسلامی ایران همه نهادها باید بر سر یک سفره بنشینند و با هم یکی و هم‎دل شوند.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر پرداخت مالیات برای کسانی که فرار مالیاتی داشتند، گفت: امسال قرار شد تا شرکت‌های پرداخت‎کننده مالیات‌‌ها مانند بنگاه‌های اقتصادی، نیروهای مسلح، تمام قرارگاه‌ها و آستانه‌ها به‌جز آستان قدس رضوی، ملزم به پرداخت مالیات شده تا از این محل بتوان برای اجرای عدالت آموزشی گام‌های مؤثری برداشت. فارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied