شمانیوز
شما نیوز

پرداخت مطالبات معلمان و بازنشستگان کرمانی

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از پرداخت معوقات فرهنگیان و بازنشستگان طی دو روز آینده خبر داد و گفت: در سال جدید سه سیاست محوری «آموزش کاربردی ، پرورش متعادل و عزتمندی معلم» را در دستور کار داریم.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

ابراهیم جهانگیری مدیرکل آموزش وپرورش استان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان آخرین وضعیت استخدام معلمان حق التدریس, پرداخت مطالبات فرهنگیان، اهم کارهای این اداره کل در سال جدید و طرح نظام رتبه بندی معلمان را تشریح کرد.

تسنیم: با توجه به وعده‌های وزیر آموزش و پرورش نسبت به پرداخت مطالبات فرهنگیان و با اشاره به سخنان اخیر خودتان در این زمینه, این مطالبات چه زمانی پرداخت می‌شود؟

ابراهیم جهانگیری: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در وزارت آموزش و پرورش، حق التدریس پرداخت شده و حق الزحمه امتحانات و بخشی از پاداش بازنشستگان ظرف یکی و دو روز آینده پرداخت می‌شود.

تسنیم: ارزیابی شما از در طرح نظام رتبه بندی معلمان چیست و آیا مزایای این طرح شامل بازنشستگان هم می‌شود؟

ابراهیم جهانگیری: این طرح سبب ساماندهی در نظام پرداخت وزارت آموزش و پرورش می‌شود, یعنی پرداخت‌ها براساس عملکرد و کارآیی خواهد بود که باعث انگیزه بیشتری میان فرهنگیان برای کسب مهارت، دانش و بهره‌گیری از روش‌های جدید تدریس و فناوری‌های نوین اطلاعات و تولید محتوای الکترونیک می‌شود که طبیعتاً افزایش اثر بخشی نیروی انسانی را به همراه خواهد داشت.

معلمان در این طرح به پنج رتبه مقدماتی، پایه، ارشد،خبره و عالی رتبه‌بندی حرفه‌ای می‌شوند و به ترتیب از 15، 25، 35 و 50 درصد افزایش امتیاز حق شغل از مهرماه سال 1394 برخوردار می‌شوند. در زمینه پیشکسوتان عزیز و همکاران بازنشسته نیز این طرح توسط وزارتخانه در حال بررسی است.

تسنیم: آخرین وضعیت سود سهام و ارزش افزوده سحاب فرهنگیان به کجا رسیده است؟

ابراهیم جهانگیری: شرکت سحاب فرهنگیان به صورت هیات امنایی اداره می شود و بهتر است از مدیران شرکت سوال شود.

تسنیم: با توجه به برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش سهمیه استان کرمان به چه میزان است؟

ابراهیم جهانگیری: هنوز جزئیات آزمون استخدامی اعلام نشده است و به محض ارسال بخشنامه به استان از طرف وزارتخانه، از طریق رسانه‌ها میزان سهمیه استان اعلام می‌شود.

تسنیم: برای معلمین مازاد در رشته‌های مختلف در شهرکرمان و نیز کمبود معلم در مناطق محروم چه تدابیری اندیشیده‌اید؟

ابراهیم جهانگیری : از تلاش‌های خالصانه تمامی همکاران در سراسر استان تشکر کنم که با کمک آن‌ها سال تحصیلی 94-93 را با بهترین نحو و بدون هیچ مشکلی در بحث نیروی انسانی آغاز کردیم. ما در آموزش و پرورش سیاست و راهبردی به نام " ساماندهی نیروی انسانی" داریم که در حقیقت متناسب سازی نیروهای مازاد و کمبود است که امری بسیار مهم است و بعد از پایان سال تحصیلی نه ماهه و در طول تابستان این امر توسط همکاران در اداره کل و ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق انجام می‌شود و شاخص‌هایی مثل تعداد بازنشستگان، تراکم کلاس، تعداد متقاضیان نقل و انتقالات، خروجی استان یا ورودی استان و متقاضیان رشته‌های تحصیلی و بسیاری عوامل دیگر بر روی آن تاثیرگذار است و پس از شناسایی وضعیت موجود راهکارهای متناسب با هر شهرستان و منطقه ارائه می‌شود.

تسنیم: آخرین وضعیت معلمان حق التدریسی استان برای تغییر قرارداد به استخدامی به کجا رسیده است؟

ابراهیم جهانگیری: فعلاً بخشنامه جدیدی اعلام نشده به محض ارسال بخشنامه به استان از طرف وزارتخانه، از طریق رسانه‌ها به اطلاع کلیه هم استانی‌ها رسانده خواهد شد.

تسنیم: یکی از دغدغه‌های همیشگی خانواده‌ها ارتقای کیفیت آموزش در مدارس استان است.برای بالا بردن سطح کیفی و ارتقاء سطح علمی دانش آموزان در سطح استان چه تدابیری اندیشیده‌اید؟

ابراهیم جهانگیری: باورم این است که برنامه‌ها و راهکارها وقتی به نحو مطلوب اجرا می‌شوند که همدلی و همزبانی بین برنامه ریزان و مجریان به وجودآید, لذا سعی شده از نظرات و پیشنهادات همه دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت به ویژه معلمان، پیشکسوتان و خانواده‌ها استفاده شود. در اداره کل آموزش و پرورش استان سه سیاست محوری " آموزش کاربردی، پرورش متعادل و عزتمندی معلم " را با هدف افزایش اثربخشی و کارآیی نظام آموزشی سرلوحه طرح‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های خود قرارداده‌ایم و موفقیت در آن را در گرو توانمندی، باور و انگیزه قوی فرهنگیان می‌دانیم. از این رو اولویت بهسازی و توانمندسازی نیروی انسانی و رویکرد مدرسه محور بودن فعالیت ها، توسعه مشارکت در آموزش و پرورش، توسعه و ترویج مدیریت اخلاق مدار، بهره‌گیری از فناوری نوین اطلاعات نیز مورد توجه جدی قرار گرفته است.

تسنیم: اولویت کاری شما در سال جدید به ویژه برای فرهنگیان چیست؟

ابراهیم جهانگیری: ارتقای مستمر دانش و مهارت‌های حرفه‌ای معلمان و ساماندهی نیروی انسانی و توسعه مشارکت همه جانبه در آموزش و پرورش از اهم برنامه‌ها است. چند همایش هم در سال 94 پیش بینی شده است که از جمله باید به برگزاری همایش کشوری مدارس بهره‌ور و بهره‌وری در مدارس اشاره کنم و همچنین برگزاری جشنواره استانی خیرین مدرسه یار و مدرسه ساز استان انجام شده و برای اولین بار برگزاری جشنواره خیرین مدرسه یار و مدرسه ساز ویژه کرمانی‌های مقیم تهران با همکاری اتاق بازرگانی، صنعت و معدن و کشاورزی استان در پایان اردیبهشت ماه سال‌جاری را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied