شمانیوز
شما نیوز

محسنی‌اژه‌ای خبر داد

بازداشت دایرکننده صفحات فیسبوک به نام اعضای دولت

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): سخنگوی قوه قضاییه بر جلوگیری از شایعه پراکنی در جامعه تاکید کرد.

ایسنا نوشت: حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در پنجاه و سومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر، گفت: آرامش در هر جامعه ای از ارزش بالایی برخوردار است، در هر مجموعه کوچک یا بزرگ اگر آرامش نباشد کارها به درستی انجام نمی شود؛ لذا دستگاه های نظارتی و مطبوعاتی باید در جهت تعالی و رشد مردم قدم بردارند و اگر نقاط ضعفی از دستگاه های مشاهده شد، رسانه ها باید به نحوی آن را انعکاس دهند که در جهت رفع آن انجام شود.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات حرف های بی اساسی در جامعه منتشر می شود که منافعی برای مردم و کشور ندارد، ادامه داد: تقاضا دارم رسانه ها مطالب را به گونه ای منتشر کنند که در جامعه شایعه پراکنی نشود.

محسنی اژه ای افزود: در روزهای اخیر چندین شایعه مشاهده شد و در مورد برخی از این شایعات تحقیق به عمل آمد و دیدیدم از پایه بی اساس و خلاف هستند. اولین شایعه ای که در جامعه منتشر شد این بود که تعدادی از افراد دولت یازدهم در فیس بوک صفحه دارند و مطالبی از ناحیه آنها منتشر می شود که این افراد یکی پس از دیگری این موضوع را تکذیب کردند و گفتند که صفحه ای در فیس بوک نداریم. توسط سیستم اطلاعاتی پیگیری به عمل آمد و فردی که این کار متقلبانه و مجعول را انجام می داد دستگیر و بازداشت شد و اکنون در زندان است و این موضوع یکی دو هفته فضای کشور را تحت تاثیر قرار داد، با اینکه اصل موضوع خلاف بود.

دادستان کل کشور ادامه داد: شایعه دیگر این بود که اس ام اسی به افراد مختلف در سطح جامعه داده می شد که این قرص با این مشخصات خطرناک است و حتی در اس ام اس آمده بود که چند نفر کشته شده اند، در مورد این موضوع هم پیگیری هایی به عمل آمد و فردی که این کار را انجام می داد شناسایی شد و اکنون این موضوع در مرحله تحقیقات است.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به کلاهبرداری هایی که در جامعه صورت می گیرد، ادامه داد: این کلاهبرداری ها پیچیده است و هم بار نیروی انتظامی و هم مسوولیت قوه قضاییه را زیاد می کند. همچنین فردی که مدعی است فریب خورده و کلاه سرش رفته، شریک جرم است؛ زیرا می دانسته که کار درستی انجام نمی شود.

وی به ذکر مثالی در این زمینه پرداخت و افزود: افرادی شرکتی را باز می کنند و بعد تحت عناوین مختلف از بانک وام می گیرند و با فرد صاحب نامی صحبت می کنند که شریک آنها شود و سند بیاورد تا وام را بگیرد و سند وثیقه بانک می شود و فرد مذکور فکر می کند که زیانی متوجه او نیست و سند را می آورد در مرحله بعد عنوان می شود به کسی که صاحب سند است وام نمی دهیم باید سند به نام فرد متقاضی وام شود و مشکل بعدی از اینجا شروع می شود. در اینجا با دو مشکل مواجه می شویم یک بحث این است که سندی آورده شده و از طریق آن وام گرفته شده است و قسط آن به موقع پرداخت می شود و مشکلی از طرف بانک ایجاد نمی شود ولی سند به نام دیگری می شود.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به خبر برکناری چند تن از قضات، ادامه داد: دستگاه قضایی در مقاطع مختلف و با اهتمام بیشتری می خواهد با متخلفان برخورد کند، هم با افرادی که در داخل دستگاه قضایی هستند و مرتکب خلاف می شوند و هم با کسانی که به نام دستگاه قضایی مرتکب کلاهبرداری می شوند و به نام وکیل، قاضی و ... کارهای خلافی را انجام می دهن.

وی تاکید کرد: موظف هستیم با کمک دستگاه انتظامی این افراد را شناسایی کنیم و اگر آنها را پیدا کردیم با آنها برخورد داشته باشیم، این عیب دستگاه قضایی نیست بلکه حسن این دستگاه است.

محسنی اژه ای با بیان اینکه برخی از وکلا هم مرتکب کارهای متقلبانه می شوند، گفت: متاسفانه برخی از وکلا متخلف هستند؛ چرا نباید با این وکلای متخلف برخورد کرد؟ اگر فردی مرتکب جرمی شود باید با آن برخورد کرد. کانون وکلا و خود وکلا مراقب باشند از نام آنها و شماره تماس آن ها سوءاستفاده نشود و مردم هم مراقبت لازم را به عمل آورند چرا که برخی از این افراد، وکیل نیستند و به نام وکلا دست به اقدامات متخلفانه ای می زنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی