شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

رژیم غذایی برای رفع جوش صورت

رفع جوش صورت دیگر یک رؤیا نیست! اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که از جوش‌های صورت خود عاصی شده‌اید و می‌خواهید آن را برطرف کنید، پس دقیقاً وسط خال ‌زده‌اید. ما به شما کمک خواهیم کرد.

رژیم غذایی برای رفع جوش صورت

بسیاری از افراد، برای برطرف کردن جوش‌های صورت خود، مسیرهای مختلفی را طی کرده‌اند. استفاده از انواع صابون‌ها و فیس واش‌های مختلف، خرید ماسک‌های صورت گران‌قیمت، استفاده از انواع کرم‌ها و مرطوب‌کننده‌ها و حتی استفاده از داروهای طبی و شیمیایی، برخی از روش‌هایی است که برای رفع این معضل استفاده شده است. اگر شما هم همه یا برخی از این راه‌ها را رفته‌اید و نتیجه نگرفته‌اید، ناامید نباشید. پس ‌از اینکه این مطلب را مطالعه کردید می‌توانید مسیر درمان خود را شروع کرده و نتیجه بگیرید. پس همراه ما باشید.

 

درمان جوش صورت بدون هزینه

پوست صورت هر شخص، یکی از قسمت‌های مهم بدن او به‌حساب می‌آید. اگر توجه کرده باشید افرادی که پوست‌های بهتری دارند، از اعتمادبه‌نفس بیشتری هم برخوردار هستند. مسئله بسیار ساده است، زیرا صورت ما اولین جایی است که در برخورد با افراد دیگر مشاهده می‌شود، پس سالم بودن و زیبا بودن آن، اهمیت ویژه‌ای دارد. جوش ها و آکنه‌ها، مانند نیروهای تروریستی هستند که آرامش را از ما گرفته‌اند. رفع جوش صورت امروزه تبدیل به یکی از دغدغه‌های اساسی شده است. این دغدغه مرد و زن نمی‌شناسند، هیچ‌کس دوست ندارد صورتی پرجوش و آکنه داشته باشد. اما چاره چیست؟ بسیاری از اوقات مسیرها و درمان‌های مختلف را طی می‌کنیم، اما به نتیجه نمی‌رسیم. اگر به دنبال یک درمان واقعی و کم‌هزینه برای این معضل هستید، ما آن را در اختیار شما خواهیم گذاشت.

چرا درمان‌های رفع جوش صورت جواب نمی‌دهد؟

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، بسیاری از افراد برای رفع مشکلات پوست و رفع جوش صورت خود، مسیرهای مختلفی را امتحان می‌کنند. استفاده از صابون‌های جدید و مختلف تا کرم‌های پوستی، اما غالباً این روش‌ها درمان‌کننده کامل نیستند؛ چرا؟ مسئله این است که این افراد ریشه مشکل را نمی‌شناسند و برای حل آن به راه‌های دیگر متوسل می‌شوند. مانند اینکه اتومبیل شما مشکل موتوری داشته باشد، اما شما برای رفع مشکل آن را رنگ کنید. یکی از علت‌های اصلی جوش زدن صورت، تغذیه نامناسب است. تعجب نکنید، هر چیزی که شما وارد دستگاه گوارش خود می‌کنید، روی تمام قسمت‌های بدن شما تأثیرگذاری می‌کند. یکی از این قسمت‌ها، پوست صورت است. تغذیه نامناسب و برنامه‌های غلط غذایی باعث به وجود آمدن جوش‌ها و آکنه‌های زیادی روی صورت می‌شوند. تا زمانی که این تغذیه اصلاح نشود، شما از شر این معضل‌های کوچک اما اذیت‌کننده خلاص نخواهید شد. پس راه‌حل در استفاده از رژیم غذایی برای رفع جوش صورت است.

بهترین رژیم غذایی برای رفع جوش صورت کدام است؟

اگر بتوانید خوردوخوراک خود را کنترل کنید، بایدها و نبایدها را رعایت کنید، به‌راحتی از شر جوش‌های صورت هم خلاص می‌شوید. اگر می‌خواهید با استفاده از یک رژیم غذایی استاندارد پوست شفاف و بدون جوش داشته باشید، رژیم‌های غذایی لیمومی نیز با بهبود وضعیت سلامت عمومی شما، نقش موثری در زیبایی پوست و مو خواهد داشت.

جالب است بدانید در سال 2007 در کشور استرالیا، تحقیقاتی روی این زمینه انجام شد. در پایان این تحقیقات پزشکان اعلام کردند رژیم غذایی برای رفع جوش صورت بسیار موثر عمل می‌کند. آن‌ها نام این رژیم غذایی را رژیم استاندارد آمریکایی گذاشتند. در این رژیم، موادی مانند کربوهیدرات، لبنیات، چربی‌های اشباع‌شده و ترانس، وجود دارد که به رفع مشکلات پوستی خصوصاً پوست صورت کمک می‌کنند. در ادامه برخی از مواد ضروری برای رفع این مشکلات را خدمت شما ارائه می‌دهیم.

امگا 3

امگا 3 یکی از بهترین مواد برای رفع جوش صورت به‌حساب می‌آید. امگا 3 از دو اسید چرب اشباع‌شده تشکیل‌شده است. این اسید چرب، خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و علیه رادیکال‌های آزاد اقدام می‌کند. همین خاصیت باعث از بین رفتن سلول‌های مرده از سطح پوست می‌شود. وقتی‌که سطح پوست از سلول‌های مرده و بافت‌های فرسوده خالی شود، خطر جوش زدن و ابتلا به آکنه هم کاهش پیدا می‌کند. در این حالت منافذ پوستی زنده‌تر و شاداب‌تر می‌شوند. نکته دیگری که در مصرف امگا 3 وجود دارد، کاهش التهاب است. التهابات پوستی یکی دیگر از عوامل مهم در جوش زدن هستند که با مصرف امگا 3 برطرف می‌شود. ماهی، تن ماهی، تخم‌مرغ و برخی دیگر از خوراکی‌ها از منابع امگا 3 هستند.

ویتامین‌ها

ویتامین‌ها تأمین‌کننده کیفیت و مرغوبیت پوست هستند. هر زمان حس کردید پوست شما بیش‌ازاندازه خشک‌شده است به‌راحتی جوش می‌زنید، به این معنا است که شما ویتامین‌های مورد نیاز خود را دریافت نمی‌کنید. پوست هم مانند بقیه اعضای بدن برای داشتن عملکرد خوب و بهبود خود به سوخت و مواد مغذی نیاز دارد. اما کدام ویتامین‌ها بیشترین نقش را دارند؟ ویتامین‌های A و E بهترین نوع ویتامین برای پوست صورت به‌حساب می‌آیند. آجیل‌ها، سبزی‌ها، ماهی‌ها و... منابعی از این ویتامین‌ها هستند. بهترین رژیم غذایی برای رفع جوش صورت، باید به جذب این مواد توجه ویژه داشته باشد.

زینک

یکی از مواد مغذی فوق‌العاده برای رفع جوش صورت، زینک است. اگر به دنبال برطرف کردن جوش‌ها و آکنه‌ها هستید، از رژیمی استفاده کنید که مواد غذایی دارای زینک یا همان روی را در خود جای‌ داده باشد. بادام‌هندی، تخم کدو، غذاهای دریایی، تن ماهی و حتی قرص زینک هم برای حل این عارضه مفید است.

آب

ساده‌ترین، بی‌هزینه‌ترین اما مهم‌ترین بخش یک برنامه غذایی برای رفع جوش صورت آب است. در طول روز تا می‌توانید آب بخورید. آب می‌تواند رطوبت را به پوست شما بازگرداند، سلول‌های مرده را از بین ببرد، پاک‌سازی و سم‌زدایی کند. آب علاوه بر از بین بردن جوش‌ها باعث ایجاد شفافیت و لطافت در پوست صورت هم می‌شود. شما می‌توانید از خوراکی‌های آبدار، نظیر هندوانه و خیار هم استفاده کنید. توجه کنید در رژیم‌های غذایی که برای مقابله با جوش‌های صورت می‌گیرید، هیچ مواد غذایی ضروری نباید به‌کل حذف شود.

در پایان فراموش نکنید بهترین گزینه برای پیدا کردن یک رژیم غذایی مناسب مشورت کردن با یک پزشک متخصص یا مشاور تغذیه است. یک فرد متخصص و با دانش می‌تواند بررسی‌های تخصصی را روی بدن شما انجام دهد و با توجه به شرایط بدنی و سبک زندگی شما بهترین گزینه را برای داشتن پوست و مویی زیبا به شما پیشنهاد دهد. در این مسیر می‌توانید از موسسات معتبری نظیر لیمومی که فعالیت‌ گسترده‌ای در حوزه رژیم غذایی، رژیم لاغری و چاقی دارد، بهره‌مند شوید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied