شمانیوز
شما نیوز

معافیت سربازی

معافیت سربازی مشمولان بالای ۳۵ سال حذف شد

نماینده نجف‌آباد در مجلس از حذف معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال دارای ۲ فرزند یا بیشتر از لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور خبر داد.

معافیت سربازی مشمولان بالای ۳۵ سال حذف شد

به گزارش شمانیوز: ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس درباره معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال دارای ۲ فرزند یا بیشتر، گفت: در بهمن ماه سال گذشته و در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور ماده ۱۰۲، بند ت، تبصره (۱) نمایندگان مصوب کرده بودند که این گروه از مشمولان از سربازی معاف شوند.

وی افزود: شورای نگهبان نسبت به این مصوبه ایراد گرفت و بنده در نامه‌ای به رئیس شورا خواستار بازنگری در نظر اعضا نسبت به این مصوبه مجلس شدم.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس بیان کرد: در جلسه روز گذشته مجلس و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور، معافیت مشمولان دارای ۲ فرزند و بیشتر و بالای ۳۵ سال که با ایراد شورای نگهبان مواجه شده بود، از قانون برنامه هفتم حذف شد.

ابوترابی بیان کرد: در مجلس بعدی با ارائه یک طرح این موضوع را با کاهش سن یعنی مشمولان بالای ۳۰ سال و دارای ۳ فرزند یا بیشتر مجدد پیگیری خواهیم کرد.

بنابراین گزارش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز هشتم بهمن ماه سال گذشته و درجریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور مصوب کرده بودند که در راستای سیاست‌های کلی جمعیت، مشمولان غایب و غیرغایب بالای ۳۰ سال و دارای دو فرزند یا بیشتر از دوره ضرورت خدمت وظیفه عمومی معافند که این مصوبه اصلاح و مقرر شد مشمولان بالای ۳۵ سال سن و دارای دو فرزند یا بیشتر از خدمت وظیفه عمومی معاف شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی