شمانیوز
شما نیوز

50 درصد پست‌های قضایی گلستان همچنان خالی است

رئیس کل دادگستری گلستان بار دیگر با اشاره به کمبود قاضی در استان، گفت: کمبود قاضی بار مضاعفی را در رسیدگی به پرونده ها بر قضات ما تحمیل کرده است. 50 درصد پست‌های قضایی گلستان همچنان خالی است.

50 درصد پست‌های قضایی گلستان همچنان خالی است

به گزارش شما نیوز ، هادی هاشمیان در همایش ارزشیابی قضات اظهار کرد: هر چند در دو سال اخیر با توجه ویژه مسئولان ارشد قضایی کشور، قضات جدید به استان اختصاص داده شده اند، اما مشکل اصلی ما یعنی نیاز به قضات باتجربه در محاکم بدوی و تجدیدنظر به قوت خود باقی است.

وی ادامه داد: با وجود همه این کمبودها، تلاش جهادی همکاران ما سبب شده دادگستری گلستان در بخش هایی مانند الکترونیکی کردن پرونده‌ها ( cms)، کاهش پرونده های مسن، افزایش کیفیت رسیدگی ها و کاهش ورودی به محاکم از استان های برتر کشور باشد. رییس کل دادگستری استان گلستان در ادامه سخنان خود به روند کاهشی جمعیت کیفری زندان‌های استان هم اشاره کرد و گفت: صدور آرای جایگزین حبس و استفاده از نهادهای پیش بینی شده در قانون یکی از علل این کاهش است. هاشمیان با تاکید بر اینکه مجازات زندان باید برای مجرمان سابقه دار و کسانی که تهدیدی علیه امنیت، جان، مال و ناموس مردم محسوب می‌شوند استفاده شود، افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر با تغییر نگرش قضات، گلستان از استان های پیشرو در صدور آرای جایگزین حبس است. وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم نظارت هم اشاره کرد و گفت: علاوه بر نظارت های درون سازمانی در دیدارهای مردمی که در شهرستان ها و مساجد به صورت نوبه ای برگزار می شود امکان نظارت مردم بر دستگاه قضایی و انتقال مشکلات و کاستی ها با مسئولان ارشد قضایی استان فراهم شده است. معاون دادسرای انتظامی قضات کشور در امور ارزشیابی قضات هم در این همایش با تاکید بر اینکه مهم ترین وظیفه قضات ما، کیفیت رسیدگی‌هاست، گفت: به هیچ بهانه ای نمی توان کیفیت نامطلوب رسیدگی را توجیه کرد. نوبری افزود: کیفیت رسیدگی، تضمین کننده حقوق مردم و ضامن اجرای عدل است. وی تاکید کرد: شناخت آسیب ها و ضعف های ساختاری و عوامل انسانی ، بهره گیری کامل و درست از نیروها با هدف جلوگیری از هدر رفت استعدادها و ظرفیت های موجود از اهدافی است که در ارزشیابی ها دنبال می کنیم. وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه باید برای افراد شناسنامه ارزشیابی تدوین شود، تصریح کرد: تدوین این شناسنامه شناسایی استعدادها و توانمندی های قضات و امکان بکارگیری هر فرد در جایگاه و شعبه متناسب با توانمندی او را فراهم می‌کند. به گفته نوبری، تدوین شناسنامه ارزشیابی به مدیران نیز این امکان را می دهد تا نیروهای خود را بهتر بشناسند و برای بکارگیری اقدامات اصلاحی به منظور پیشگیری و رفع نقایص، بهتر برنامه ریزی کنند. تیم نظارت و ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات کشور در مدت حضور خود در گلستان از همه حوزه قضایی سرکشی می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی