شمانیوز
شما نیوز

ماهسون در سریال ایرانی بازی می‌کند؟

پیوستن بازیگران ایرانی به پروژه‌های خارجی و برعکس آن، همیشه حاشیه‌هایی به همراه داشته است.

ماهسون در سریال ایرانی بازی می‌کند؟

 

نقش آفرینی بازیگران هر کشوری برای پروژه‌های دیگر کشورها امری عادی و طبیعی است و همیشه رواج دارد. اما در این میان مسئله مهمی که رعایت می‌شود بخش حرفه‌ای آن یعنی رسانه‌ای شدن پس از عقد قرارداد و حضور صد در صدی آن بازیگر در فیلم مورد نظر است این موضوع استثناء نمی‌شناسد و به طور قطع باید رعایت شود کما اینکه کشورهای پیشرفته انجام می‌دهند البته نباید از خبرهای درگوشی که توسط برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود و ربطی به روابط عمومی فیلم یا عوامل آن ندارد، بگذریم، چون زیاد پیش می‌آید خبرهایی از منبع‌های موثق به گوش خبرنگار یا رسانه‌ای می‌رسد و منتشر می‌شود.

در جدیدترین اتفاق، چند هفته پیش خبری مبنی بر تولید سریالی برای نمایش خانگی با عنوان «پدر خوانده» به کارگردانی رحیم طوفان و تهیه کنندگی مرتضی شایسته منتشر شد پس از آن مدیر تولید و مجری طرح این سریال در مصاحبه‌ای گفت که «برای حضور ماهسون قرمزی گل خواننده، بازیگر و کارگردان کردتبار ترکیه مذاکراتی انجام شده است و انتظار می‌رود وی به عنوان بازیگر در این سریال حضور یابد»، پس از این خبر ماهسون قرمزی گل واکنش نشان داد و مطرح کرد «فقط یک سناریو به دست من رسیده و تنها یک پیشنهاد است. اگر دوستش داشته باشم و درباره شرایط به توافق برسیم در این سریال بازی خواهم کرد. البته که رسانه‌ای کردن آن از سوی طرف ایرانی یک رفتار غیر حرفه‌ای بود».

واکنش‌ها به اینجا ختم نشد و سعید رجبی فروتن معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در مطلبی کوتاه اشاره کرد که «تقاضایی برای ساخت چنین سریالی به دست ما نرسیده است»

با نگاهی به صحبت‌های هادی انباردار متوجه می‌شویم که او نیز با قطعیت پیوستن ماهسون به «پدرخوانده» را تایید نکرده است، اما به احتمال فراوان قرمزی گل، چون در فضای حرفه‌ای فعالیت می‌کند با روبرو شدن با چنین خبری، واکنش نشان داده است.

شاید گفتن جمله «در حال مذاکره با فلان بازیگر هستیم» در سینمای ما امری آشنا باشد و برای خیلی از پروژه‌ها پیش بیاید و قطعا فقط به «پدرخوانده» ختم نشود، ولی نگاه حرفه‌ای این را نمی‌گوید.

البته نباید از این موضوع گذشت که در برخی مواقع حاشیه سازی‌ها به نفع پروژه تمام می‌شود و به بیشتردیده شدن آن کمک می‌کند، ولی در موارد متعددی مشاهده کردیم پیوستن بازیگرهای خارجی به پروژه‌های ایرانی و برعکس، حاشیه‌ای بیشتر نبوده است و حتی طرف‌های خارجی از این موضوع اطلاعی هم نداشتند و به نوعی می‌توان گفت دروغ بوده است، جالب‌تر اینجاست رسانه‌ها هم به صورت گسترده به آن پرداختند.

به طور قطع در آینده نیز با چنین موضوعی روبرو خواهیم شد، اما امید می رود کمتر شود تا بخش حرفه‌ای را رعایت کرده باشیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied