شمانیوز
شما نیوز

بزرگترین فود کرت خاور میانه +تصاویر

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): بزرگترین فود کرت در خاورمیانه قرار است تا سال 96 در ایران و در جزیره کیش در مجتمع تجاری سارینا 2 افتتاح شود.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

فود کورت (food court) گونه نسبتا جدیدی از رستوران‌ها و کافه‌هاست که در مراکز خرید، فرودگاه‌ها و دیگر ساختمان‌های بزرگ وجود دارد و در آنها معمولا غذاهای حاضری و فست‌فود فروخته می‌شود. در واقع فودکورت‌ها شباهت زیادی به کافه تریاها دارند. تنوع غذاهای فودکورت‌ها به اندازه‌ای هست که بتواند ذائقه‌های گوناگون را پاسخگو باشد.

در این غذاخوری‌ها معمولا تهیه و مدیریت سرو غذا آسان‌تر و سریع‌تر از رستوران‌ها انجام می‌شود. فودکورت‌ها علاوه بر سرو غذا در محل، برای منازل و محیط‌های کاری نیز غذا می‌فرستند.
فود کرت «سارینا 2» بزرگترین فود کرت خاور میانه با آسانسور خودرو بر+تصاویر
هدف از ایجاد فودکورت‌ها تسهیل و تسریع در امور تهیه و سرو غذاست. اگرچه در ایران برخی از این فودکورت‌ها مجهزتر از رستوران‌های بزرگ هستند.
تاریخچه فودکورت در جهان
نخستین فودکورت در مارس سال 1974 در مرکز خرید پاراموس پارک در نیوجرسی افتتاح شد. البته قبل از آن تلاش ناموفقی در سال 1971 در این زمینه صورت گرفته بود با این حال فودکورت نیوجرسی نخستین تجربه موفق این کافه‌ها بود. هدف از ایجاد این فودکورت این بود که افرادی که برای خرید مراجعه کرده بودند بتوانند همان جا یک غذای سریع و مختصر بخورند و به ادامه خریدشان بپردازند. استقبال از این فودکورت سبب شد افراد دیگری در صدد ایجاد آن در نقاط گوناگون برآیند. در آغاز مواد غذایی در فورت کورت‌ها در ظروف پلاستیکی سرو می‌شد و معمولا با کارد و چنگال یک بار مصرف خورده می‌شد.
فود کرت «سارینا 2» بزرگترین فود کرت خاور میانه با آسانسور خودرو بر+تصاویر
فودکورت در ایران
در ایران نیز چند سالی است که فودکورت‌ها راه‌اندازی شده‌اند. فودکورت‌های برج میلاد، فودکورت باشگاه انقلاب، نگین ظفر، علاالدین، مگامال، فودکورت کیش، فود کورت هایپر استار، فود کورت راه چوبی و ... جزو معروف‌ترین فودکورت‌های ایران هستند. در مرکز خرید اصفهان نیز یک به تازگی فودکورت بزرگ و مجهز افتتاح شده است.
فود کرت «سارینا 2» بزرگترین فود کرت خاور میانه با آسانسور خودرو بر+تصاویر
فود کرت سارینا بزرگترین فود کرت خاور میانه با آسانسور خودرو بر
فود کرت «سارینا 2» بزرگترین فود کرت خاور میانه با آسانسور خودرو بر+تصاویر
اما بزرگترین فود کرت در خاورمیانه قرار است تا سال 96 در ایران و در جزیره کیش در مجتمع تجاری سارینا 2 افتتاح شود.
این فود کرت با برندهای مطرح داخلی و خارجی به متراژ 11260 مترمربع به انضمام تراس های وسیع با چشم انداز زیبا و کامل جزیره و دریا، همراه با پارکینگ های اختصاصی در طبقه فوقانی (با آسانسور خودروبر) قرار خواهد داشت منبع: انتخاب
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied