شمانیوز
شما نیوز

بی بی سی مدعی شد/

داعش تنها با چند صد نفر نیرو، الرمادی را گرفت!

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): رمادی فقط شصت مایل با بغداد فاصله دارد با وجود این بغداد هنوز آرام است. تقریبا دو سوم ارتش عراق در داخل و اطراف پایتخت مستقر هستند تا از آن دفاع کنند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

شبکه تلویزیونی بی بی سی ، جان سیمپسون خبرنگار این شبکه درباره پیشرویهای اخیر داعش گفت گروه دولت اسلامی نه تنها اخیرا شهر تاریخی پالمیرا را تصرف کرد، بلکه این گروه میدان گازی الحیل را در حاشیه این شهر نیز به تصرف خود درآورده است. این گروه هم اکنون پنجاه درصد از اراضی سوریه را در کنترل خود دارد. یکی از اعضای داعش در تصویری تبلیغاتی تهدید کرد به همان اندازه که شما زنده ماندن را دوست دارید، اعضای داعش مرگ را دوست دارند. به همین علت تا زمانی که ما زنده ایم شما آرامش نخواهید دید.

پالمیرا یکی از قدیمیترین شهرهای جهان است و اکنون در برابر حملات دولت اسلامی بی دفاع شده است. دولت اسلامی نشان داده است هر جا که احساس کند آثار قدیمی غیراسلامی است آن را نابود می کند.
سرعت پیشروی دولت اسلامی بسیار چشمگیر بوده است. چند روز پیش نیز آنها شهر مهم رمادی را در غرب عراق تصرف کردند. در نتیجه موج عظیمی از آوارگان وحشتزده از رمادی فرار کردند. جالب است که فقط چند صد جنگوی دولت اسلامی رمادی را تصرف کرده اند در حالیکه ده برابر تعداد آنها نیروهای عراقی در این شهر حضور داشتند که پا به فرار گذاشتند. مردم شهر رمادی احساس می کنند کاملا رها شده اند. یکی از زنان آواره گفت دولت ما را رها کرده است.
رمادی فقط شصت مایل با بغداد فاصله دارد با وجود این بغداد هنوز آرام است. تقریبا دو سوم ارتش عراق در داخل و اطراف پایتخت مستقر هستند تا از آن دفاع کنند. برخی بحران دولت اسلامی و سقوط پیاپی ارتش عراق را در برابر این گروه ناشی از سیاستهای آمریکا در عراق می دانند. با همه اینها مقامات غربی مطمئن هستند که می تواند دولت اسلامی را شکست داد و این اتفاق خواهد افتاد. آنها مطمئن هستند رمادی تا چند هفته دیگر دوباره بازپس گرفته خواهد شد.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied