شمانیوز
شما نیوز

خوراک بادمجون

طرز تهیه خوراک بادمجان با مرغ | کمتر از چند دیقه بادمجون درست کن

درست کردن یک خوارزمی بادمجان خوشمزه و عالی این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه خوراک بادمجان با مرغ | کمتر از چند دیقه بادمجون درست کن

به گزارش شمانیوز: خوراک ها همیشه بهترین گزینه برای زمانی می باشد که شما می خواهید یک غذای فوری ولی خوشمزه تهیه کنید. این خوراک خوشمزه بادمجان و مرغ یکی از بهترین گزینه ها می باشد. شما می توانید از آب نارنج یا لیموترش برای چاشنی این خوراک استفاده کنید و کنار نان تازه و سبزی یا ترشی به دلخواه میل کنید. این غذای خوشمزه به روش های مختلفی تهیه می شود و شما می توانید به دلخواه از سبزیجات مختلف داخل آن استفاده کنید.

مواد لازم

بادمجان ۲ عدد

پیاز ۱ عدد

سینه مرغ ۱ عدد

قارچ ۶ عدد

آبلیمو به مقدار لازم

رب گوجه ۱ ق غذا خوری

گوجه فرنگی ۲ عدد

نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، زردچوبه به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت مکعبی ریز یا درشت به دلخواه خرد کنید و داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه بگذارید تا بماند بعد آبکشی کنید و بشورید و خشک کنید. به همراه روغن کمی تفت دهید تا نرم و طلایی شود و کنار قرار دهید.

مرحله دوم: تفت دادن مرغ

در ادامه سینه مرغ را بدون استخوان کنید و به صورت مکعبی خرد کنید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و کمی تفت دهید و بعد روغن و زردچوبه را به پیاز بزنید و تفت داده تا سبک شود و حالا مرغ خرد شده را به همرا هادویه های گفته شده اضافه کنید.

 

مرحله سوم: افزودن قارچ

در ادامه باید تفت دهید تا رنگ مرغ حسابی تغییر کند و بعد قارچ های شسته شده و اسلایس شده را به همراه ۱ ق غذا خوری آبلیمو برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ اضافه کنید و تفت دهید تا آب اضافه قارچ کشیده شود.

 

مرحله چهارم: تهیه خوراک بادمجان و مرغ

در ادامه باید رب گوجه را اضافه کنید و تفت دهید تا خامی رب گرفته شود و بعد گوجه فرنگی ها رنده شده یا پوره شده را اضافه کنید و در نهایت بادمجان های سرخ شده را نیز بیفزاید و با مواد حسابی ترکیب کنید تا یکدست شود و بعد به همراه نان تازه سرو کنید

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied