شمانیوز
شما نیوز

آیا مردم با ازدواج موقت موافق هستند؟

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):چندی قبل در خبری به نقل از آیت‌الله دکتر سید محمد موسوی‌بجنوردی، استاد حوزه و دانشگاه و عضو سابق شورای عالی قضایی کشور در مورد حجاب و فرهنگ سازی آن خبری منتشر شد که در ان وی توصیه کرده بود که برای رفع مشکل بدحجابی باید ازدواج موقت را رواج داد .

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):وی در این خبر گفته بود که : «حدود 40 سال پیش به قاهره رفته بودم، وضع حجاب بسیار بد و ناجور بود. تقریبا 14 سال پیش آقای طنطاوی بنده را برای یک سمیناری در قاهره دعوت کرد، عنوان سمینار درباره 'آنچه غرب از اسلام گرفته' بود. پنج روز در آنجا بودم. دیدم که قاهره اصلا زیر و رو شده، حجاب اسلامی ‌الی ماشاءالله. حجاب که می‌گویم، همان حجابی که اسلام می‌گوید، حجاب حسابی. خیلی تعجب کردم. به آقای طنطاوی گفتم قضیه چیست؟ آن 40 سال پیش که آمدم، فساد اخلاقی فراوان بود. طنطاوی گفت یادت هست که چند سال قبل در سمیناری در مراکش درباره ازدواج موقت صحبت کردیم، من همان را الان تجویز کرده‌ام، اسم آن را هم "ازدواج العرفی" گذاشته‌ام. چون اینجا ازدواج خیلی خرج دارد و مردم هم توانایی ندارند. الان حتی ازدواج موقت 30‌،40 ساله می‌کنند و خیلی رواج پیدا کرده است. من جو را بسیار سالم دیدم و حجاب هم مرتب شده بود. خود مردم به خودی خود به سمت حجاب آمده‌اند، چون مردم ذاتا مسلمان هستند. بعد هم مسائل خلاف و آن چیزها خیلی کم شده بود. چرا؟ چون ازدواج موقت را در آنجا به طور عاقلانه اجرا کرده‌اند، حتی 20، 30 یا 40 ساله.»

در همین راستا وبا توجه به اینکه در این خبر نقطه تاکید بر ازدواج موقت قرار داشت , خوانندگان نظرات متفاوتی بیان کردند که مطالعه انها خالی از لطف نیست , کما اینکه این اظهارنظرها درواقع برایند این حکم شرعی در جامعه است , و از طرفی برخی نظرات را میتوان به عنوان نظراتی کارشناسی در این مورد ارزیابی کرد.

• به نظر من ساخت خانه های عفاف راه حل بهتری بود چون کسانی که اینکاره اند مشخص میشدند و در برابر کارشون پول میگرفتن و تکلیفشون مشخص بود و جوانی که الان امکان ازدواج نداشت مشکلش رو شرعی حل میکرد.

• این‌که جامعه پر شده از پیردختران وپیرپسران و مران بیوه و زنان بیوه وهمچنین زوج هایی که زن نازاست و یامشکلات ژنتیکی بایک دیگر دارند با وجود ازدواج موقت هم فساد کم شده وهم مشکل فرزنددار نشدن و... تاحدی حل میشود

• متاسفم شما از دهانه گشاد ساز می نوازید ازدواج موقت توهین به زن و اشرف قراردادن مردهاست دست بردارید تاریخ لعن و نفرینتان خواهد کرد

• ازدواج موقت اصلا فقط برای مردهاست و فقط مرد ها را در نظر میگیرد. ازدواج موقت زن را زیر پا له میکند تا مردها خداییی نکرده یک وقت به گناه نیفتند طفلکی ها! ازدواج موقت بنیان خانواده را به آتش می کشد، جای انکار نیست.

• اگه چیزی بوده فرهنگسازی بوده.. اگه چیزی بوده.. هادی هم بد نگفته که مصری ها نه همه ولی84/4% مسلمان سنی و 15%مسیحی(طبق آمار 1385 منتشر شده در اطلس گیتاشناسی جهان- چاپ ایران) ک سنی ها هم بشدت ازدواج موقت رو رد میکنن * درضمن نظر شخصی بنده اینه که همین صیغه زمینه ساز بیشتر بی بندوباری شده و ما هم تو کشورمون بطور کامل ممنوعش میکردیم خیلی بهتر میشد بیایم شرایط رو مهیا کنیم واسه ازدواج شرایط هم که کار و اعطای وامهای بلند مدت بدون سود ب جوانانی که در سنین ازدواج هستن میتونه باشه-- مثل امارات * فرهنگ سازی برای ازدواج های کم هزینه تر هم مهم است. نه اینکه جوانان به فکر این باشند که چند سال کار کنند تا تازه هزینه های یکی دو شب مراسم عروسی را فراهم کنند! حالا خرید ماشین و خانه دیگر بماند! باید شرایط کار و مسکن ارزان و وام های مناسب را فراهم کرد، نه اینکه دخترها را قربانی پسر ها کرد! چرا همیشه راه آسان تر را انتخاب می کنند!

• اگر ازدواج موقت را قانون گذار برای مجردین راحتتر میگرفت و متاهلین را ملزم به رعایت نکاتی که ضروری است ، میکرد راهکاری بسیار خوب برای جلوگیری از فساد است. اما آنچه که از همه مهمتر است جو فرهنگی ماست که این امر را براحتی قبول نمیکند.از اینرو مسئولین در این راستا باید از طریق رسانه ها فرهنگ سازی کرده تا جامعه با این امر به عنوان یک هنجار اجتماعی برخورد کند.در این راستا نقش روحانیت به عنوان مبلغین دینی نباید فراموش شود

• اونایی که از مسئولیت ازدواج دائم میترسن ترجیح میدن ازدواج موقت داشته باشن. توی ازدواج موقت زن هیچ حقی نداره حتی نمیتونه برای بچه اش شناسنامه بگیره... از نظر عرفی هم هنوز قابل قبول نیست و زنی که صیغه کسی باشه جایگاه اجتماعی مناسبی نداره و مثل یک زن خیابونی بهش نگاه میکنن. چرا دارن سعی میکنن ازدواج موقت و جایگزین ازدواج دائم بکنن؟!!!!

• فقط دوست دارین یه حرفی بزنید و خبر درست کنید....خجالت داره...شماها که همین جوریش هم ازدواج موقت انجام میدین مثل نقل ونبات... ولی ما که ندیدیم بدحجابی کم بشه...در ضمن بی بندوباری رو هم رواج دادین...متاسفم... ازدواج موقت خود یک نماد بی بند و باری است، اما کسانی که فقط به ظاهر توجه دارند فقط مانتوهای کوتاه و روسری های عقب رفته را بی بندو باری می دانند! واقعا متاسفم.

• اتفاقا خیلی هم به واقعیت نزدیکه چرا چون فقط نامشو عوض کردند و از موضع قدرت اعلام کردند وپشتیبانی حقوقی هم دادند. و در ثانی با وجود این دیگه زنان کخ ندارند که خودشون را به نمایش بگذارند . به طوری طبیعی به حجاب و پوشش وادار می شن مثل گلی که بعد از این همه نمایش وقتی حشره ناقل بار منفی را به تور زد دیگه به هدفش رسید نمایش اجرا نمی کنه اگر اینها رو قبول نکنید صحبت حضرت زهرا که فرمود اگر دومی ازدواج موقت را حرام نمی گرد جز افاد رزل دست به زنا نمی زدند موید خوبی است. سوای مطلب نقل شده.

• فرهنگ مردم ایران با مردم مصر خیلی فرق داره اینجا اغلب متاهل ها بدحجاب هستن اونم با اجازه شوهراشون تاره اونایی که موقتی هستن که اصلا نمیدون حجاب چیه

• متاسفانه تو کشور ما تا حرف از ازدواج موقت میشه همه یه مرد متاهلو تصور میکنن که به زنش خیانت میکنه .... در حالی که فساد بین جوون ها بیداد میکنه و همون هایی که مخالف ازدواج موقتی هستن که در حقیقت این روابط رو ضابطه مند میکنه چشمشون رو به روی این فسادها بستن .... متاسفانه شرایطی هم که الان برای شرط پدر و... گذاشته شده این راه شرعی و درست رو تا حد زیادی بسته و نتیجش همینیه که الان تو جامعه میبینن، جوونهای سرخورده یا فاسد( البته استثنا همیشه هست )

• تنها راه جلوگیری از فساد و فحشا در ایران ایجاد فرهنگ ازدواج موقت در جامعه است در غیر این صورت با پدیده بحران اجتماعی فساد روبرو هستیم که روز بروز مارا در باطلاق آن گرفتارتر می نماید و جامعه اسلامی مارا با تضاد اجتماعی مواجه می نماید

• از امام علی حدیثی نقل شده «با این مضمون» که اگه فلانی(منظور یکی از خلفا) ازدواج موقت رو حرام اعلام نمیکرد کسی به زنا مبتلا نمیشد مگر شقی(آدم بد بخت و لجوحی که با وجود راه صحیح و سختی راه غلط؛ راه غلط رو انتخاب کنه)

• حالا که خانمها تو مملکت ازدواج دائم می کنند همه قانونها بر علیه اونهاست ... چه رسد به موقت!! دید ابزاری به زن که می گند همینه زنها آفریده شده اند علت مشکلات در جامعه معرفی شوند!!! • طبق معمول شیپور را از سر بلند می‌زنیم. اگر فرهنگ سازی بلدید کاری کنید که ازدواج معمولی واقعا آسان شوند. البته لازم به ذکر است ازدواج موقت هم بد نیست ولی قرار نیست جای ازدواج دائم را بگیرد.

• خداراشکر می کنیم که کسی به دنبال اصلاح امور می باشد. اما دیدن همه چیز از جنبه جنسی راه به جایی نمی برد. مشکل حجاب ، یک مسئله اجتماعی پیچیده است افردای که حجابهای گوناگون دارند همه به دنبال شوهر یا ارضا جنسی خود نیستند. زیرا زنان شوهردار نیز دچار همین مسئله هستند. ازوسیی با توجه به آمارهای بالای طلاق که با مسائل و مشکلات اجتماعی خاص خود همراه است این موضوع میتواند باعث تضعیف پایه ها بنیانهای خانواده شود. به جای چنین نسخه پیچیهایی باید مشکل اساسی که اقتصاد جامه است را حل کرد. چه بسیار زنان خیابانی که با حجاب کامل هستند و هرگز به دنبال لذت هم نیستند بلکه باید شکم فرزندانشان را سیر کنند یا به طریقی آبروداری کنند تا پیش بچه و خانواده سرافکنده نباشند.

• قابل توجه مسولان ذی ربط که ادعای دغدغه فرهنگی و حل مشکل ازدواج جوانان را دارند و لی از احکام اسلام ناب محمدی (ص) ،جز مصالح و منافع خود چیزی را قبول و دنبال نمی کنند.

• اونجا عاقلانه اجرا شده . اصلا نمی شه انتظار داشت اینجا هم عاقلانه اجرا بشه این کار به حدودا 10 سال زمان احتیاج داره تا جا بیوفته که تا اون موقع خیلی مسائل پیچیده برای مردم و دولت و کلا جامعه به وجود میاد . این کار ریسکه

قدس آنلاين-سعید کوشافر

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی