شمانیوز
شما نیوز

اختلاف رژیم صهیونیستی و آمریکا برسر ایران

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): ˈیووال اشتاینیتزˈ، وزیر اطلاعات و امور راهبردی رژیم صهیونیستی بروز اختلاف میان این رژیم با آمریکا در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای ایران را تایید کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، ایرنا نوشت: در پی دیدار اخیر ˈبنیامین نتانیاهوˈ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ˈباراک اوباماˈ در کاخ سفید و سپس ملاقات هفت ساعته روز چهارشنبه میان ˈنتانیاهوˈ و ˈجان کریˈ، وزیر خارجه آمریکا در ایتالیا، خبرگزاری های آسوشیتدپرس و رویترز و نیز رسانه های این رژیم از تشدید شکاف میان رژیم صهیونیستی و آمریکا در ارتباط با ایران خبر داده اند.

این برای نخستین بار است که یک وزیر ارشد رژیم صهیونیستی که به نتانیاهو نزدیک است، بروز اختلاف بین دولت این رژیم و آمریکا را تایید می کند.

رادیو رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده است دولتمردان این رژیم تلاش کرده اند ˈوجود شکاف با آمریکا در مورد میزان سخت گیری علیه ایران را علنی نکنندˈ.

وزیر اطلاعات و امور راهبردی رژیم صهیونیستی بعد از علنی شدن این اختلافات تلاش کرد آن را ˈجزییˈ توصیف کند و گفت: درخواست های اسرائیل برای امضای پیمان میان ایران و قدرت ها بر سر برنامه هسته ای ایران باید رعایت شود.

این وزیر رژیم صهیونیستی مانند اینکه یک پای توافقات باید این رژیم باشد شروطی را برای توافق ایران بر سر برنامه هسته ای تعیین کرده و ˈقطع کامل غنی سازی اورانیوم از سوی ایران، بیرون بردن تمامی اورانیومی که ایران تاکنون غنی کرده است، برچیدن تاسیسات فردو و توقف ساخت رآکتور پلوتونیوم (آب سنگین اراک)ˈ را از جمله این شروط می داند.

یووال اشتاینیتز در روزهای گذشته سلسله سفرهایی به بریتانیا، کانادا و آمریکا داشته و در دیدار با مقامات ارشد این کشورها خواهان تشدید فشار اقتصادی و سیاسی بر جمهوری اسلامی ایران شده است.

در همین حال وب سایت روزنامه ˈمعاریوˈ روز جمعه نوشت ˈپس از تماس های سیاسی هفته های اخیر میان ایران و آمریکا و نیز درپی گفت وگوهای هسته ای روزهای گذشته میان کشورهای 1+5 با ایران، سران اسرائیل و عربستان سعودی به باراک اوباما گفته اند که با کوتاه آمدن آمریکا در برابر ایران به شدت مخالفندˈ.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی