شمانیوز
شما نیوز

هلال جمعیت بر سینه استاد محمد علی کشاورز

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): محمد علی کشاورز، بزرگ مرد سینمای ایران با پوشیدن لباس هلال احمر به جمع داوطلبان پیوست.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

محمد علی کشاورز، بزرگ مرد سینمای ایران با پوشیدن لباس هلال احمر به جمع داوطلبان پیوست.

نیم هلال جمعیت بر سینه استاد محمد علی کشاورز

نیم هلال جمعیت بر سینه استاد محمد علی کشاورز

به گزارش انتخاب خبر، تمام زندگی اش را وقف مردم کشورش کرده است؛ همه او را دوست دارند و با هر کدام از نقش هایش خاطره ای خوش به یادگار دارند؛ حتی حالا هم که از درون خانه نظاره گر شده است و دیگر در قاب تلویزیون، او را نمی بینیم.

اما هنوز قلبش برای هنر و مردم کشورش می تپد و دست یاری رسانش را باز کرده و آماده کمک به ایران و ایرانیست. وقتی لباس داوطلبان جمعیت هلال احمر را پوشید از خوشحالی اش مشخص بود که محبت کردن به هم نوعانش جزِیی از خصلت پهلوانی اوست.

نیم هلال جمعیت بر سینه استاد محمد علی کشاورز

گروه همدلی در سال جدید با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که سال جدید را به نام سال همدلی و همزبانی نامگذاری فرمودند، استوارتر از سال گذشته قدم هایش را محکم برداشته است.

پس از دید و بازدید با داریوش اسد زاده و محسن زهتاب، ملکه رنجبر و اهدای کارت و لباس داوطلبان به آنان، این بار گروه همدلی به سرپرستی بهمن دان با حضور در خانه محمد علی کشاورز، دقایقی را با این مرد مهربان گذراندند. در همین دیدار، محمد علی کشاورز نیز با پوشیدن لباس امدادگری به عضویت خانه تخصصی جمعیت هلال احمر درآمد.

بعد از ظهر چهارشنبه 30 اردیبهشت ماه 1394 شبدیس بختیاری، روابط عمومی گروه همدلی زحمت این دیدار را کشید تا لحظلاتی را در کنار استاد مهربانی باشیم. بهمن دان را، حسن اسدی، جعفر پاکزاد، گلشید بحرایی، شبدیس بختیاری و فاطمه درباری همراه بودند تا نزد استاد برسند؛ هرچند دیگر یاران همدل برای دیدار با استاد اعلام آمادگی کرده بودند اما با توجه به شرایط جسمانی استاد کشاورز، صلاح در این بود که برای رعایت حال استاد با تعداد کمتری در منزلش حضور پیدا کنیم.

همه چیز در خانه مثل دیدار قبل بود؛ هیچ چیز تغییر نکرده است. کشاورز با همان لبخند همیشگی اش به استقبالمان می آید؛ این بار برادر استاد نیز در کنارش است. برادری که شباهت زیادی به او دارد.

آقای عزیزی، یار این روزهای استاد، زحمت پذیرایی را می کشد. بهمن دان، سرِ حرف را باز می کند و می گوید: از اینکه دوباره این فرصت به ما دست داد تا خدمت شما برسیم خدا را شکر می کنیم. این بار سعی کردیم با تعداد کمتری از دوستان به حضورتان برسیم تا کمتر اذیت شوید. علتي كه باعث شد امروز خدمت شما برسيم، جویای احوالات شما بودن بود؛ چرا که از طرق مختلف هموطنان جویای حال شما هستند، و همینطور قصد دیگر، اهداي لباس داوطلبان و تحویل كارت عضويت جمعيت هلال احمر به شما استاد گرامي است. شما جزو چهره هاي ماندگار و سرشناس هستيد كه اكثر مردم كشور از شما و شخصيت شما الگو برداري مي كنند و پوشيدن لباس داوطلبان جمعيت هلال احمر و عضويت شما در اين سازمان مردمی، كشور را به سمت كمك به همنوعان خود سوق مي دهد.

استاد با همان صدای دلنشینش می گوید: گروه همدلی دلم را شاد کرده است و از خدا می خواهم تا همیشه همدل بمانید. در دنیای امروزه این اخلاق های پسندیده کمتر دیده می شود. بارها گفته ام كه مديون مردم اين مملكت هستم. مردم ايران خوب هستند و خوبي و كمك به همنوعانشان را دوست دارند. براي اين مردم خوب بايد كارهاي خوب انجام داد. بايد فيلم و سريال هاي خوب و ارزشمند تهيه كرد، از موسيقي در كارها استفاده كرد كه به روحيه مردم نشاط و شادابي دهد اما متأسفانه در اين سالهای اخیر اين اتفاق نيافتاده است.

استادكشاورز ادامه مي دهد: جاي تأسف دارد كه مي بينيم در حال حاضر قسمت اعظمي از تلویزيون در دست عده اي خواص افتاده و باند بازي راه انداخته اند. سريال هايي كه از رسانه ملی پخش مي شود ديگر مثل قديم ها مردم را پاي تلويزيون نمي نشاند و بی محتوا شده است ؛ به طور مثال اثري كه پدرسالار داشت و در زندگي همه وارد شده بود، در سريال هاي امروزي ديده نمي شود؛ اين به خاطر اين است كه در اين زمانه، افرادي كه دست اندركار هستند تجربه و علم كافي را ندارند. به خاطر دارم كه در زمان پخش سريال پدر سالار سفري به جنوب كرمان كه جزو مناطق محروم هم بود داشتم؛ در آنجا مردم من را به نام پدرسالار مي شناختند؛ اینکه سريال پدرسالار و بازيگران آن جاودان شدند به خاطر اين بود كه همه كارها از روی مهر و صمیمیت و قلبی بود و داستان سريال از زندگي واقعي سرچشمه مي گرفت.

نیم هلال جمعیت بر سینه استاد محمد علی کشاورز

استاد آنچنان جدي از ناملايمات دنياي هنر در تلويزيون مي گويد كه هر آدمي را به فكر فرو مي برد. او ادامه مي دهد: به نظرم يك بازيگر و يا يك كارگردان بايد سواد اجتماعي هم داشته باشد. يك هنرمند به خاطر وظيفه خطيري كه به گردن دارد بايد اطلاعاتش را در هر زمينه اي به خصوص در زمينه اجتماعي بالا ببرد. بازيگري داريم كه نمي تواند نقش يك بلوچ و يا يك كرد را به درستي بازي كند. مشكل از كجاست؟ مشكل از اينجاست كه بازيگر براي اينكه نقشش را انجام دهد هيچ مطالعه و تحقيقي ندارد. بازيگران قديمي اگر قرار بود در يك نقش، بازي كنند ابتدا سعي مي كردند اطلاعاتشان را بالا ببرند. حتي براي به دست آوردن اطلاعات و بالا بردن دانش اجتماعي شان چندين روز را در كنار قوميت ها و مردم شهرهاي ديگر زندگي مي كردند.

استاد کشاورز با گله از اینکه جاي خالي فردوسي، مولانا و بزرگان ديگر در هنر امروزه ايرانيان به واضح ديده مي شود، می گوید: توصيه من به جوانان و هنرمندان اين مرز و بوم اين است كه از مطالعه تاریخ ادب و هنر و ادبیات ایران غفلت نکنند و هميشه سعي داشته باشند زندگي اقوام ايراني را از نزديك ببينند. گويش متنوع آنان را بیاموزند، از رسم و رسوم آنان آگاه باشند؛ نوع غذا خوردن و همه اين ها مي تواند در ايفاي نقش به شما كمك كند.

در پایان دیدار؛ استاد، یادی از زنده یاد علی حاتمی کرد و همینطور از استاد خانم پری صابری به نیکی یاد شد و بالاخره با گرفتن عکس دسته جمعی با استاد محمد علی کشاورز خداحافظی کردیم و ما او را به خدا سپردیم.

نیم هلال جمعیت بر سینه استاد محمد علی کشاورز

گزارش از: جعفر پاکزاد عکس از: فاطمه درباری منبع:انتخاب خبر

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied