شمانیوز
شما نیوز

بدون اذن مجلس اجرای پروتکل الحاقی امکان قانونی ندارد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه غیرعلنی ضمن حمایت از طرح مجلس برای حفظ حقوق هسته‌ای کشور گفت: مجلس با دقت پروتکل الحاقی را بررسی می‌کند و بدون اذن مجلس اجرای پروتکل الحاقی امکان قانونی ندارد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: جمع‌بندی مذاکرات غیرعلنی امروز مجلس به این صورت شد در هر مرحله از مذاکرات هسته‌ای مسئولین تیم مذاکره‌کننده با حضور در جلسه علنی مجلس گزارشی دقیق و شفاف از مذاکرات هم به صورت شفاهی و هم به صورت کتبی به مجلس ارائه کنند و نقطه‌نظرات نمایندگان در خصوص مذاکرات را استماع کرده و آن را در مذاکرات لحاظ کنند. لازم است تا تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با شفافیت بیشتری مسائل را در جلسات بیان کنند و همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره داشتند. ما مسئله پنهانی در مذاکرات هسته‌ای نداریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ، با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس اظهار داشت: دراین جلسه رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت قاطع از طرح نمایندگان برای حفظ حقوق هسته‌ای کشورمان و گفت که تصویب این طرح از وظایف مهمی است که مجلس به آن عمل می‌کند و پس از بررسی و تصویب در کمیسیون امنیت ملی مجلس به هنگام بررسی در صحن مجلس مورد حمایت خواهد بود.

کریمی‌قدوسی خاطرنشان کرد: لاریجانی در جلسه غیرعلنی امروز بر این نکته تاکید کرد که تیم مذاکره‌کننده باید در هر مرحله از مذاکره گزارشی کتبی به نمایندگان ارائه کند و جزئیاتی از روند مذاکرات را به صورت مکتوب در اختیار نمایندگان قرار دهد.

وی افزود: از دیگر موضوعات مورد بحث در جلسه غیرعلنی امروز پروتکل الحاقی بود که رئیس‌مجلس گفت که مجلس پروتکل الحاقی را حتما با دید باز بررسی خواهد کرد و بدون اذن مجلس اجرای پروتکل الحاقی امکان قانونی نخواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: دشواری مذاکرات و شرایط کنگره آمریکا مورد بررسی و تجزیه و تحلیل این بود که کنگره و سنای آمریکا در مخالفت با توافق جدی هستند.

کریمی‌قدوسی خاطرنشان کرد: هم وزیر امور خارجه هم رئیس مجلس شورای اسلامی نگاه مثبتی به آینده امضای توافق توسط کنگره و سنا نداشتند و در ادامه جلسه سه نفر از نمایندگان مطالبی را مطرح کردند و به طور کل نمایندگان با جدیت به ابراز نگرانی‌های خود در بحث مذاکرات پرداختند.

وی در پایان با اشاره به طرح مجلس برای حفظ و دفاع از حقوق هسته‌ای کشورمان گفت: مجلس در ارتباط با مذاکرات به وظایف خود عمل می‌کند و طرح مذکور در هفته‌های آینده تبدیل به قانون خواهد شد و یکی از بندهای این طرح این است که توافق هسته‌ای حتما باید به تصویب مجلس برسد، در غیر این صورت توافق قابل اجرا نیست.

منبع: فارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied