شمانیوز
شما نیوز

آخرین تحولات یمن در بیستمین روز تجاوز عربستان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): شورای امنیت سازمان ملل امروز پیش نویس قطعنامه پیشنهادی اردن و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را درباره یمن به رأی خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): به نقل از خبرگزاری رویترز، دیپلمات‌های سازمان ملل اعلام کردند:شورای امنیت سازمان ملل امروز قرار است پیش نویس قطعنامه پیشنهادی اردن و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را درباره یمن به رأی بگذارد.
بنا بر این قطعنامه "احمد صالح" پسر "علی عبدالله صالح" رئیس جمهور سابق یمن و عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله در فهرست سیاه قرار گرفته و تحریم‌هایی علیه آنها وضع خواهد شد.
این قطعنامه همچنین ممنوعیت‌های تسلیحاتی را علیه انصارالله وضع می‌کند. انتظار می رود این قطعنامه با اعتراض روسیه مواجه شود.
حمله جنگنده‌های عربستان به پایگاه‌های انصارالله در تعز و عدن
جنگنده‌های عربستان شب گذشته پایگاه‌های انصارالله را در شهرهای تعز و عدن بمباران کردند.
هواپیماهای ائتلاف موسوم به عربی پایگاه‌های ضد هوایی انصارالله در بلندی های کوه "صبر" در شهر تعز را بمباران کردند.
جنگنده‌های ائتلاف همچنین یک ایست بازرسی انصارالله را در مرکز شهر عدن هدف قرار دادند و شماری در این حمله کشته و زخمی شدند.
همچنین در حمله شبه نظامیان هوادار منصور هادی به نیروهای انصارالله در منطقه ای در شمال شهر حوطه، مرکز استان لحج 6 نفر از نیروهای انصارالله کشته شدند.
تسلط قبایل هوادار عربستان بر دو پایگاه نظامی
این تحولات درحالی است که خبرها از تسلط نیروهای قبایل هوادار عربستان بر دو مقر لشکر ارتش یمن حکایت دارد.
شبکه اسکای نیوز عربی به نقل از برخی منابع اعلام کرد نیروهای قبایل هوادار عربستان با حمله به مقر فرماندهی لشکر دوم تیپ پیاده نظام و مقر لشکر دوم تیپ دریایی که موظف به حفاظت از لوله‌های گاز طبیعی و بندر گازی "بلحاف" بودند اقدام به غارت سلاح های سبک و سنگین آنها کردند.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی