شمانیوز
شما نیوز

عسل | فواید عسل

فوایدی از عسل که نمیدانستید | درمان بیماری های مختلف با عسل

فوایدی از عسل که نمیدانستید | درمان بیماری های مختلف با عسل

در مقاله زیر اطلاعاتی درباره درمان های بیمای های مختلف با عسل ، کسب می کنید.

عسل به‌طور عمده حاوی قند و هم‌چنین ترکیبی از اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها، مواد معدنی، آهن، روی و آنتی اکسیدان‌ها است. عسل خواص درمانی زیادی دارد. عسل تنها موادی است که هیچ وقت خراب و فاسد نمی شود. عسل انواع مختلفی دارد. در ادامه خواص باورنکردنی از عسل را میخوانید.

ترمیم  زخم با عسل

همانطور که بیان کردیم در دوره های باستانی و قدیمی نیز از عسل برای درمان زخم های موضعی بهره می گرفتند. در واقع عسل باکتری های موجود بر روی زخم را استریل می کند و میزان pH زخم را کاهش می دهد. در نتیجه با کاهش التهابات مزمن، روند بهبود زخم تسریع می یابد.

در ایالت متحده ی آمریکا از عسل مانوکا در راستای بهود زخم ها استفاده می کنند. عسل مانوکا از نوعی گیاه دارویی منحصر به فرد به نام گل های بوته ی مانوکا تولید می شود. 

بررسی ها حاکی از آن دارد که عسل مانوکا بیش از 250 نوع باکتری مقاوم به آنتی بیوتیک ها را از بین می برد. این مقادیر نسبت به سایر عسل ها بسیار بالاتر است و بیانگر خاصیت قوی ضد میکروبی عسل مانوکا می باشد

عسل

درمان بیمارهای قلب با عسل

تحقیقات حاکی از آن دارد که عسل میزان کلستول کلی و کلسترول های بد را کاهش می دهد. بهتر است بدانید که کلسترول های بد موجب بی نظمی و اختلال در ضربان قلب می شوند.

عسل با کاهش میزان کلسترول ها مانع تجمع پلاکت و انعقاد خون می شود. لذا از عامل اصلی بیماری های قلبی ممانعت می کند.

آنتی اکسیدان های موجود در عسل از قلب محافظت می کنند. این ماده ی پرخاصیت، شکل موادی که موجب انسداد شریان های قلبی می شوند را تغییر می دهد و از بروز حملات قلبی جلوگیری می کند.

درمان  سرفه با عسل

در طی مطالعه ای محققان به این باور رسیدند که استفاده از عسل سرفه های شبانگاهی و خشک را بهبود می بخشد. خاصیت درمانی عسل به گونه ای است که می تواند مانند داروی ضد سرفه ی دکسترومتورفان اثر بخش باشد. 

 

ترکیب آب لیمو با عسل، یکی از روش های خوراکی مناسب برای کاهش سرفه است که با از بین بردن احتقان و مخاط گلو سرماخوردگی را بهبود می بخشد. درواقع عسل با محتوای مواد معدنی و عناصر طبیعی مانند اسید های آمینه، منکنز، منیزیم و سلنیوم در تسکین و پاک سازی ریه ها از هرگونه آلودگی نقش دارد.

درمان  بیماری های معده با عسل

یکی از قوی ترین مهارکنندگان التهابات گوارشی و زخم معده، عسل است. زخم معده از باکتری هلیکوپیلوری نشات می گیرد.

عسل سرشار از مواد آنتی اکسیدان است و قابلیت حذف رادیکال های آزاد را دارد. لذا با مبارزه با میکروب های فعال از شکل گیری زخم معده و رفلاکس معده ممانعت می کند.

توصیه می شود برای درمان زخم معده، از عسل آویشن استفاده کنید. زیرا از آنتی اکسیدان های قوی برخوردار است و بهتر می تواند باکتری های موجود در معده را از بین ببرد.

در خصوص سایر مشکلات معده نیز می توانید از عسل ملایم تری مانند عسل گون بهره بگیرید.

برای تعدیل سازی اسید معده و کاهش حملات معده، شما می توانید عسل را با آب ولرم ترکیب کنید. سپس شب ها قبل از خواب یک لیوان از این محلول را میل کنید.

درمان تبخال با عسل

عسل حاوی اکسید گلوکز است. پس از قرارگیری عسل بر روی زخم تبخال، نوعی اکسید هیدروژن آزاد می شود که خاصیت ضد میکروبی را منتشر می سازد. در نتیجه زخم تبخال خشک و کوچک می گردد.

همچنین قند موجود در عسل از رشد میکروارگانیسم های فاسد کننده جلوگیری می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی