شمانیوز
شما نیوز

سالاد ایتالیایی

برای مهمونی هات یک سالاد ویژه تدارک ببین | طرز تهیه سالاد ایتالیایی با طعمی بی نظیر

در خبر زیر طرز تهیه یک سالاد جدید و خشومزه مناسب برای مهمانی ها به نام سالاد ایتالیایی را به شما آموزش می دهیم.

برای مهمونی هات یک سالاد ویژه تدارک ببین | طرز تهیه سالاد ایتالیایی با طعمی بی نظیر

به گزارش شمانیوز :سالاد ایتالیایی یکی از غذاهای محبوب و معروف ایتالیایی است که در سراسر جهان شناخته شده است.سالاد ایتالیایی یک غذای خوشمزه و سبک است.سالاد ایتالیایی از ترکیب رنگهای مختلف و طعم‌های تازه بهره می‌برد.سالاد ایتالیایی به عنوان یک غذای سالم و خوشمزه شناخته می‌شود و معمولاً به عنوان پیش غذا یا غذای کناری در وعده‌های غذایی مصرف می‌شود.

موادلازم

برگ جعفری تازه: ۱ لیوان فرانسوی ایتالیایی

برگ ریحان تازه: ۱ لیوان فرانسوی دسته دار

پونه کوهی خشک: ۱/۴ قاشق چای خوری

سیر: ۲ سیر

سرکه قرمز: ۱/۴ قاشق چای خوری

روغن زیتون: ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته دار

نمک: ۳/۴ قاشق چای خوری

فلفل آسیاب شده: ۱/۴ قاشق چای خوری

عسل: ۱/۵ قاشق چای خوری

کاهوی بزرگ: ۱ عدد

فلفل دلمه ای بزرگ: ۱ عدد

خیار خرد شده: ۱ لیوان فرانسوی دسته دار

هویج: ۱ تا ۲ عدد

گوجه گیلاسی نصف شده: به مقدار لازم

زیتون بدون هسته: یک مشت

پنیر ریکوتا: به مقدار لازم

طرز تهیه

در اولین مرحله از طرز تهیه سس سبزیجات مخصوص باید برگ جعفری و ریحان تازه را به خوبی بشویید و خشک کنید. سپس این سبزیجات را به همراه پونه کوهی خشک، سیر و سایر ادویه های مخصوص سس داخل غذاساز بریزید. همه مواد را با سرعت بالای غذاساز یا میکسر مخلوط کنید تا کاملاً له شوند و ظاهری شبیه به سس بگیرند.

در مرحله دوم از سالاد ایتالیایی با کاهو باید همه سبزیجات را به خوبی بشویید. سپس یک پارچه بزرگ پهن کنید و کاهو، فلفل دلمه ای، خیار، گوجه و هویج را روی آن قرار دهید تا کمی خشک شوند. یک تخته و چاقو بردارید و کاهوها را خرد کنید. سپس خیار و فلفل دلمه را نیز به هر روشی که دوست دارید خرد نمایید. برای خرد کردن هویج بهتر است از پوست گیر استفاده کنید و یا با کمک ابزارهای مخصوص هویج را به صورت لایه های نازک و رولی آماده کنید. همه مواد را در یک کاسه بزرگ با هم ترکیب کنید و خوب هم بزنید. سپس زیتون های بدون هسته را نیز به صورت دایره ای برش بزنید و به سالاد اضافه کنید.

در این مرحله از طرز تهیه سالاد ایتالیایی با کاهو، بعد از خرد کردن مواد سالاد، سسی را که از قبل آماده کرده بودید، کم کم به سالاد اضافه کنید. سپس مواد را به خوبی هم بزنید تا سس به خود آن برود. طعم سس را بچشید و در صورت نیاز کمی نمک و فلفل به سالاد اضافه کنید. در نهایت باقیمانده سس را به سالاد اضافه کنید. سپس پنیرها را خرد کنید و روی سالاد بریزید. در صورتی که به پنیر ریکوتا دسترسی ندارید، می توانید از پنیر فتا یا پارمزان نیز برای روی این سالاد ایتالیایی استفاده نمایید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی