شمانیوز
شما نیوز

زمان پخش و جزئیات سریال پایتخت4 +تصاویر

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): مجموعه تلویزیونی «پایتخت ۴» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری داستانی دیگر از خانواده نقی معمولی را روایت می‌کند که در ۲۶ قسمت در ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه یک خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

ا شنیدن نام «پایتخت» یاد ایام نوروز و بابا پنجعلی و لهجه ی شیرین مازندرانی و كارگردانی سیروس مقدم می افتیم. فیلمسازی كه توانست با ساخت سه سری از این مجموعه ،علاقه مندان زیادی را در ایام نوروز همراه خود كند به طوری كه در ایام عید به هر خانه ای برای دید و بازدید می رفتیم راس ساعت ٢٢ پای تلویزیون می نشستند و از لحظه لحظه ی مجموعه لذت می بردند و حتی تكه كلام های معروف كاراكترهای دوست داشتنی این سریال را با خود زمزمه می كردند.

حال از چندی پیش شنیده شد كه سیروس مقدم سری چهارم پایتخت را كلید زده اما اینبار نه برای پخش در نوروز بلكه برای پخش در ایام ماه مبارك رمضان. به همین منظور ما هم پس از سه هفته پیگیری برای تهیه گزارش از پشت صحنه این مجموعه پرمخاطب و خبرساز، موفق شدیم تا به لوكیشن تولید این سریال برویم.
پس از برنامه ریزی به سمت منطقه ی زیرآب مازندران حركت كردیم و پس از سه ساعت طی کردن مسیر باید به شهر زیرآب و میدان سه كبوتر می رفتیم. بعد از گذر از یك شیب و سربلایی بسیار تند به محل تصویربرداری مورد نظر یعنی خانه ی نقی معمولی رسیدیم.
سیروس مقدم اولین فردی كه در محل لوکیشن دیدیم و جلوی درب حیاط بر روی صندلی كارگردانیش روبروی مانیتور نشسته بود. شرجی بودن هوا و بوی خاص هوای شمال اولین چیزی بود كه ما را معطوف كرد چرا كه هوا به شدت مرطوب و گرم بود. داخل خانه ی بزرگی شدیم به شکل خانه های روستایی مازندران و با حال و هوای آن طراحی شده بود.
بعد از ورود به حیاط و نظاره ی كلی لوکیشن، آشپزخانه ای كاملا سنتی با كابینتهای چوبی كه نوستالژی زندگی روستایی را زنده می كرد، نظرمان را جلب کرد. بعد از صرف ناهار گروه برای ضبط پلان آماده شدند. سكانسی كه در حیاط گرفته می شد و محسن تنابنده با موتور قصد رفتن به محل كار خود را داشت. همچنین سارا و نیكا به همراه ریما رامین فر قصد رفتن به بیرون را داشتند. چند بار این پلان گرفته شد در بین ضبط پلان بعدی به سراغ سیروس مقدم رفتم و در مورد «پایتخت 4» پرسیدم و گفت: حدود چهل روز است كه در این این لوكیشن به صورت شبانه روز و روتین مشغول تصویربرداری هستیم و یك لوكیشن دیگر هم در سی كیلومتری این شهر در شیرگاه داریم كه برخی از تصویر برداری در انجا انجام می شود.
وقتی از او درباره اینكه آیا بخشی از كار در تهران تصویر برداری خواهد شد پرسیدم،گفت :فعلا با توجه به اندازه ای كه فیلم نامه نوشته شده تصویربرداری در همین دو مكان خواهد بود حال باید ببینیم كه ادامه فیلم نامه چگونه نوشته می شود. وی با اشاره به این مطلب كه با توجه به پخش این مجموعه در ایام ماه مبارك رمضان ،حال و هوای فیلم نامه هم منطبق با این ایام نوشته شد، بیان كرد : در مورد تغییرات، جذابیت و تفاوت «پایتخت 4» سری های قبل باید گفت همدلی، مهربانی، احترام به بزرگتر و ایجاد فضای شاد و مفرح از خصایص پایتخت است.
بعد با اشاره به بازی بیژن اشكوركیایی معروف به بیژن استرس ادامه داد: نقش خوبی را برای او در این مجموعه در نظرگرفته ایم و او جلوی دوربین ظاهر شده است.
ضبط پلان بعدی شروع شد در این سكانس روبروی حیاط بر روی دیوار شعارهایی نوشته شده بود كه مهرانفر و تنابنده با رنگ مشغول پاك كردن آنها از روی دیوار بودند. بعد از ان به سراغ ریما رامین فر بازیگر نقش هما رفتم برای انجام مصاحبه بر روی همان صندلی های فلزی سفید كنار حوض نشسته بود باد ملایمی هم می وزید كه در كنار آن فضای زیبا مصاحبه را لذت بخش تر كرده بود.
رامین فر ضمن این نكته كه گروه و عوامل پایتخت خانواده ی دوم او هستند، افزود: حدود ٤٠ روز از زمان تصویربرداری ما در این لوكیشن می گذرد و ما در این مكان در این مدت مستقر بودیم. بعد به سراغ محسن تنابنده رفتیم كه مشغول چك كردن فیلم نامه بود، اما او ترجیح داد در مورد قصه صحبتی نکند و باید مردم سریال را ببینند و خودشان نظر بدهند. احمد مهرانفر هم كه نظاره گر صحبت های من و تنابنده بود حرف او را تایید كرد و از دادن مصاحبه انصراف داد و زمان مصاحبه را به بعد از پخش «پایتخت 4» موكول كرد.
به سراغ بازیگری رفتم كه پس از یك اتفاق ناخوشایند در زندگی اش، سوژه گزارش همكاران ما در باشگاه خبرنگاران شده بود و سپس سر از برنامه علیخانی در نوروز ٩٤ سر در می آورد و در ان برنامه از سوی محسن تنابنده قول حضور در پایتخت ٤ را می گیرد که پس از ان مسیر زندگی اش تغییر می كند. از بیژن اشكور كیایی ،معروف به بیژن استرس در مورد حضور و حسش در این عرصه پرسیدم با نگاه معصومانه اش احساس رضایتش را از حضور در این سریال نشان داد و افزود: نقش خوبی در این مجموعه دارم و سعی میكنم دیگر به آن كلیپ و اتفاق فكر نكنم و این را هم اضافه كرد كه در مدرسه ثبت نام كرده و قصد ادامه تحصیل دارد.
پلان بعدی مربوط به بازی تنابنده با ریما رامین فر شروع شد. سكانسی كه در پشت درب حیاط تنابنده و ردوبدل دیالوگ میان تنابنده و ریما رامین فر همراه بود و سکانس پایانی که ما همراه آنها بودیم.
مجموعه تلویزیونی «پایتخت ۴» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری داستانی دیگر از خانواده نقی معمولی را روایت می‌کند که در ۲۶ قسمت در ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه یک خواهد رفت.
گفتنی است این اولین بار است که یک مجموعه تلویزیونی در کشور به فصل چهارم می رسد. قبل از «پایتخت» مجموعه هایی تلویزیونی همچون «زیر آسمان شهر» در سه فصل ساخته شده بودند. مجموعه ای که در فصل های قبلی خود توانسته است محبوبیتش را حفط و بیشتر بکند و حالا به فصل چهارم رسیده است.
در فصل چهارم این مجموعه نیز، با تیم بازیگران گذشته جلو دوربین رفته است. محسن تنابنده، علیرضا خمسه، احمد مهران فر و ریما رامین فر بازیگران «پایتخت 4» هستند اما در مجموعه جدید مهران احمدی حضور ندارد و پایتخت امسال بدون شخصیت بهبود پخش خواهد شد اما در قسمت های پایانی شاهد حضور وی در این مجموعه خواهیم بود.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied