شمانیوز
شما نیوز

سود 150ریالی برای هر سهم فرابورس ایران

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): در مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی 93 فرابورس ایران، سهامداران ضمن تصویب صورت‌های مالی با تقسیم سود 150 ریالی هر سهم فرابورس ایران موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فرابورس ایران برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 1393، روز دوم خردادماه 94 به ریاست رسول سعدی رئیس هیات مدیره و با حضور امیر هامونی مدیرعامل، حسن امیری ناظر سازمان بورس و اوراق بهادار، علیرضا عسگری مارانی و صادق عجمی به عنوان ناظران، ابوالفضل متین به عنوان دبیر جلسه، رضا یعقوبی نماینده حسابرس و بازرس قانونی و بیش از 67 درصد سهامداران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران، رسالت این مجموعه را ایجاد بازاری کارا با اولویت معیارهای شفافیت، نقد شوندگی و قابلیت اعتماد به منظور ایجاد بستر تأمین مالی ظرفیت‌های متنوع سرمایه‌گذاری و تخصیص کارآمد منابع، از طریق اوراق بهادار سازی انواع دارایی‌ها به منظور ایفای نقش شایسته در توسعه اقتصاد ملی عنوان کرد و افزود: فرابورس ایران در خرداد 1390 در بازار پایه در گروه فعالیت‌های کمکی و نهادهای مالی واسط درج شده و سهام آن به صورت توافقی مورد معامله قرار می‌گیرد.
وی ضمن ارائه گزارش فعالیت‌های این شرکت درسال مالی93 اظهار داشت: درآمدهای عملیاتی شرکت در سال گذشته حدود 226 میلیارد ریال، سود عملیاتی142 میلیارد ریال، هزینه‌ها 84 میلیارد ریال و سود خالص 219 میلیارد ریال بوده است.
وی افزود: در این دوره مالی، وجوه نقد حاصل از فعالیت‌های عملیاتی 104 میلیارد ریال بوده و حقوق صاحبان سهام693 میلیارد ریال محاسبه شده است.
هامونی با بیان اینکه آخرین سود هر سهم سال 1393 فرابورس 508 ریال بود که مطابق با صورت‌های مالی حسابرسی شده با 6 درصد تعدیل مثبت، رقم 536 ریال محقق شده است، ادامه داد: ارزش معاملات فرابورس ایران در سال قبل 332 هزار میلیارد ریال و حجم کل معاملات 52 میلیارد ورقه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، به ترتیب رشد 14 و 33 درصدی نشان می‌دهد.
مدیرعامل فرابورس ایران در ادامه از تمایز، رشد پایدار، توسعه یافتگی بازار، تعالی سازمانی و رقابت پذیری در برابر بازارهای جایگزین به عنوان محورهای راهبردی این مجموعه نام برد و افزود: کسب رتبه سوم در تعداد صندوق‌های قابل معامله در بین کشورهای عضو کانون بورسهای سازمان همکاری‌های اسلامی و رتبه چهارم ارزش معاملات بازار بدهی بین کشورهای عضو کانون بورس‌های سازمان همکاری‌‌های اسلامی از جمله‌ افتخارات شرکت در عرصه بین‌المللی است.
به گفته وی، تدوین اساسنامه پیشنهادی صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی، ارائه گزارش بازار هدف، ارائه گزارش راهکارهای تأمین مالی حوزه فرهنگ و هنر، تهیه گزارش اقتصاد سنجی و تحلیلی اثرات عرضه‌های اولیه بر بازار سرمایه، پذیرش 35 شرکت و درج 18 شرکت از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در سال 93 بوده است.
مدیرعامل فرابورس ایران ادامه داد: از دیگر اقدامات مهم انجام شده در سال قبل می‌توان به پذیرش اولین صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان، برگزاری 143 جلسه کمیته عرضه، راه اندازی بازار دارایی فکری و انجام بیش از 500 مورد پیگیری شفاهی و کتبی شکایات سهامداران از شرکت‌ها اشاره کرد.
وی با شاره به پذیرش عضویت 5 کارگزار جدید در فرابورس ایران و افتتاح 241 ایستگاه جدید معاملاتی کارگزاران عضو در سال 93 اضافه کرد: بهبود فرآیند بازارگردانی اوراق پذیرفته شده با تغییر روش بازارگردانی از مبتنی بر مذاکره به مبتنی بر حراج، بازنگری ابزارهای موجود بر اساس نیازهای بنگاه‌های اقتصادی و فراهم کردن زمینه ملاقات برای بیش از 10 هیأت خارجی در محل ساختمان فرابورس ایران نیز در سال 93 انجام شده است.
هامونی به افزایش نمادهای اصلی پذیرش یا درج شده از 252 به 280 نماد در سال 93 اشاره کرد و گفت: تعداد کل خریداران در این دوره زمانی 90 و تعداد کل فروشندگان 77 درصد افزایش یافته است.
در ادامه این مراسم، رسول سعدی رئیس هیات مدیره فرابورس ایران با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در این شرکت طی سال مالی گذشته، تصریح کرد: رشد و پایداری سودآوری به همراه رشد نوآوری در فعالیت‌های فرابورس مشاهده می‌شود.
همچنین، نماینده بازرس قانونی و حسابرس ضمن مقبول دانستن صورت‌های مالی فرابورس، اظهار کرد: تمامی مفاد قانونی در معاملات فرابورس ایران رعایت شده است.
هامونی در بخش دیگری از اظهاراتش در پاسخ به سوال برخی سهامداران درباره برنامه‌های آتی فرابورس ایران بیان داشت: برنامه‌ آینده شرکت بر اساس استراتژی‌های تدوین شده، روشن است و یکی از مهمترین برنامه‌های ما همکاری با بورس‌های مطرح دنیا و همچنین سرمایه‌گذاری در بورس‌های نوظهور منطقه است.
این گزارش حاکیست، در بخش پایانی مجمع، سهامداران ضمن تصویب صورت‌های مالی با تقسیم سود 150 ریالی برای هر سهم موافقت کردند و مقرر شد افزایش سرمایه به میزان 25 درصد، حداکثر ظرف شش ماه تعیین تکلیف شود.
مجمع، مبلغ 1610 میلیون ریال در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به 29 اسفند 93 برای اعضای هیات‌مدیره در نظر گرفت و حق حضور اعضای هیات‌مدیره هم مبلغ 10 میلیون ریال برای حداقل دو جلسه در ماه تعیین شد.
همچنین، روزنامه‌ اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی و موسسه حسابرسی بهراد مشار به عنوان بازرس قانونی و حسابرس این شرکت در سال 94 انتخاب شد.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied