شمانیوز
شما نیوز

فرمانده ناجا در دیدار رئیس آژانس مبارزه با مواد مخدر ایتالیا

کشف 300 تن مواد مخدر طی 7 ماه

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): فرمانده ناجا با بیان اینکه یک سوم مواد مخدر وارد شده به ایران توسط پلیس کشف می شود افزایش قیمت مواد مخدر در مرزهای شرقی و غربی را ثمره عملکرد نیروی انتظامی دانست و گفت: در 7 ماه امسال موفق به کشف 300 تن مواد مخدر شده ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در دیدار با رئیس آژانس مبارزه با مواد مخدر ایتالیا بر همکاری های مشترک میان دو کشور در حوزه مبارزه با جرایم سازمان یافته و مواد مخدر تأکید کرد.

وی اظهار همکاری از سوی ایتالیا را به عنوان یک کشور عضو اتحادیه اروپا مثبت ارزیابی کرد و گفت: ما از گذشته با ایتالیا روابط خوبی در حوزه مبارزه با مواد مخدر داشتیم که امیدواریم این همکاری ها با انجام این سفرها ادامه پیدا کند.

احمدی مقدم در مورد واکنش طرف ایتالیایی بعد از شنیدن گزارشات پلیس ایران گفت: آن ها نسبت به آمار بالای کشفیات ما در حوزه مبارزه با مواد مخدر اظهار تعجب می کردند و می گفتند که شما چگونه موفق به کشف این مقدار مواد مخدر در طول یکسال می شوید.

وی با بیان اینکه در 7 ماه نخست امسال مقدار 300 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش داشته است گفت: پیش بینی ما این است که میزان کشفیات تا 500 الی 600 تن در پایان سال افزایش یابد.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: سازمان UNODC در گذشته اعلام کرده بود که زمانی که تولید مواد مخدر در افغانستان 8 هزار تن در سال بوده است میزان 62 درصد این مواد به ایران وارد می شده که اکنون اگر میزان تولید مواد مخدر در افغانستان را 5 هزار تن فرض کنیم بر طبق آمار UNODC سی تا 31 درصد این مواد معادل 1700 تن وارد ایران می شود.

وی تأکید کرد: اگر کشفیات ما بین 500 تا 600 تن در سال باشد موفق به کشف یک سوم این مواد مخدر شده ایم که آمار خوبی به حساب می آید.

فرمانده نیروی انتظامی در مورد عملکرد پلیس ایران در مبارزه با مواد مخدر گفت: همین که امروز قیمت تریاک در مرز ایران با افغانستان کیلویی 200 دلار و در مرز با ترکیه کیلویی 2500 دلار نشان می دهد که ایران در کنترل قاچاق مواد مخدر موفق بوده است ضمن اینکه قیمت مواد مخدر در تهران نیز نسبت به گذشته 6 برابر شده است.

وی افزود: اگر ما سقوط پول ملی را در نظر بگیریم می توانیم بگوییم که قیمت مواد مخدر در تهران دو برابر شده است و این به معنی آن است که میزان ریسک تهیه و توزیع مواد مخدر دو برابر افزایش پیدا کرده است.

احمدی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود به تعداد معتادان تحت درمان در ایران اشاره کرد و گفت: از نظر تعداد معتادان تحت درمان اکنون صاحب رتبه اول در دنیا هستیم البته نباید فراموش کنیم که تنها 20 درصد معتادان تحت درمان به طور کامل اعتیاد را کنار می گذارند.

وی در زمینه تجهیزات مقابله با قاچاق مواد مخدر گفت: در گذشته امکاناتی بود که طرف های خارجی از واگذاری آنها به ما دریغ می کردند اما اکنون تمامی تجهیزات مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی