شمانیوز
شما نیوز

آخرین وضعیت کشتی ایرانی شاهد در یمن

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): ناوهای جنگی ائتلاف با تعقیب کشتی "شاهد" سعی دارند تا نزد افکار عمومی ایده‌ال های خود را دیکته کنند و تلاش می‌کنند تا انتقام بارها تحقیر شدن توسط نیروی دریایی سپاه را از کشتی ایرانی بگیرند حال آنکه نه چنین جراتی دارند و کشتی "نجات" به مسیر خود در کمک رسانی ملت "یمن" ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

از دهه سوم اردیبهشت ماه (21 اردیبهشت 94) که سفر کشتی حامل کمک‌های دارویی و غذایی 2 هزارو پانصد تنی ایران با عنوان کشتی "نجات (شاهد)" به مقصد بندر "الحدیده" یمن حرکت کرد، کشورهای ائتلاف غربی -عربی (یا به عبارت بهتر غربی-عربی-صهیونیستی) تلاش می‌کردند تا این کشتی به مقصد نرسد.

چرا ناوهای جنگی کشتی

بعضا مطرح می‌شد که امکان درگیری نظامی بر سر این کشتی و پهلو گرفتن آن در "یمن" وجود دارد و منابع مختلف تحلیل های متفاوتی از کشتی شاهد داشتند. **کشتی "شاهد" سرنوشت کشتی "سانگاری" را پیدا نخواهد کرد با حضور رسمی ناوگروه 34 که با احساس مسئولیت و پیگیری خاصی، تحولات کشتی "نجات" را بررسی و همواره موقعیت این کشتی را جویا می‌شد، نشان می‌دهد اراده نیروهای مسلح در اسکورت کشتی "شاهد" جدی است و یقینا این کشتی سرنوشت کشتی "سانگاری" را پیدا نخواهد کرد.

چرا ناوهای جنگی کشتی
چرا ناوهای جنگی کشتی

**افخم:هرگونه برخورد با کشتی "نجات" واکنش‌های بین المللی را در پی دارد "مرضیه افخم" سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در این باره اظهار داشت: کشتی "نجات" با ارگان‌های بین المللی از جمله "صلیب سرخ جهانی" و سایر نهادهای بین المللی مرتبط در ارتباط است و هرگونه برخورد با این کشتی "نجات" واکنش‌های بین المللی را به دنبال دارد. اما سوال اینجاست که چرا ناوهای بین المللی ، کشتی "شاهد" را تعقیب می‌کنند و چه قصدی از انجام این کار دارند.

چرا ناوهای جنگی کشتی

**یمن به سلاح نیاز ندارد بلکه به غذا و دارو نیاز دارد پاسخ سوال این است که آن‌ها فکر می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران قصد ارسال سلاح برای ملت مظلوم "یمن" را دارد در حالی که ملت این کشور نیاز به سلاح ندارند؛ بلکه از گرسنگی و جراحات شدید رنج می‌برند و نیاز به غذا و دارو دارند و نه سلاح.

**آصفری: "یمن" نیازی به سلاح ایران ندارد
"محمد حسن آصفری " عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران ؛ درباره جلوگیری از ارسال کمک‌های غذایی و دارویی ایران به بهانه ارسال سلاح اظهار داشت: "یمن" سه برابر جمعیت خود سلاح دارد و نیازی به تجهیزات نظامی ایران ندارد و ادعاهای مطرح شده در این زمینه دروغ است.
با توجه به اینکه مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران از هفته گذشته هشدارهای لازم را داده‌اند، به نظر می‌رسد جسارت هرگونه تجاوزی از محور غربی-عربی گرفته شده است.
چرا ناوهای جنگی کشتی
همچنین در هفته گذشته رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به وضعیت مطلوب کشتی "نجات" ، حال سرنشینان کشتی و محموله کمک‌های انسان دوستانه غذایی و دارویی را مطلوب ارزیابی کردند.
لذا حرکت ناوگان جنگی ائتلاف عربی-غربی (یا به عبارت بهتر عربی-غربی-صهیونیستی) تحت فشار عربستان صورت می‌گیرد و آن‌ها که در جنگ به توفیقی دست نیافته اند تلاش می‌کنند تا پیرامون این جنگ نابرابر اقداماتی انجام دهند تا خود را پیروز جلوه دهند حال آنکه افکار عمومی روی این موارد قضاوت می‌کنند.

**ناوهای جنگی ائتلاف با تعقیب کشتی "شاهد" تلاش می‌کنند تا انتقام بارها تحقیر شدن توسط نیروی دریایی سپاه را از کشتی ایرانی بگیرند

ناوهای جنگی ائتلاف با تعقیب کشتی "شاهد" سعی دارند تا نزد افکار عمومی ایده ال های خود را دیکته کنند و تلاش می‌کنند تا انتقام بارها تحقیر شدن توسط نیروی دریایی سپاه را از کشتی ایرانی بگیرند حال آنکه نه چنین جراتی دارند و کشتی نجات به مسیر خود در کمک رسانی ملت یمن ادامه می‌دهد.

گزارش از محمد زرچینی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied