شمانیوز
شما نیوز

حیف و میل بیت المال اولویت وزیر نفت

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): در حالی که عملکرد دوسال اخیر وزارت نفت می تواند مصداقی بر مدیریت سلیقه ای و تضعیف چشم انداز اقتصاد ایران تلقی شود این روزها و در سکوت نمایندگان عضو کمیسیون انرژی و وکلای شهرهای نفتخیز ، نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی وعضو کمیسیون امنیت ملی انتقادهایی جدی را نسبت به وزیر نفت مطرح کرده است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

احمد بخشایش در تذکری شفاهی گفت که ترجمان قوه مقننه مجلس شورای اسلامی است و طبق فرمایش امام (ره) باید در رأس امور باشد. اما احساس نمایندگان آن است که مجلس انفعالی، احساسی و ضعیف عمل می کند. به اعتقاد من باید این ضعف را در خودمان جست وجو کنیم نه منشأ خارجی.

او ادامه داد: این ضعف به هیأت رئیسه برمی گردد وقتی ریاست مجلس جلوی استیضاح را می گیرد و نمی گذارد اعلام وصول شود این ضعف مجلس است. شاید ائتلاف و زدوبندی پشت پرده وجود داشته باشد که ذیل مصالح ملی در عمل مصالح فردی را در نظر می گیرد.

این نماینده مجلس با اشاره به حضور وزرا در صحن علنی به هنگام پاسخگویی به سوالات نمایندگان گفت: به هنگام حضور وزرا در صحن عده ای از نمایندگان برای رفع مشکلات حوزه انتخابیه گردهم می آیند چون وزیر مربوطه وقت کافی برای نمایندگان در نظر نمی گیرد. بعلاوه دفتر نمایندگان در حد یک بخشدار هم نیست. در حالی که می توان از کمک های در اختیار رئیس مجلس برای کمک به افراد حقیقی و حقوقی استفاده کرد.

بخشایش از وزیر نفت نیز انتقاد کرد و با بیان این که وی ماهیانه 100 میلیون تومان به مدیر شرکت نیکو در سوئیس می دهد ادعا کرد: در حالی که این مدیر 12 ماه سال 14 ماهش در ایران است. حقوق و پاداش 100 میلیونی یعنی حرکت به سمت اشرافی گری. فرد مورد نظر هم نه تخصص و نه توانایی دارد فقط نیروی آقای زنگنه و مطیع امر اوست.

نماینده اردستان در ادامه ادعای خود بیان کرد: آقای زنگنه تمام اعوان و انصار خود را وارد حوزه نقد نموده و حیف و میل بیت المال اولویت ایشان شده است.

این انتقادها در شرایطی صورت می گیرد که به دلیل وجود زیرساخت های مرتبط با نفت و گاز در شهرهای جنوبی کشور ، انتظار عمومی از نمایندگان استان خوزستان و وکلای شهرهای نفتخیز و گازخیر برای نقد عملکرد وزارت نفت بیشتر است اما در هر صورت سخنان نماینده اردستان به ویژه اینکه موضوع انتصاب های وزیر در بخش های مختلف را بازخوانی کرده است جالب است؛ هرچند هنوز دلایل سکوت سنگین نمایندگان مردم شهرهای نفتخیزو اعضای کمیسیون انرژی که واحد تخصصی بررسی مسایل حوزه نفت در مجلس است نسبت به وضعیت مدیریتی و آثار و تبعات تصمیم های اخذ شده در وزارت نفت مشخص نیست.

سخنان آقای بخشایش از خبر منتشره در خبرگزاری ایسنا نقل شده است

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied