شمانیوز
شما نیوز

حمله «داعش» به ایران را شوخی نگیریم

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: موضوع داعش جدی است ولی مسئولان آن را جدی نمی‌گیرند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

احمد شوهانی" نماینده مردم ایلام، مهران، ایوان و چرداول در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران ، به تحرکات اخیر گروهک تروریستی «داعش» اشاره کرد و گفت: موضوع داعش جدی است ولی مسئولان آن را جدی نمی‌گیرند.

وی افزود: موضوع داعش مستقیما امنیت ملی ما را تهدید می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در حوزه انتخابیه من 425 کیلومتر مرز مشترک با عراق داریم، اخیرا به امیر پوردستان که به مجلس آمده بود؛ گفتم در استان من نیروی کافی ندارید، که گفت بله درست می‌گویید.

وی ادامه داد: به فرمانده نیروی زمینی ارتش گفتم پس شما موضوع داعش را جدی نمی‌گیرید، در مرز، ما چهار تا پاسگاه داریم که در هر پاسگاه 10 نیروی مرزبانی وجود دارد و این‌ها آسیب پذیر هستند.

شوهانی تاکید کرد: نتوانستیم مرزها را محکم کنیم و خیلی خلاء مرزی داریم.

وی افزود: سوریه و عراق هم جزو امنیت ملی ماست ولی بعضی اوقات داعش تا فاصله 40 کیلومتری مرزهای ما پیش روی کرده و الان هم در همین حدود است.

شوهانی گفت: وقتی مردم می‌خواستند برای مراسم اربعین به کربلا بروند داعش را از مسیر کربلا دور کردیم تا به مردم نزدیک نشوند.

وی با اشاره به سخنان وزیر کشور که گفته است، اگر داعش تا فاصله 40 کیلومتری مرزهای ما پیش روی کند، ورود خواهیم کرد گفت: فرض کنید داعش امشب به 35 کیلومتری آمد، چگونه می‌خواهیم مقابله کنیم چرا که زیرساخت‌ها آماده نیست.

وی ادامه داد: داعش به دنبال تقسیم عراق است و حتی بغداد را در اقلیم سنی قرار دادند و دشمنان می‌خواهند داعش را تثبیت و سپس تقسیم عراق و سوریه را عملیاتی کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: این کمیسیون نیز صرفا افراد را دعوت می‌کند و از آن‌ها توضیح می‌خواهد ولی ما که نمایندگان استان‌های مرزی بوده و درگیر این مسئله هستیم می‌دانیم چه خبر است.

شوهانی تاکید کرد: به همه مسئولان می‌گویم حمله داعش به ایران را شوخی نگیرید.

وی ادامه داد: آن‌ها که به عراق و سوریه حمله کرده‌اند هدفشان ایران است.

نماینده مردم ایلام، مهران، ایوان، چرادول اظهارداشت: اگر عراق و سوریه را بگیرند قدم بعدی ما هستیم و داعش با روحیه و امکاناتی که دارد به راحتی دست بردار نیست.

وی تاکید کرد: باید آمادگی ما در مرزها صددرصدی باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در سال‌های گذشته در مرزهای شرقی اقدامات خوبی صورت گرفته ولی مرزهای غربی را جدی نگرفته‌ایم بنابراین در این مناطق خلاء مرزی داریم.

شوهانی در پایان گفت: با صحبت‌هایی که اخیرا شده امیدواریم شاهد تحرک بیشتری در این رابطه باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied