شمانیوز
شما نیوز

ریزش مو | درمان ریزش مو

درمان های خانگی برای ریزش مو | دیگه نگران ریزش مو خود نباشید

اگر برای شماهم ریزش مو پیش آمده و به دنبال راهی برای درمان آن در خانه هستید حتما مقاله زیر را بخوانید.

درمان های خانگی برای ریزش مو | دیگه نگران ریزش مو خود نباشید

به گزارش شمانیوز : موی انسان یکی از فاکتورهای زیبایی او است. اما گاهی اوقات ممکن است هرکسی دچار ریزش مو شود. ریزش مو دلایل مختلفی می تواند داشته است. یکی از دلایل ریزش مو استرس است. برای درمان ریزش مو روش های زیادی وجود دارد. اگر شماهم دچار ریزش مو شده اید و میخواهید آن را در خانه درمان کنید همراه ما باشید. 

 

آب پیاز

پیاز بوی بدی دارد و شاید دوست نداشته باشید از آن برای سلامت موهای خود استفاده کنید، اما با توجه به فواید پیاز ارزش استفاده از آن بسیار زیاد است. آب پیاز به عنوان منبعی برای درمان موفقیت آمیز آلوپسی آره آتا از طریق تقویت رشد مو است. همچنین تصور می شود که آب پیاز باعث بهبود گردش خون مفید است. مطالعات روی حیوانات نشان داده این ماده باعث بهبود فاکتور رشد کراتین و جریان خون در کوتیکول‌ها می شود. می‌توانید چند پیاز را آب بگیرید و  آن را به پوست سر و موهای خود بمالید و بگذارید حداقل ۱۵ دقیقه بماند. سپس مثل همیشه شامپو بزنید.

 

لیمو

می‌توانید از آبلیموی تازه یا روغن لیمو استفاده کنید زیرا گفته می‌شود این ماده  رشد مو را افزایش می‌دهد. روغن لیمو می‌تواند به شما در حفظ سلامت پوست سر کمک کند. آب لیموی تازه را ۱۵ دقیقه قبل از شامپو به پوست سر و موهای خود بمالید. می‌توانید از روغن لیمو رقیق شده عنوان ماسک مو استفاده کنید.

 

حنا

در گذشته از حنا برای رنگ کردن موی سر استفاده می‌شد. حنا یک ماده طبیعی است که علاوه بر رنگ کردن مو برای افزایش ضخامت ساقه مو و نرم شدن موها از آن استفاده می‌شود. امروزه در بازار حنای بی‌رنگ برای رطوبت رسانی به پوست و مو و تقویت مو نیز وجود دارد که می‌توانید بدون نگرانی از تغییر رنگ موهای خود از آن استفاده کنید.

 

استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب خواص زیادی برای بدن دارد. این ماده برای موها نیز مفید است. سرکه سیب می‌تواند چربی سر و موها را کنترل کند. ضد باکتری و قارچ است، موهارا نرم و درخشنده می‌کند و در نهایت فولیکول‌های مو را تحریک به رشد می‌کند.

سرکه را با آب ولرم مخلوط کرده و در حمام روی موهای مرطوب خود استفاده کنید. ۱۰ دقیقه موها را با سرکه ماساژ داده و سپس آبکشی کنید. می‌توانید  چندبار در هفته از این روش استفاده کنید.

 

استفاده آب برنج

آب برنج نقش موثری در تقویت موها دارد. کافیست مثل روشی که برنج را می‌پزید ولی بدون نمک و روغن بپزید. سپس در مرحله آبکش کردن آب برنج را در ظرفی ریخته و نگه دارید. قبل از حمام می‌توانید از این آب برنج روی موهای خود برای چند ساعت استفاده کنید و در نهایت موهای خود را بشویید.

 
درمان ریزش مو با ماست

ماست حاوی ویتامین‌های گروه B است که برای موها بسیار مفید هستند. مصرف ماست به عنوان یک ماسک مو روی موها باعث نرم شدن، درخشندگی و تقویت موها می‌شود. به علاوه ماست از شوره و موخوره نیز جلوگیری می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied