شمانیوز
شما نیوز

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پیام:

رویکرد ۱۴۰۲ منطقه ویژه اقتصادی پیام جذب و حمایت از سرمایه گذاران بیشتر است

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با اشاره به اینکه برآیندها از مجموعه فعالیت و اقدامات در این منطقه در سال ۱۴۰۱ مثبت بوده است گفت: مهم ترین رویکرد این منطقه جذب سرمایه گذاران است و انتظار می رود که هر ساله در این بخش قدم های رو به جلوی بیشتری برداشته شود.

رویکرد ۱۴۰۲ منطقه ویژه اقتصادی پیام جذب و حمایت از سرمایه گذاران بیشتر است

مهندس اکبر قنبرپور روز چهارشنبه در مراسمی که به مناسبت پایان سال با حضور پرسنل این منطقه برگزار شد افزود: از نظر زیرساختی اقدام های بسیار خوبی در سال جاری انجام شد اما برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که در سال  پیش رو بتوانیم قدم های موثرتری برداریم.

وی با بیان این که ظرفیت فرودگاه پیام در بخش آموزش به طور کامل استفاده و مورد بهره برداری قرار گرفته است تصریح کرد: در حوزه کارگو و مسافری کارهای زیادی مانده که با عزمی جدی در سال های آینده باید بتوانیم در این بخش ها نیز اتفاق های خوبی را رقم بزنیم.

قنبرپور با اشاره با فراخوان هایی با هدف توسعه زیرساخت ها و استفاده هر چه بیشتر از بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: لازم است پروژه هایی را که توجیه پذیری اقتصادی دارند را به بخش خصوصی سپرده و در این میان خود را رقیب این بخش ندانیم.

وی در ادامه با اشاره به تبدیل پیام به قطب اقتصاد دیجیتال منطقه عنوان کرد: در این ارتباط برنامه هایی از جمله استقرار صنایع مرتبط با حوزه فناوری های نوین ، اقتصاد دیجیتال و الکترونیک برای تحقق این مهم در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام پیاده سازی در حال پیاده سازی است

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام  با اشاره به مصوبه اخیر هیات دولت مبنی بر راه اندازی گمرک تخصصی فاوا در  پیام گفت: در مدت ۶ ماه باید این گمرک راه اندازی شود.

قنبرپور ایجاد شهرک سیلیکون با همکاری بخش خصوصی را از دیگر برنامه های سال آینده در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام برشمرد و افزود: این فضایی است که می توان بازیگران مختلف این حوزه را گرد هم آوریم.

وی استقرار فب میکرو الکترونیک  با تعاملاتی که مجموعه وزارت ارتباطات با کشور روسیه و چین دنبال می کند و راه اندازی آزمایشگاه ها و کارگاه های تولید نمونه میکروالکترونیک را دیگر برنامه منطقه ویژه  که پیام ذیل قطب دیجیتال تعریف می شود  نام برد.

قنبرپور برنامه ریزی در راستای تحقق منطقه آزاد اینترنتی را از برنامه های پیش بینی شده در سال آینده عنوان کرد و گفت یکی از مهمترین ماموریت های وزارت ارتباطات که بر عهده منطقه گذاشته شده توسعه ناوگان هوایی  و افزودن یک فروند هواپیما به ناوگان فعلی است.

وی برگزاری دوازدهمین نمایشگاه هوایی به میزبانی پیام را در ۶ ماهه دوم سال آینده از دیگر برنامه ها عنوان کرد و افزود:  هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنا کردن هر چه بیشتر مردم با حوزه هوانوردی فرودگاه بین المللی پیام است.

 

روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied