شمانیوز
شما نیوز

دبیر علمی نخستین سمینار ملی آموزشی-تخصصی پایش وضعیت و عیب‌یابی تجهیزات:

سمینارها فضایی برای تبادل اطلاعات و تجربه

واحد بازرسی فنی و پایش وضعیت شرکت فولاد آلیاژی ایران برای مدت طولانی است که در زمینه پایش وضعیت و عیب‌یابی تجهیزات فعالیت می‌کند. تاریخچه تأسیس واحد بازرسی فنی و پایش وضعیت این شرکت به شکل‌گیری واحد بازرسی فنی بر می‌گردد.

سمینارها فضایی برای تبادل اطلاعات و تجربه

مهندس احمد پاکدامن رئیس بازرسی فنی و پایش وضعیت تجهیزات شرکت فولاد آلیاژی ایران در مورد ضرورت نیاز صنعت فولاد به پایش وضعیت تجهیزات می‌گوید: به دلیل گران شدن قیمت تجهیزات و دسترسی سخت به منابع اصلی قطعات و ماشین‌آلات، متخصصین فنی به این سمت می‌روند که بیشتر به وسایل و تجهیزات رسیدگی و عیب‌یابی کنند تا از خسارت‌ها و خرابی‌های جدی ماشین‌آلات جلوگیری کنند.

این متخصص، پایش وضعیت و عیب‌یابی تجهیزات را یکی از نیازهای اولیه‌ی صنعت می‌داند و ادامه می‌دهد: عیب‌یابی تجهیزات باعث می‌شود که صنعت مربوطه  بتواند ساختار و تجهیزات خودش را حفظ و نگهداری کند و این علم هم مرحله به مرحله در حال به روز رسانی است.

رئیس بازرسی فنی و پایش وضعیت تجهیزات شرکت فولاد آلیاژی ایران، ترموگرافی، ارتعاش سنجی ، آنالیز جریان، آنالیز روغن را از تکنیک‌های رایج درحوزه پایش وضعیت ‌بر می‌شمارد که همچنان در حال اضافه شدن روش‌های جدید به آن است.

وی با تاکید بر این موضوع که برگزاری سمینارهای تخصصی برای آشنایی با اطلاعات به روز دنیا بسیار ضروری است، می‌گوید: گاهی در حوزه پایش وضعیت به جایی می‌رسیم که دیگر اطلاعات و دانش خودمان کافی نیست، بنابراین بایستی به سراغ منابع دیگران رفت و از آنها اطلاعات و دانش به روز را آموخت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied