شمانیوز
شما نیوز

موسوی لاری، محور شورای راهبردی نیست

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): دبیر ائتلاف جبهه اصلاح طلبان و اعتدالگرایان: در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ از شورای مشورتی انتقاد می شد اما رسانه ای نشد، آن موقع هم به شورا انتقاداتی بود، می گفتند سنگینی شورا با کارگزاران است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

جبهه اصلاح طلبان و اعتدال گرایان در انتخابات مجلس دهم همسو ظاهر می شوند به همین جهت ائتلافی تشکیل داده اند و سنگینی وزن اصلاحات بیشتر از اعتدال است چرا که مجید بهمن زاده"دبیر ائتلاف جبهه اصلاح طلبان و اعتدالگرایان" در گفتگو با « نماینده » از همسویی جبهه متبوعش با جریان اصلاحات و شورای مشورتی سخن گفت و در عین حال از فعالیت کمیته انتخاباتی این جبهه خبر داد.

وی با بیان اینکه گروه ۵ نفره تحت عنوان کمیته انتخاباتی رایزنی های خود را انجام می دهند، می گوید: هنوز فردی زعامت کار را برعهده نگرفته و این گروه در حال فعالیت است و درصددیم با حجت الاسلام سید حسن خمینی دیدار و گفتگو کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین سرلیستی عارف توسط جبهه متبوعش که اخیرا از سوی یکی از اعضا اعلام شده بود را رد کرد و با اشاره به اینکه ورود به مصادیق و تعیین شعارهای انتخاباتی خیلی زود است و ما فاصله زیادی تا انتخابات مجلس دهم داریم، اظهارداشت: در حال حاضر نمی توانیم بگویم سرلیست عارف است یا نه؟ البته دوست داریم وی باشد اما این موضوع بستگی به جمع بندی و تصمیم عارف و فرآیند آینده دارد.

بهمن زاده که به نمایندگی اصلاح طلبان و اعتدال گرایان در شورای مشورتی حضور پیدا می کند در خصوص انتقادات همفکرانش در اردوگاه اصلاح طلبان نسبت به شورای راهبردی، گفت: طبیعتا هرساختاری که شکل گیرد و احزابی هم در زیرمجموعه آن تعریف شود با انتقاداتی مواجه می شود اما محور شورای راهبردی موسوی لاری نیست بلکه رییس دولت اصلاحات است. و بخشی از انتقادات بچه های اصلاح طلب همچون کواکبیان به این ساختار وارد است.

انتقاد بخشی از اصلاح طلبان به شورای مشورتی در انتخابات سال ۹ ۲ نکته ای بود که این فعال سیاسی اصلاح طلب به آن پرداخت و خاطرنشان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ از شورای مشورتی انتقاد می شد اما رسانه ای نشد، آن موقع هم به شورا انتقاداتی بود می گفتند سنگینی شورا با کارگزاران است و حتی بعد از انتخابات خیلی ها بیان کردند چون سنگینی انتخابات با کارگزاران بود از داخل آن روحانی بیرون آمد. اما چون بحث، بحث ریاست جمهوری بود موضوع در اخبار مهم گم شد.

گفتگوی کوتاه « نماینده » با این فعال سیاسی اصلاح طلب بدین شرح است:

چه انگیزه ای باعث ائتلاف اصلاح طلبان با اعتدال گرایان و تشکیل جبهه ای تحت عنوان" جبهه اصلاح طلبان و اعتدال گرایان" شد؟

دو جبهه "اصلاح طلبان" و "اعتدالگرایان" از سال ۸۲ فعالیت خود را آغاز کردند. جبهه اصلاح طلبان با ۱۷ تشکل عضو و جبهه اعتدالگرایان هم با ۸ عضو در سال ۹۰ و در جریان انتخابات مجلس نهم کار خود را در همراهی با جریان اصلاحات ادامه دادند. در انتخابات ۹۲ هم این مجموعه که ابتدا در ستادهای دکتر عارف فعال بودند با کنار رفتن ایشان وارد ستاد آقای روحانی شدند و در واقع ستادهای آقای روحانی را در سراسر کشور جبهه اصلاح طلبان و جبهه اعتدالگرایان تشکیل داده و پیش بردند.

قبل از نوروز ۹۴ در راستای هماهنگی بیشتر بین این دو جبهه تصمیم بر این شد تا ۲۵ حزب موجود در این دو جبهه ائتلاف کامل انتخاباتی داشته باشند و فعالیت های خود را هماهنگ با جبهه اصلاحات پیش ببرند.اگر چه ائتلاف دو جبهه اصلاح طلبان و اعتدالگرایان در ماه های پایانی سال ۹۳ انجام شد اما این ائتلاف را رسما در دیدار با محمدرضا عارف اعلام کردیم.

چه افراد و احزابی عضو کمیته انتخاباتی جبهه اصلاح طلبان و اعتدال گرایان هستند؟

حضور ذهن ندارم، دوستان در گروه رایزنی ها و گفتگو های خود را انجام می دهند.

** ورود به مصادق زود است، سرلیستی تعیین نشده

اخیرا خبری مبنی بر سرلیستی عارف از سوی جبهه اصلاح طلبان و اعتدال گرایان در انتخابات مجلس دهم منتشر شده بود، آیا با وی به جمع بندی نهایی رسیدید؟

این خبر توسط آقای ایرانی گفته شد، وی نظر خود را به عنوان دبیرکل حزب فرزندان اعلام کرد چراکه ما هنوز وارد مصادیق انتخابات نشدیدم و معتقدیم ورود به مصادیق خیلی زود است به همین جهت زود است ما بگوییم چه کسی سرلیست شده چون فاصله زیادی تا انتخابات داریم به همین جهت در حال حاضر نمی توانیم بگویم سرلیست عارف است یا نه؟ البته دوست داریم وی باشد اما این موضوع بستگی به جمع بندی و تصمیم عارف و فرآیند آینده دارد.

پس شعار انتخاباتی جبهه هم تعیین نشده ، چون پیش از این، شعار جبهه متبوع شما اعلام شده بود؟

نه، هنوز شعاری تعیین نشده همان طور که گفتم وارد مصادیق نشده ایم و معتقدیم طرح این صحبت ها در موقعیت کنونی خیلی زود است.

ارتباط جبهه "اصلاح طلبان و اعتدال گرایان" با اصلاح طبان برچه اساس تعریف شده است؟

ما کاملا همسو با اصلاح طلبان پیش می رویم و من به عنوان دبیر جبهه اصلاح طلبان و همینطور دبیر ائتلاف میان جبهه اصلاح طلبان و جبهه اعتدالگرایان در شورای مشورتی اصلاح طلبان حضور دارم و به نمایندگی از این دو جبهه دیدگاه های تشکل های عضو این دو جبهه را بیان و پیگیری می کنم.

** موسوی لاری محور شورای راهبردی نیست

"جبهه اصلاح طلبان و عتدال گرایان" استراتژی انتخاباتی را هماهنگی با اصلاح طلبان اعلام کرده و جریان اصلاحات هم شورایی به نام شورای راهبردی انتخابات با محوریت، موسوی لاری تشکیل داده است اما این روزها برخی از چهره ها و تشکل های اصلاح طلب همچون جبهه اصلاح طلبان و کواکبیان انتقاداتی به این شورا وارد کرده اند، علت این انتقادات چیست؟

طبیعتا هرساختاری که شکل گیرد و احزابی هم در زیرمجموعه آن تعریف شود با انتقاداتی مواجه می شود اما محور شورای راهبردی موسوی لاری نیست بلکه رییس دولت اصلاحات است. موسوی لاری مسئولیت هماهنگی و ریاست شورا را برعهده گرفته و محور رئیس دولت اصلاحات است.

** انتقاد بخشی از اصلاح طلبان به شورای مشورتی در انتخابات ریاست جمهوری ؛ اختلاف در اخبار مهم گم شد

در انتخابات ریاست جمهوری انتقادی نسبت به ساختار و شاکله شورا مطرح نشد اما در مقطع کنونی چهره های شناخته شده در اردوگاه اطلاح طلبان به انتقاد از شورای اصلاح طلبان پرداخته اند، با این رویه می توان چشم انداز روشنی را پیش روی شورا ترسیم کرد؟

در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ از شورای مشورتی انتقاد می شد اما رسانه ای نشد، آن موقع هم به شورا انتقاداتی بود می گفتند سنگینی شورا با کارگزاران است و حتی بعد از انتخابات خیلی ها بیان کردند چون سنگینی انتخابات با کارگزاران بود از داخل آن روحانی بیرون آمد. منظور اینکه در آن دوره هم انتقاداتی مطرح می شد اما چون بحث، بحث ریاست جمهوری بودموضوع در اخبار مهم گم شد. در حال حاضر نیز صحبت هایی مطرح شد و خیلی از نقدهای بچه های اصلاح طلب منجمله آقای کواکبیان وارد و قسمت زیادی هم وارد نیست.

در مقطع فعلی هم هنوز این اختلافات ادامه دارد، انتقاد منتجب نیا و حق شناس از شورای اصلاح طلبان

دکتر حق شناس و آقای منتجب نیا انتقاد خود را به شورای راهبردی مطرح کردند و مشکل آنها عملکرد این شورا است که قابل حل است.

شما در شورای مشورتی عضویت دارید، با توجه به این انتقادات و اینکه محوریت برعهده رئیس دولت اصلاحات است آیا جلسه ای پیرامون این انتقادات برگزار شده است؟

جلسه تقریبا سه هفته یکبار خدمت رئیس دولت اصلاحات برگزار می شود و این شورا بحث اجماع کامل را در انتخابات دنبال می کند و نمایندگان تمام تشکیلات آنجا حضور دارند. از شورای هماهنگی سه، چهار نفر از دوستان حضور دارند از اصلاح طلبان و اعتدالگرایان بنده هستم و تمام تلاش بر اجماع در انتخابات است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied