شمانیوز
شما نیوز

لازانیا

طرز تهیه لازانیا رولی بدون فر خیلی راحت

درست کردین یک لازنیا خوشمزه و عالی بدون فر این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه لازانیا رولی بدون فر خیلی راحت

به گزارش شمانیوز : لازانیا رولی بدون فر یکی از روش های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید خیلی راحت این لازانیا را داخل تابه بدون نیاز به فر تهیه کنید. شما می توانید از لازانیا پیش پخت استفاده کنید که دیگر نیازی به جوشاندن ندارد و خیلی راحت داخل آب جوش قرار دهید تا لازانیا نرم شود. شما می توانید لازانیا رولی بدون فر را با گوشت چرخ کرده یا مرغ ریش ریش شده تهیه کتید و برای شام یا نهار این غذای خوشمزه را سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه لازانیا رولی بدون فر

لازانیا ۱ بسته

گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد

فلفل دلمه ۱ عدد

رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری

قارچ ۱۰ عدد

کره ۱۵ گرم

آرد ۱ ق غذا خوری

شیر ۱.۵ پیمانه

نمک، فلفل سیاه، آویشن، زردچوبه به مقدار لازم

مرحله اول: تفت دادن پیاز

ابتدا باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد گوشت و ادویه ها را اضافه کنید و مواد را تفت دهید تا گوشت خوب سرخ شود و تغییر رنگ دهد. رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود.

 

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

در ادامه باید فلفل دلمه خرد شده را به همراه قارچ خرد شده اضافه کنید و مواد را تفت دهید تا یکدست شود. به دلخواه می توانید کمی جعفری ساطوری شده نیز اضافه کنید و مواد گوشتی را از روی حرارت بردارید.

 

مرحله سوم: تهیه سس بشامل

در ادامه باید سس بشامل را تهیه کنید. کره را داخل تابه بریزید و روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا ذوب شود و بعد آرد را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود و بعد کم کم شیر را اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود و در انتها کمی آویشن و فلفل سیاه اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه لازانیا رولی بدون فر

لازانیا را طبق نوشته روی بسته بندی آماده کنید، می توانید از مدل پیش پخت استفاده کنید که نیازی به جوشاندن ندارد. حالا باید روی هر ورقه لازانیا سس بشامل بزنید و بعد از مواد گوشتی و به دلخواه کمی پنیر پیتزا بریزید و لازانیا را رول کنید. کف تابه مورد نظر را کمی چرب کنید و چند قاشق سس بشامل بریزید و ورقه های لازانیا رول شده را داخل تابه قرار دهید و روی لازانیا رولی مجدد سس بشامل و کمی پنیر پیتزا بریزید و روی حرارت ملایم با دمکنی و روی شعله پخش کن قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا لازانیا پخته و پنیر ذوب شود

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied