شمانیوز
شما نیوز

سروش :زمینه حضور دانشجویان در تصمیم‌سازی ها فراهم شود

یک نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با بیان این که زمینه حضور دانشجویان در تصمیم‌سازی‌ها باید فراهم شود، گفت: دانشجو و دانشگاه را نباید در حاشیه سیاست دانست؛ چراکه دانشجویان پیاده نظام احزاب سیاسی نیستند؛ بلکه مغز متفکر و فرهیختگان جامعه به شمار می روند.

سروش :زمینه حضور دانشجویان در تصمیم‌سازی ها فراهم شود

به گزارش شما نیوز ،ابوالفضل سروش با بیان این‌که دانشجویان به‌عنوان بازوان علمی کشور در توسعه نیروی انسانی کارآمد و پیشرفت کشور و رفع نیازهای مردم نقش محوری دارند، گفت: بدون شک لازمه دستیابی به توسعه در ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، ایجاد فضای با نشاط و فراهم کردن زمینه پژوهش در دانشگاه‌هاست، از این‌رو امروزه جوانان در کنار دغدغه‌های سیاسی، دغدغه فرهنگی و اجتماعی نیز دارند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با بیان این‌که برخی‌ها فکر می‌کنند دانشگاه یک محیط سر بسته است و نباید هیچ ارتباطی با جامعه داشته باشد که قطعا این امر مردود است، اظهار کرد: البته باید توجه داشت که دانشجو و دانشگاه را نباید در حاشیه سیاست دانست؛ چراکه دانشجویان پیاده نظام احزاب سیاسی نیستند؛ بلکه مغز متفکر و فرهیختگان جامعه به شمار می روند. بنابراین حق طلبی و آرمان خواهی همواره با واقع بینی دانشجو می‌تواند زمینه‌های اصلاح جامعه را فراهم کند.

نماینده مردم تهران در مجلس ابراز عقیده کرد: مجموعه حاکمیت باید زمینه حضور و فعالیت موثر دانشجویان در جامعه و تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها را فراهم آورند و این نسل برآمده از انقلاب پرافتخار اسلامی را به آینده امیدوار کنند.

سروش در پایان بیان کرد: باید به این نکته توجه داشت که تفکر جدایی دانشگاه از جامعه سبب کاهش فضای نشاط در مراکز علمی می‌شود، چرا که جوانان به ویژه دانشجویان نقش آگاهی دهنده در جامعه دارند و همواره عنصر پیشگام و پیشرو جامعه بوده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی