شمانیوز
شما نیوز

تعطیلی شهربازی زنجان در تابستان!

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):غیرفعال بودن دستگاه های بازی در شهربازی زنجان، فضای این پارک را به صورت تعطیلی درآورده است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،شهر زنجان دو شهربازی ویژه بزرگسالان و کودکان دارد که مردم به ویژه در ساعاتی از شب به عنوان مکان مناسبی برای تفریح سالم از آن استفاده می کنند.

گفتنی است، عوامل مختلفی در جذب مسافران و گردشگران به هر شهری موثر است که یکی از آنها وجود فضاهای تفریحی محسوب می شود.

از آنجائی که شهربازی ها معمولا در فصل تابستان فعال می شوند، شهربازی زنجان به یک پارک خفته و تاریک تبدیل شده است.

شهر زنجان از نظر جذب مسافران در فصل های مختلف به ویژه ایام نوروز و تابستان با مشکلاتی مواجه است.

متاسفانه این شهر به عنوان یک شهر عبوری برای مسافران مطرح بوده و اسکان آنها در زنجان به صورت موقت و کم است.

بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان استان، درصد مسافران اسکان یافته در شهر زنجان پایین تر از بسیاری از نقاط کشور است.

این در حالی است که استان های مختلف با تبلیغ فضاهای تفریحی خود از جمله پارک ها و شهربازی ها سعی در افزایش و رشد درصد مسافران و گردشگران خود هستند.

استان زنجان نه تنها تلاشی برای افزایش مسافران به ویژه در فصل تابستان نکرده است تنها مکانی که شاید عامل شادی و نشاط مردم خود این شهر را در شب های تابستان فراهم کند به مکانی خاموش و سوت و کور تبدیل شده است.

یکی از شهروندان زنجانی می گوید: خاموشی دستگاه های مختلف بازی و تفریح سبب عدم استقبال مردم از شهربازی شده به گونه ای که فرد دیگر دل و دماغی برای رفتن به شهربازی ندارد.

علی سامانی افزود: شادی و هیاهوی کودکانه و صدای شادی جوانان در این مکان جای خود را به سکوت و بی تحرکی داده است.

یک نوجوان زنجانی نیز می گوید: از طرفی در آستانه ماه مبارک رمضان مردم شهر زنجان حضور گسترده ای در شهربازی بزرگ این شهر پس از افطار دارند.

شادی صفوی ابراز داشت: امیدواریم سفره هایی که در سال های گذشته در این مکان تفریحی همزمان با ماه مبارک رمضان گشوده شده است به دلیل عدم استفاده از دستگاه های تفریحی کمتر نشود.

*استانداردسازی عامل تعطیلی دستگاه های شهربازی زنجان

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان در این زمینه در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در حال حاضر شهربازی زنجان فعال است.

علی محمدی با بیان اینکه دستگاه های متعلق به شهرداری در شهربازی زنجان فعال است، تصریح کرد: فقط دستگاه هایی که متولی آنها بخش خصوصی است فعال نیستند.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی در زمینه فعال سازی دستگاه های بازی در شهربازی زنجان کوتاهی و کم لطفی کرده است، یادآور شد: این دستگاه ها به دلیل استانداردسازی تعطیل و غیر فعال شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر از اداره کل استاندارد استان در زمینه استاندارد بودن دستگاه های شهربازی پیگیری های لازم را انجام می دهیم، ادامه داد: استاندارد سازی دستگاه ها از نظر این اداره کل الزامی است.

وی اضافه کرد: استاندارد سازی دستگاه های شهربازی زنجان در حال حاضر روند اداری خود را طی می کند اما فضا برای استفاده شهروندان آماده است و مردم نیز گاهی در این فضا حضور دارند.

محمدی اذعان داشت: غرفه های بخش خصوصی شهربازی زنجان نیز هنوز فعال نیست و در این زمینه نیز پیگیر طی شدن روند اداری هستیم.(منبع فارس )

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی