شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

علت محبوبیت قالی کاشان در سایر کشورها

اگر می‌خواهید درباره محبوبیت فرش کاشان و چند مورد از پرطرفدارترین و جدیدترین فرش‌ سال این شهر اطلاعات به­دست بیاورید، در ادامه با ما همراه باشید.

وقتی نام شهر کاشان به گوش‌تان می‌خورد، قطعا اولین چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد فرش آن است‌. فرش این شهر به­قدری قدمت و اصالت دارد که خبر صادرشدن آن به کشورهای خارجی، هیچ­کس را متعجب نمی­کند.

قالی کاشان به­خاطر طراحی و زیبایی که دارد، بین تمام ایرانی­ها محبوب است. همچنین این فرش بهترین کف­پوش برای خانه هر ایرانی به­حساب می‌آید.

این فرش‌ها با زیبایی بی­نظیر طرح و تنوع بسیار به­کمک مردم کشور ایران بافته می‌شوند. این فرش می‌تواند حتی دل مشکل پسندترین‌ افراد را به‌دست بیاورد.

پس اگر می‌خواهید درباره محبوبیت فرش کاشان و چند مورد از پرطرفدارترین و جدیدترین فرش‌ سال این شهر اطلاعات به­دست بیاورید، در ادامه با ما همراه باشید.

قالی کاشان

نقش فرش در دکوراسیون داخلی

فرش‌ها در رنگ، طرح و اندازه‌های مختلف تولید می­شوند. فرش کف­پوشی است که به خانه جلوه و شکوه می‌بخشد. پس این دلیلی است که باید این کالای لوکس را یکی از اجزای دکوراسیون خانه بدانیم‌.

فرشی که خریداری می‌کنید، باید به وسایل منزل­تان بیاید تا به طرز معجزه‌آسایی باعث زیبایی خانه شما شود. حال اگر فرشی که شما انتخاب می‌کنید با سایر وسایل­های خانه هماهنگی نداشته باشد، دکوراسیون داخلی منزلتان ظاهری ناخوشایند به خود خواهد گرفت.

فرش جلوه خاصی به خانه می‌دهد پس مهم است که چه فرشی را برای خانه خود انتخاب کنید. وقتی می‌خواهید دکوراسیون خانه‌تان را عوض کنید، اولین چیزی که باید خریداری کنید فرش است.

فرش می‌تواند طراحی و ظاهر خانه شما را تغییر دهد و زیباتر کند، اما قبل از هرچیزی باید دکوراسیون خانه خود را انتخاب کنید، چراکه هر طرح فرش برای یک دکوراسیون مناسب است. در ادامه در رابطه با نقش قالی­های کاشان در انواع دکوراسیون صحبت می­کنیم.

نقش قالی کاشان در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون خانه مثل هر چیز دیگری انواع مختلفی دارد که هر فرد بسته به سلیقه خود آن را انتخاب و خانه خود را به بهترین شکل ممکن طراحی می‌کند. اکنون چند سبک دکوراسیون داخلی را برای شما بازگو خواهیم کرد:

  • کلاسیک
  • مدرن
  • مینیمال
  • نئوکلاسیک

کلاسیک

دکوراسیون کلاسیک در واقع نوعی طراحی به سبک سنتی غربی است که یک سری تغییرات به آن اضافه شده که آن مطابق با ترکیبی از سبک قدیمی و جدید است.

اگر سبک کلاسیک را برای منزل خود می‌پسندید، می‌توانید برای خرید فرش شاه عباسی که نوعی فرش کلاسیک است از فرش کاشان اقدام به خرید کنید. این نوع فرش یکی از محبوب‌ترین فرش‌ها بین مردم است که گل وسط آن علاوه­بر فرش بر روی وسایل دیگر به­کار می‌رود.

مدرن

فرش مدرن یا فانتزی اکنون بین مردم محبوبیت خاص خود را دارد. از نمونه این فرش می‌توان فرش 3 بعدی، فرش شنل، فرش ترک، وینتیج و کلاریس را معرفی کرد.

مینیمال

در دکوراسیون مینیمال بیشتر از رنگ خنثی مانند سفید استفاده می‌شود که جذابیت و آرامش را به­همراه می‌آورد. لازم به ذکر است در دکوراسیون مینیمال از فرش استفاده نمی‌شود. اما در بعضی طراحی‌ها می­توان از فرش‌های فانتزی استفاده کرد. به­طور مثال می­توانید از فرش کاشان مانند فرش‌های مدل شگی پرز بلند در این سبک دکوراسیون استفاده کنید.

نئوکلاسیک

این نوع سبک دکوراسیون برای افرادی است که به ظاهر خانه خود اهمیت بسیاری می‌دهند. فرش این نوع دکوراسیون مابین فرش سنتی، کلاسیک و مدرن قرار دارد. یک نوع از فرش نئوکلاسیک فرش‌های وینتیج یا کهنه نما است.

باید بگوییم که تمامی این نوع فرش‌ها برای انواع سبک‌ها در فرش کاشان یافت می‌شوند و می‌توانید از آن­جا به­صورت سلیقه‌ای خریداری کنید.

علت محبوبیت قالی کاشان

فرش کاشان به­دلایل بسیاری از محبوبیت زیادی برخوردار است که در این مقاله برای شما توضیحی داده‌ایم این دلایل شامل موارد زیر هستند:

  • جنس، طرح و اصالت قالی کاشان، یکی از دلایل محبوبیت فرش ایران در سرتاسر جهان است.
  • این فرش­ها دارای کیفیت، تنوع طرح و رنگ بسیاری هستند که چشم هر بیننده­ای را خیره و سلیقه هر مشتری را راضی می­کنند. همین موضوع موجب ساده­شدن مراحل خرید برای مشتری می­شود.
  • طرح‌های قالی کاشان ظاهری طبیعی دارد و همین موضوع باعث جذب خریدار خواهد شد. باید اضافه کنیم که همین امر باعث شده تا فرش کاشان شهرت کشوری داشته باشد.
  • فرش کاشان به فرش‌های دستباف شباهت دارد. اگرچه فرش دستباف یک هنر دستی است که زمان زیادی صرف بافت آن می‌شود و به همین دلیل هر شخصی توانایی خرید آن را ندارد.
  • فرش کاشان با بافت ریز و ظریف، باعث ایجاد جلوه­ای زیبا در چشم مخاطب می­شود. این بافت ریز فرش کاشان را از سایر فرش‌های ماشینی جدا می‌کند.
  • فرش‌های ماشینی از الیاف مصنوعی تولید می‌شوند و هر کدام آنها کیفیت متفاوتی دارند. اما قالی کاشان از الیاف مرغوبی استفاده می‌کند و همین کار باعث رضایت مشتری می‌شود.
  • فرش ‌کاشان از ماشین­آلات به‌روز استفاده می‌کند تا جنسی خوب و مرغوب به‌دست مشتریان برساند.

معرفی پرطرفدارترین فرش‌های صادراتی کاشان

کاشان یکی از بزرگ­ترین صادرکننده­های‌ فرش است و دلیل آن مربوط به استفاده از ماشین­آلات مدرن و مرغوب می­شود. باید گفت که در تولید این فرش­ها از الیاف مرغوب و نخ اکرولیک استفاده می­کنند. اکنون چند عدد از فرش‌های صادراتی کاشان که از محبوبیت خاصی برخوردار هستند را به شما معرفی می‌کنیم:

  • افشان شاهانه نقره‌ای
  • پریا سیلور
  • رویا مشکی طلایی
  • آفرینش دودی
  • تارا نقره‌ای وینتیج
  • سرنا نقره‌ای_گل بهی

فرش‌هایی که در بالا نام برده شد، چند نمونه از پرطرفدارترین فرش‌های صادراتی کاشان هستند که از نخ 100 درصد اکریلیک هیت‌ست­شده آلمانی تولید شده­اند.

فرش کاشان به‌دلیل استفاده از نخ 100 درصد اکریلیک پرز نمی‌دهد. همچنین این فرش به‌دلیل استفاده از الیاف مرغوب ضدحساسیت است.

معتبرترین کارخانه فرش کاشان

جمع­بندی

قالی کاشان از گذشته دور تا به امروز هم در زمینه فرش دستباف و هم در زمینه فرش ماشینی به­عنوان پایتخت فرش شناخته شده است.

تعداد زیادی کارخانه فرش در کاشان مشغول به­کار هستند و شهرهایی مانند مشهد، یزد، قم، اصفهان و تبریز هم فرش ماشینی تولید می‌کنند.

همچنین فرش کاشان در کشور‌های دیگر هم سرشناس است. کشورهایی مانند آلمان و آمریکا بزرگ­ترین واردکننده­های فرش هستند و همین امر به فرش کاشان اجازه می‌دهد تا محبوبیت خود را بیشتر کند.

فرش کاشان بی­دلیل محبوب نیست. این فرش به­خاطر تنوع در رنگ، طرح و کیفیت در تولید فرش‌ها، این محبوبیت را از آن خود کرده است.

اگر شما سلیقه‌ای متفاوت در چیدمان منزل خود دارید و در انتخاب فرش سخت‌گیر هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از مشاورین معتبرترین کارخانه فرش کاشان راهنمایی بگیرید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی