شمانیوز
شما نیوز

تصویر معجزه باورنکردنی برای یک باغبان(+16)

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): یک میخ 7.5 سانتی‌متری داخل چشم یک باغبان شده و در کره چشم او جا خوش کرده است که در شرایط عادی آن شخص باید جان خود را از دست می‌داد، اما باغبان معجزه را به چشمان خود دیده است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

به نقل از اکسپرس، میخ مورد استفاده در باغبانی از چشم راست وارد چشم باغبان شده و با فاصله چند میلی‌متری از کنار مغز رد شده است. این باغبان 27 ساله مشغول کار کردن با دستگاه چمن‌زنی بوده که به اشتباه با یک میخ نیز برخورد می‌کند. آن میخ از جای خود کنده شده و به سمت عقب پرتاب می‌شود. در نهایت نیز وارد چشم باغبان نگون‌بخت می‌شود.

تصویر معجزه باورنکردنی برای یک باغبان (+16)

پزشکان نیز پس از مشورت یک راه خوب را پیدا می‌کنند تا میخ را چشم مرد خارج کنند. زیرا انتهای میخ در مجاورت دو شریان اصلی مغز بود و اگر میخ صدمه‌ای با آن‌ها وارد می‌کرد، آن باغبان تا آخر عمر با مشکلات مغزی روبه‌رو می‌شد. دکتر واعل اسد جراح مغز و اعصاب می‌گوید: «نوک میخ مانند یک انگشتی بود که در سد فرو کرده باشند. نگران بودیم که میخ را خارج کنیم و خون‌ریزی شروع شود. پزشکان پس از بررسی با نوعی اسکنر پزشکی جدید به این نتیجه رسیدند که میخ به کره چشم آسیبی جدی وارد نکرده است. پس از این حادثه، جراحان بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون ایالات‌متحده به سرعت اتاق عمل را آماده می‌کنند. یک پزشک میخ را خارج می‌کرد و اگر بر حسب تصادف یکی از آن دو رگ پاره می‌شد، دو پزشک کشیک آماده جراحی سر بیمار بودند. تنها چند دقیقه پس از عمل نیز به بیمار آمپول کزاز و آنتی‌بیوتیک تزریق و سپس مرخص شد. بیمار تنها هشت هفته بعد از عمل توانست در کمال تعجب بینایی عادی خود را به دست آورد. پزشکان همواره به صاحبان مشاغل خطرناک توصیه کرده‌اند که هنگام کار حتما از وسایل ایمنی چشم استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied