شمانیوز
شما نیوز

بازدید وزیر حمل و نقل ونزوئلا از گروه خودروسازی سایپا/

درخواست تولید 10 هزار خودرو سایپا به صورت CKD و CBU در ونزوئلا

وزیر حمل و نقل و رئیس بخش ونزوئلایی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا از مرکز تحقیقات و نو آوری گروه خودروسازی سایپا بازدید و در جلسه ای مشترک با مدیرعامل این گروه خودروساز در خصوص انجام همکاری های مشترک و تولید خودرو در ونزوئلا به تبادل نظر پرداخت.

درخواست تولید 10 هزار خودرو سایپا به صورت CKD و CBU در ونزوئلا

محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد گروه خودروسازی سایپا در حوزه تولید محصولات جدید گفت: گروه خودروسازی سایپا در حوزه تولید محصولات جدید و مدرن برنامه های خوبی در دست انجام دارد و اقدامات خوبی انجام داده و به زودی محصولات جدیدی وارد بازار خواهد کرد.

او افزود: صنعت خودروسازی یکی از صنایع مهم هر کشوری است که در ایجاد توسعه پایدار نقش مهمی دارد و بر سایر صنایع مهم کشور تاثیرگذار است و سایپا این آمادگی را دارد که در خصوص همکاری با کشور ونزوئلا به صورت مشترک محصولات خود را تولید و روانه بازار آن کشور کند.

در این نشست وزیر حمل و نقل ونزوئلا، ضمن تقدیر از عملکرد گروه خودروسازی سایپا گفت: امروز در بازدیدی که از مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا داشتم چندین مدل خودرو جدید را مشاهده کردم که به زودی وارد خط تولید سایپا خواهند شد و محصولات مدرن و به روزی هستند.

او با بیان اینکه سایپا پرچم دار خودروسازی در ایران است و در راستای ارائه خدمات به مردم و توسعه فن آوری های جدید در ایران نقش موثری ایفا می کند گفت: سایپا رشد و پیشرفت چشمگیری در حوزه تکنولوژی و فن آوری داشته که بسیار ارزشمند است و امیدوارم به زودی بتوانیم با همکاری گروه خودروسازی سایپا کارخانه سایپا در ونزوئلا را مجددا احیا کنیم.

رامون بلاسکز گفت: کارخانه ونیراتو که قبلا به صورت مشترک در ونزوئلا تاسیس و فعال بود در حال حاضر وارد زیان شده و عملکردی ندارد و هر کمکی برای احیای این کارخانه نیاز است انجام خواهیم داد.

او خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تعداد 10 هزار دستگاه خودرو مورد نیاز است که به زودی از سایپا خریداری خواهیم کرد و این خودروها به صورت CKD و CBU به ونزوئلا خواهد آمد و در آنجا مونتاژ و وارد بازار این کشور خواهد شد.

وزیر حمل و نقل ونزوئلا افزود: اگر این مهم انجام شود محصولات گروه سایپا می تواند از این طریق به سایر کشورهای منطقه هم صادر شود و بر این اساس می توانیم به توسعه و شکوفایی کشورها در راستای منافع دو کشور کمک کنیم.

 او تصریح کرد: این ارتباط باعث توسعه و شکوفایی صنعت خودروسازی ونزوئلا می شود که کمک بزرگی در راستای صنعتی شدن این کشور و در نهایت باعث تقویت هرچه بیشتر دوستی بین دو کشور خواهد خواهد شد.

گفتنی است وزیر حمل و نقل ونزوئلا و هیات همراه قبل از این نشست، از مرکز تحقیقات و نوآوری گروه خودروسازی سایپا بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین دستاوردهای گروه سایپا در تولید محصولات جدید قرار گرفت.

 

سایپانیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied