شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی:

شروط بانک مرکزی برای برگزاری مجمع یک بانک بورسی

بانک مرکزی در آستانه برگزاری مجمع عمومی عقب افتاده سال مالی 95 بانک کارآفرین برای برگزاری این مجمع شرط گذاشت.

شروط بانک مرکزی برای برگزاری مجمع یک بانک بورسی

به گزارش شما نیوز؛ بانک کارآفرین در روزهای اخیر سهامداران خود را برای برگزاری مجمع سال مالی 95 فراخواند، که براساس این اطلاعیه روز چهارشنبه 11 بهمن این مجمع برگزار خواهد شد. اما بانک مرکزی با ارسال نامه ای به این بانک پذیرش مصوبات این مجمع را منوط به انجام برخی تعدیل­ها در صورت های مالی سال 95 بعد از این مجمع کرد. بطوریکه خلاصه این تعدیل­ها بصورت زیر است:

1- اعمال 115 میلیارد ریال ذخیره کاهش ارزش سرمایه گذاری­ها در صورت های مالی سال 95 برای سرمایه گذاری های سریع المعامله­ی این بانک در بازار

2- اعمال حداقل 248 میلیارد ریال ذخیره برای مطالبات مشکوک الوصول در صورت های مالی سال 95

3- منظورنمودن مابقی کسری ذخایر مطالبات مشکوک الوصول به مبلغ 372 میلیارد ریال در صورت های مالی سال 96 و 97 به طور مساوی

4- تقسیم سود در مجمع منوط به اجرای بندهای بالا می باشد.

5- انجام اقدامات لازم برای اصلاح ثبت حساب های تسهیلات اعطایی (حساب سود دریافتنی و وجه التزام دریافتنی)

6- بارگذاری صورت­های مالی سال مالی 95 با فرمت XML

همچنین بانک مرکزی بر لزوم انطباق صورت­های حسابرسی شده شش ماهه منتهی به شهریور 95 با نمونه ابلاغی تاکید کرده است.

به گزارش شما نیوز در صورت­های مالی تلفیقی حسابرسی شده سال مالی 95 بانک کارآفرین این بانک توانسته است حدود 309 میلیارد تومان سود قابل تقسیم بین سهامداران محقق کند، که با انجام تعدیلات گفته شده از طرف بانک مرکزی 36.3 میلیارد تومان (11 درصد) از مبلغ سود قابل تقسیم در مجمع کاسته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بورس شمانیوز؛ انتشار این نامه سبب ایجاد صف فروش سنگین برای سهام بانک کارآفرین و زیان بیشتر سهامداران این بانک شده است. ضمن اینکه سهامدار عمده این بانک به صورت مستقیم و غیرمستقیم شرکت سرمایه­گذاری تدبیر می باشد.

گفتنی است نزدیک به 2 سال است که بین بانک ها و بانک مرکزی بر سر تهیه صورت­های مالی براساس استانداردهای جهانی IFRS چالش وجود دارد که این چالش منجر به بی نتیجه بودن جلسات مجمع عمومی سال 95 بانک ها و عدم پذیرش آن توسط بانک مرکزی شده است. نتیجه این چالش بسته بودن نماد سهام بانک ها در بورس بوده و عبارتی دود ضرر و زیان هنگفت این چالش تنها به چشم سهامداران این بانک­ها رفته است که با وجود زیان سنگین، بیش از یک سال نمی توانند سرمایه خود را نقد کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی