شمانیوز
شما نیوز

خانوارهای کانادا بالاترین سطح بدهی دنیا را دارند

طبق گزارش منتشر شده توسط سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، سطح بدهی خانوارهای کانادایی بالاتر از هر کشور دیگری است.

خانوارهای کانادا بالاترین سطح بدهی دنیا را دارند

به گزارش شما نیوز ، به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، طبق گزارش منتشر شده توسط سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، سطح بدهی خانوارهای کانادایی بالاتر از هر کشور دیگری است .

در نسخه اولیه این گزارش که قرار است متن کامل آن در ماه آینده منتشر شود، OECD اعلام کرده است که در بین ۳۵ کشور توسعه یافته و درحال توسعه تحت نظارت این گروه بدهی خانوارهای کانادا در بالاترین رتبه قرار دارد .

این سازمان اعلام کرد که تجمع سریع بدهی خانوارهای کانادایی می‌تواند اقتصاد این کشور را به ویژه در برابر شوک‌های اقتصادی آسیب‌پذیر کند .

OECD گفت: همچنین از آنجایی که سیستم مالی کانادا مستقیما تحت تأثیر بازار مسکن قرار دارد با رشد قوی جمعیت، افزایش بدهی خانوارها می‌تواند ریسک بزرگی برای پایداری مالی به همراه آورد .

این گروه دریافت که نسبت بدهی به تولید ناخالص ملی برای کانادا ۱۰۱ درصد است که بسیار بالاتر از سایر کشورها تحت مطالعه است .

در مقایسه، همین نسبت برای کره‌جنوبی که کشور دوم در این رده بندی است اندکی کمتر از ۹۳ درصد است و برای انگلستان رده سومی اندکی بیشتر از ۸۸ درصد می‌باشد. در آمریکا نسبت بدهی به تولید ناخالص ملی حدود ۸۰ درصد است در حالی که در آلمان و فرانسه این نسبت کمتر از ۶۰ درصد می‌باشد .

این گروه همچنین اعلام کرد که ارتباط بسیار بالایی بین بدهی بالا و ریسک رکود شدید وجود دارد .

در حالی که اکثر کشورها قبل از بحران مالی ۱ دهه پیش شاهد افزایش سطح بدهی خود بودند در حال حاضر اغلب آنها مقدار آن را به صورت تدریجی کاهش داده‌اند .

هرچند برای کانادا و برخی کشورهای اسکاندیناوی این‌گونه نبود است و گروه OECD مقصر آن را تورم قیمت‌های مسکن می‌داند .

این گروه اعلام کرد کشورهای تحت بررسی OECD که بعد از بحران مالی شاهد بیشترین افزایش بدهی خانوارهای خود بودند، با شدیدترین افزایش قیمت‌های مسکن روبرو شده‌اند .

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی