شمانیوز
شما نیوز

ماکارانی سبزیجات

طرز تهیه ماکارونی سبزیجات خوشمزه و ساده با قارچ

طرز درست کردن ماکارانی سبزیجات خوشمزه این آموزش خ‌شمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه ماکارونی سبزیجات خوشمزه و ساده با قارچ

به گزارش شمانیوز: ماکارونی سبزیجات یکی از روش های تهیه ماکارونی می باشد که با سبزیجات تهیه می شود. این ماکارونی سبزیجات بدون گوشت و مرغ تهیه می شود و برای افراد گیاه خوار نیز گزینه بسیار خوبی می باشد. شما می توانید از سبزیجات مختلف در تهیه این غذای خوشمزه استفاده کنید. ماکارونی سبزیجات را می توانید با انواع ماکارونی ها فرمی تهیه کنید. شما می توانید ماکارونی را به روش ایرانی دم کنید و یا ماکارونی را آبکش کنید و با سبزیجات مختلف مخلوط کنید و با سس دلخواه سرو کنید. اگر قصد تهیه یک ماکارونی گیاهی را دارید این رسپی را دنبال کنید.

مواد لازم برای تهیه ماکارونی سبزیجات ساده

ماکارونی ۱ بسته

هویج ۲ عدد

فلفل دلمه خرد شده ۱/۴ پیمانه

نخود فرنگی ۱/۲ پیمانه

سیب زمینی ۱ عدد

رب گوجه ۲ ق غذا خوری

پیاز ۱ عدد

گوجه فرنگی ۳ عدد

قارچ ۷ عدد

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، فلفل قرمز، پولبیبر، آویشن به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید سبزیجات را خرد کنید. هویج را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. فلفل دلمه را بشورید و خرد کنید. سیب زمینی را نیز پوست بگیرید و مکعبی ریز خرد کنید. قارچ ها را شسته و اسلایس کنید و اگر پوست روی قارچ سیاه است پوست را با کمک یک چاقو بگیرید و کمی آبلیمو بزنید تا سیاه نشود.

 

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. داخل تابه با کمی روغن و زردچوبه پیازها را تفت دهید تا طلایی شود. سپس هویج و فلفل دلمه و سیب زمینی را اضافه کنید و تفت دهید تا سبزیجات کمی نرم شود. قارچ را در ادامه اضافه کنید و با حرارت بالا تفت دهید تا آب اضافه قارچ کشیده شود.

 

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

ادویه ها را اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود. سپس رب را نیز اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود در ادامه گوجه فرنگی ها را نیز پوره یا رنده ریز کنید و به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا آب اضافی گوجه کشیده شود و سس غلیظی بدست بیاید.

مرحله چهارم: تهیه ماکارونی سبزیجات

آب را داخل قابلمه بریزید تا به جوش بیاید و کمی نمک و روغن اضافه کنید. ماکارونی فرمی را اضافه کنید و صبر کنید تا نرم شود. سپس آبکش کنید و کف قابلمه کمی روغن ریخته و ته دیگ دلخواه را قرار دهید و بعد کمی ماکارونی و بعد سبزیحات تهیه شده را اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید. ماکارونی سبزیجات را دم کنید و صبر کنید تا دم بکشد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی