شمانیوز
شما نیوز

زمان شارژ کارت سوخت سهمیه بنزین خرداد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تأکید بر این که علت شارژ نشدن سهمیه سوخت خودرو و مورتورسیکلت‌های شخصی مشکل در سامانه هوشمند سوخت نبوده است گفت: هنوز از سوی "کمیته سوخت" واریز سهمیه بنزین ابلاغ نشده است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

درباره علت واریز نشدن سهمیه سوخت خودروها و موتورسیکلت‌های شخصی در خرداد ماه گفت: هر ماه بعد از ابلاغ واریز سوخت از سوی مسؤلان، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی سهمیه مورد نظر را در کارت‌ها شارژ می‌کرد.

وی ادامه داد: در این ماه ابتدا اعلام شد" سهمیه بنزین اردیبهشت ماه تمام خودروهای عمومی از جمله تاکسی، وانت بار و آژانس، ساعت ٢٤ پنجشنبه (٣١ اردیبهشت ماه) در کارت سوخت آنها شارژ شود. در مورد سهمیه خودروهای شخصی بعد از تصمیم‌گیری اطلاع‌رسانی خواهد شد."

عربعلی در پاسخ به این سؤال که واریز سهمیه سوخت در ابتدای هر ماه توسط چه نهادی باید ابلاغ شود گفت: ستاد سوخت؛ که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران یکی از اعضای آن است.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش با تأکید بر اینکه واریز سهمیه سوخت به زودی اعلام می‌شود خاطرنشان کرد: ظرف یکی دو روز آینده موضوع سهمیه‌ها حل می‌شود؛ مورد خاصی نیست.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا واریز نشدن سهمیه‌ سوخت مقدمه تغییر در قیمت یا سهمیه‌هاست؟ تأکید کرد: شرکت ملی پخش متولی اجرای سیاست‌های عرضه بنزین است و نقشی در تغییر قیمت و سهمیه بنزین ندارد.

به گزارش تسنیم، پیش از این سید ناصر سجادی؛ مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تأکید کرده بود " تا پایان امسال رقم سهمیه بنزین تغییر نخواهد کرد." این در حالیست که گفته می‌شود "کمیته سوخت" تنها برای تغییر قیمت یا سهمیه تشکیل می‌شود و در صورتی که تصمیمی مبنی بر تغییر وجود نداشته باشد نیازی به ابلاغ واریز سهمیه از سوی این کمیته نیست.

سهمیه بنزین خودرو و موتورسیکلت‌های ــ به‌ترتیب هرکدام 60 لیتر و 25 لیتر ــ با قمیت هر لیتر 700 تومان بامداد اولین روز هر ماه در کارت‌های سوخت شارژ می‌شد. هم اکنون دارندگان خودور و متورسیکلت شخصی ‌می‌توانند از سهمیه بنزین آزاد -هزار تومانی- خود استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied