شمانیوز
شما نیوز

تصاویر بازگشت 3 فضانورد به زمین

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): سه فضانورد صبح امروز چهارشنبه 20 شهریور ماه با کپسول فضایی سایوز روسیه پس از شش ماه مأموریت در ایستگاه بین المللی فضایی در قزاقستان به زمین نشستند.

مهر نوشت، پاول وینوگرادوف و الکساندر میسورکین به همراه کریس صبح امروز ساعت 8:58 به وقت محلی قزاقستان ( 02:58 به وقت گرینویچ) فرود آمدند. براساس آنچه در تصاویر زنده مرکز کنترل مأموریت روسیه مشخص شده، تیم نجات به خارج کردن سه فضانورد از کمک کرده و آنها را در صندلیهای مخصوص قرار دادند.

وینوگرادوف 60 ساله فرمانده ایستگاه بین المللی فضایی بود که این مدت را با کسیدی 43 ساله و میسورکین 35 ساله سپری کرد. این گروه روز 29 مارس از بایکونور قزاقستان به فضا رفتند. کسیدی در ماه می یک راهپیمایی فضایی چشمگیر به همراه تام نارشبرن انجام داد، این دو فضانورد موفق شدند یک نشست آمونیاک در سیستم انرژی ایستگاه فضایی را که بر بخش آزمایشگاهی آمریکا تأثیر گذاشته بود را متوقف کنند. این سه مرد نخستین فضانوردانی بودند که یک سفر سریع السیر به ایستگاه فضایی داشتند و به جای دو روز معمول برای رسیدن به مدار زمین و اتصال سفر خود را ظرف کمتر از 6 ساعت به پایان رساندند.

با یک تکنیک جدید سازمان فضایی روسیه، کپسول سایوز تنها چهار بار پیش از اتصال با ایستگاه فضایی در مدار زمین حرکت می کند، این رقم پیشتر به 30 بار می رسید.

درحال حاضر فیودور یورچیکین فرمانده روسیه ایستگاه فضایی به همراه لوکا پارمیتانو ایتالیایی و کارن نیبرگ از ناسا به عنوان مهندسان پرواز در ایستگاه فضایی مستقر هستند. اواخر ماه سپتامبر مایکل هاپکینز، اولگ کوتوف به همراه سرگی ریازانسکی از روسیه به فضانوردان مقیم در ایستگاه ملحق می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی