شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

آموزش استفاده از vps در اندروید و IOS

اگر تابه حال تجربه استفاده از vps در اندروید و ios را ندارید و با نحوه اتصال به سرور مجازی با موبایل اندرویدی آشنا نیستید، با ما در آموزش استفاده از vps در اندروید همراه باشید.

اگر پلتفرم‌های آنلاین خود را روی وی پی اس ویندوز نگهداری می‌کنید، حتما تابه حال برایتان پیش‌آمده که در شرایطی قرار گرفتید که باید فورا به هاستینگ خود متصل شوید. در چنین موقعیتی، راه‌حل چیست؟ ازآنجایی‌که گوشی همراه همیشه دردسترس افراد است، شما با اتصال به سرور مجازی با موبایل اندرویدی می‌توانید در هرزمان و مکانی با گرفتن گوشی، به سرورتان متصل شوید و کارتان را راه بیندازید. به همین علت اگر تابه حال تجربه استفاده از vps در اندروید و ios را ندارید و با نحوه اتصال به سرور مجازی با موبایل اندرویدی آشنا نیستید، با ما در آموزش استفاده از vps در اندروید همراه باشید.

 

نحوه استفاده از vps در اندروید

استفاده از وی پی اس در اندروید روش‌های متنوعی دارد که ساده‌ترین و بهترین آن، بهره‌مندی از تکنولوژی RDP است. شما با استفاده از این تکنولوژی می‌توانید با گوشی خود به سرورهای ویندوزی که از ریموت دسکتاپ استفاده می‌کنند، متصل شوید. در واقع RDP یک نرم‌افزار برای کنترل کامپیوتر از راه دور است که شما می‌توانید در هرجایی که هستید، تنها با داشتن ارتباط اینترنتی معمولی از وی پی اس ویندوزی استفاده کنید. در ادامه مراحل اتصال به سرور مجازی با موبایل را به همراه تصویر آورده‌ایم. پس ادامه مطلب را از دست ندهید!

 

مراحل اتصال به سرور مجازی با موبایل اندروید

نحوه اتصال به سرور مجازی با موبایل باتوجه به نوع سیستم‌عامل گوشی متفاوت است. در واقع شما بسته به اینکه از کدامیک از سیستم عامل‌های اندروید و ios استفاده می‌کنید، باید پس از خرید vps امارات و یا هر لوکیشن دیگری، مراحل مختلفی را طی کنید که ما در اینجا قصد داریم درخصوص نحوه اتصال به سرور اندروید صحبت کنیم.

 

خرید vps برای گوشی

سرورهای مجازی اندروید بامنابع سخت‌افزاری متفاوت در پلن‌های مختلفی در شرکت‌های ارائه دهنده سرور ارائه می‌شوند که شما باید اول از همه باتوجه به نیازتان، اقدام به خرید سرور مجازی اندروید کنید. برای این منظور می‌توانید خرید سرور مجازی اندروید را در گوگل سرچ کنید و با مقایسه پلن‌های شرکت‌های ارائه‌دهنده سرور، بهترین سرویس را انتخاب و خریداری کنید. دقت کنید که اگر قصد استفاده از vps رایگان را دارید، توصیه می‌کنیم سراغ سرورهای مجازی پولی بروید چراکه به دلیل بالابودن هزینه سرورهای مجازی تنها شرکت‌های محدودی هستند که وی پی اس را به طور رایگان ارائه می‌دهند که در این سرویس‌ها، اما و اگرهای زیادی وجود دارد!

 

دانلود برنامه RDP برای اتصال به سرور اندروید

پس از خرید سرور مجازی اندروید، نوبت به دانلود برنامه RDP برای اتصال به سرور اندروید می‌رسد. برای اینکار ابتدا وارد برنامه بازار و یا Google Play Store شوید و برنامه Remote Desktop را که توسط شرکت مایکروسافت ارائه‌شده است، دانلود و نصب کنید.

 

معرفی سرور اندروید در ریموت دسکتاپ

پس از نصب، شما می‌توانید این نرم افزار را با آیکون RD Client در گوشی خود مشاهده کنید و سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  • قبل از ورود و ساخت وی پی اس برای گوشی اندروید، باید شرایط و قوانین را مطالعه و با آن موافقت کنید.
  • سپس روی علامت (+) در گوشه سمت راست و بالای صفحه کلیک کنید تا بتوانید VPS را تعریف کنید. در اینجا از منوی بازشده، گزینه Add PC را انتخاب کنید.
  • اگر پس از انتخاب Add PC صفحه PC Detection به شما نمایش داده شد، روی گزینه ADD MANUALLY کلیک کنید و درغیراین صورت باید سراغ مرحله بعدی برویم.
  • در صفحه جدید، باید در قسمت PC NAME آی پی سرورمجازی خود و در فیلد USER ACCOUNT، روی گزینه Add user account کلیک کنید.
  • حالا نوبت به تنظیمات مربوط به Add User Account می‌رسد. در اینجا باید در فیلد  USERNAME عبارت administratorو گذرواژه خود را در فیلد PASSWORD وارد کنید و سپس اطلاعات خود را با ضربه روی گزینه SAVE، ذخیره کنید.
  • دیگر کافیست جهت ذخیره تمام اطلاعات، در قسمت بالای صفحه و سمت راست روی گزینه SAVE  ضربه بزنید.
  • پس از طی‌کردن مراحل بالا دیگر وی پی اس در برنامه Remote Desktop تعریف شده است و شما برای اتصال به سرور اندروید تنها کافیست روی آن کلیک کنید.
  • پس از ذخیره تنظیمات، یک پنجره جدید برایتان باز می‌شود که در آن اطلاعات سرور مانند  IP و hostname  را به شما نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید تا این پنجره دیگر به شما نشان داده نشود، روی گزینه  Never ask again for connections to this PC  ضربه بزنید و گزینه CONNECT را انتخاب کنید.
  • بسیارخب! اگر مراحل را همانطور که گفتیم، پشت سر بگذارید، اتصال به سرور مجازی با موبایل اندرویدی با موفقیت به اتمام خواهد رسید.

 

اتصال به سرور مجازی با گوشی آیفون (IOS)

اگر گوشی آیفون دارید، برای اتصال به سرور مجازی باید همانند گوشی‌های اندرویدی، اول از همه برنامه Remote Desktop را از برنامه اپل استور دانلود و نصب کنید. برای نصب برنامه Remote Desktop در گوشی آیفون، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا برنامه Remote Desktop را در اپل استور جستجو کنید و سپس روی گزینه GET کلیک کنید.
  • در اینجا اطلاعاتی مانند شرکت تولیدکننده، اپل ایدی و نام برنامه به شما نشان داده می‌شود که برای نصب این برنامه باید روی گزینه Install ضربه بزنید.
  • پس از نصب و اجرای برنامه با کلیک روی گزینه Continue باید به بلوتوث، میکروفن و دوربین برنامه اجازه دسترسی بدهید.

 

معرفی سرور مجازی IOS در برنامه ریموت دسکتاپ

تا اینجای آموزش توانستیم برنامه ریموت دسکتاپ در آیفون را نصب و اجرا کنیم و حالا نوبت به معرفی وی پی اس و تنظیمات مربوط به آن می‌رسد. برای این‌کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد برنامه شوید و روی آیکون  (+) در سمت راست و بالای صفحه ضربه بزنید و از منوی بازشده، گزینه  Add PC  را انتخاب کنید
  • در صفحه جدید، باید IP و username  سرور مجازی خود را ذخیره کنید. درصورتی‌که از سرور مجازی با آی پی ثابت استفاده می‌کنید، روی گزینه PC Name کلیک کنید و سپس در فیلد مربوطه، آی پی خود را وارد نمایید. همچنین به منظور تعریف نام‌کاربری، روی گزینه  User Account  ضربه بزنید.
  • پس از اینکه یوزر اکانت خود را انتخاب کردید، روی گزینه add user Account ضربه بزنید و در صفحه جدید اگر قصد استفاده از سرور مجازی ویندوز را دارید، یوزرنیم  administrator را انتخاب کرده و سپس تغییرات را ذخیره کنید.
  • درنهایت لازم است برای ذخیره تمامی اطلاعاتی که واردکرده‌ایم، روی گزینه  SAVE ضربه بزنید.
  • دیگر شما می‌توانید پس از تعریف وی پی اس، تصویری از محیط برنامه ریموت دسکتاپ IOS را مشاهده کنید. برای استفاده از وی پی اس تنها کافیست روی آن ضربه بزنید.

 

سخن آخر

ما در این مطلب سعی کردیم دغدغه شما را درخصوص نحوه اتصال به سرور مجازی با موبایل را به طور گام به گام آموزش دهیم و به سوالات شما پاسخ دهیم. امیدواریم از این آموزش نهایت بهره را برده باشید. اگر در مراحل اتصال به VPS با موبایل از نصب و دانلود برنامه RDP گرفته تا تنظیمات مربوط به آن با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید سوالات خود را از طریق کامنت با ما درمیان بگذارید. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی