شمانیوز
شما نیوز

معاون استاندار فارس:

هنرمندان اجازه ندهند تاریخ انقلاب تحریف شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: هنرمندان باید پرداختن به مسائل مردم را در اولویت قرار داده و نسبت به حقوق مردم مطالبه گر باشند.

هنرمندان اجازه ندهند تاریخ انقلاب تحریف شود

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، اسماعیل قزل سفلی، در مراسم تجلیل از افتخارآفرینان فرهنگ و هنر فارس در سال ۱۴۰۲ اظهارداشت: هنرمند و هنر باید علیه بی‌عدالتی و کژتابی‌ها بخروشد و توجه به مسائل جامعه را جزئی از رسالت هنری خود بداند.

وی، استان فارس را دیار هنرمندان، فرهنگ وران و مجاهدان دانست و ادامه داد: این استان از جنبه دینی از وجود احمد بن موسی(ع) که خود نیز یک هنرمند بود بهره می‌برد و در عرصه ادبیات و هنر از سعدی و حافظ که دو گوهر درخشان بر پیشانی فرهنگ ادب و هنر ایران هستند برخوردار است.

وی گفت: شیراز در دانش‌های مختلف از جمله فلسفه، فقه، ادبیات و علوم جدید مانند ستاره شناسی، فیزیک، پزشکی و الکترونیک نیز آوازه‌ای پر افتخار دارد و علمای مبارزی چون میرزا محمد تقی شیرازی و آیت‌الله دستغیب متعلق به این خطه هستند.

معاون استاندار فارس گفت: در زمینه هنر هم آوازه برجستگان فارس و شیراز در جهان طنین انداز است و محمد شفیع شیرازی با تخلص وصال شیرازی، ابن ملقه خوشنویس و خواجوی کرمانی از هنرمندان این دیار هستند.

او افزود: وقتی این سرمایه‌های بزرگ را داریم طبیعی است که از دل این سرمایه‌ها در حوزه فرهنگ و هنر افرادی چون استاد رحیم هودی در عرصه تئاتر، استاد حسن صفری در عرصه آواز و استاد جمشید دل‌طلب در موسیقی پرورش یابند.

وی بیان کرد: آنچه می‌تواند ماندگار شود جز با هنر امکان پذیر نیست و این قالب‌های هنری است که آثار را ماندگار می‌کنند.

وی، خطاب به هنرمندان و متولیان فرهنگی گفت: اجازه ندهید تاریخ انقلاب اسلامی را تحریف کنند، اجازه ندهید جوانان و نوجوانان را با تاریخ ایران بزرگ بیگانه کنند.

او افزود: مسئولان و متولیان امر باید زمینه فعالیت‌هایی که تعهد دینی، فرهنگی و انقلابی برای ایران به دنبال دارد را با سلیقه‌های مختلف فراهم کنند که البته در این راه گام‌هایی در حال برداشته شدن است که باید به شکل مطلوب تر پیش رود.


 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی