شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز یکشنبه 8 تیر

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز یکشنبه 8 تیر
محکومیت محمدعلی کامفیروزی به دو سال حبس

محمدعلی کامفیروزی با رأی قاضی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز به دو سال حبس تعلیقی محکوم شد. این وکیل دادگستری با شکایت سازمان اطلاعات سپاه فجر استان فارس، به اتهام توهین به رهبری در خلال یک سخنرانی در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز به مناسبت سالروز بزرگداشت ۱۶ آذر در سال ۱۳۹۷، به دو سال زندان محکوم شده است که اجرای این حکم به مدت پنج سال به حال تعلیق در آمده است و نامبرده باید در طول این ۵ سال، ۶۰ بار به شیراز سفر کرده و خود را به مراجع ذیربط معرفی نماید. محمدعلی کامفیروزی که سابقه ۲ دوره نمایندگی مدیران مسوول در شورای مرکزی نشریات دانشگاهی وزارت علوم را دارد، در سال ۱۳۹۵، از سخنرانان دیدار رمضانی رهبری با دانشجویان بود و در آنجا ضمن انتقاد از نقض حقوق شهروندی و آزادی‌های سیاسی-اجتماعی در ایران و پرونده‌سازی و برخورد‌های ناشایست با منتقدین، گفته بود که با برخی نظرات رهبری اختلاف نظر دارد و در انتهای سخنرانی خود از ایشان پرسید که «شیوه تعامل با من و امثال من چگونه باید باشد؟» این سخنان کامفیروزی با استقبال رهبری مواجه شد و ایشان در پاسخ بیان کردند که: «مخالف بنده حرف زدن، اصلا نه مواخذه دارد نه جرم است.» /اعتماد آنلاین

z1og_fefdjnd3y7qv

دختر حاج قاسم سلیمانی عروس چه کسی شد؟

هاشم صفی الدین 56 ساله و رئیس شورای اجرایی حزب الله در لبنان و یکی از رهبران برجسته حزب الله و پسرعموی مادر سید حسن نصرالله است.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

ضرغامی: اگر در انتخابات ۱۴۰۰ احساس وظیفه کنم، کاندیدا خواهم شد

ضرغامی در گفتگو با رادیو تهران اعلام کرد: اگر در انتخابات ۱۴۰۰ احساس وظیفه کنم کاندیدا خواهم شد. عزت الله ضرغامی در گفتگو با رادیو تهران در پاسخ به سوالی در مورد کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: من سرباز نظام هستم و اگر بگویند ریاست صدا و سیما را بر عهده بگیر می‌آیم و در مورد انتخابات ۱۴۰۰ هم اگر احساس وظیفه کنم کاندید خواهم شد. لازم به ذکر است که ضرغامی در بین کاندیدا‌های اصلی جمنا که عنوان ائتلاف اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ بود، در قرار داشت. ضرغامی پیش از ریاست صداوسیما، معاونت پارلمانی این سازمان و همچنین معاونت سینمایی وزارت ارشاد را برعهده داشته است.

z1og_fefdjnd3y7qv

ماجرای تماس از ایران با هتل محل مرگ قاضی منصوری چیست؟ 

بعدازظهر شنبه، هفتم تیر ماه با هتل دوک در رومانی تماس گرفت. شخصی که تلفن را پاسخ داد وقتی فهمید موضوع پیگیری پرونده‌ی «غلامرضا منصوری» است، گفت «من نمی‌خوام در این مورد صحبت کنم؛ متاسفم. خداحافظ» و تلفن را قطع کرد. این دومین تماس با هتل دوک بعد از مرگ قاضی منصوری بود.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

انتقاد اطلاعات از نامه روسای کمیسیون‌های مجلس به رئیس‌جمهور

روزنامه اطلاعات در یادداشتی نوشت: هنوز ماهی از شروع مجلس جدید نگذشته است که به‌جای پذیرش مسئولیت‌های تعریف شده و قانونی و همکاری و همراهی برای حل معضلات گوناگون کشور که همگان اذعان دارند بخش عمده آن ناشی از اعمال سیاست جنایتکارانه ترامپ و دولت همراه او در اجرای برنامه‌های تحریم و فشار حداکثری علیه ایران است، نامه رؤسای کمیسیون‌های مجلس به رئیس جمهوری تدوین شد و انتشار علنی و رسانه‌ای یافت. پرسش، آیا «رئیس‌جمهوری و اعضای دولت از شما خواسته‌اند در برابر درخواست‌های قانونی خود، به‌عنوان نماینده مردم در مجلس سکوت کنید؟! آن‌هم در همین شروع کار آیا شما با این عبارت به همکاران خود، نمایندگان ادوار گذشته که مانند شما با رأی مردم انتخاب و به مجلس رفتند، اهانت نکرده‌اید؟! محتوای نتیجه نامه شما به رئیس جمهوری که با امضاء روسای کمیسیون‌ها بدون اطلاع دهی از طرح این نامه در کمیسیون‌ها و کسب آراء نمایندگان عضو کمیسیون‌ها انتشار یافته است، بر اساس پیام به دولت یا «تمکین» یا «تهدید» است! که حاصلی جز زیان مضاعف برای کشور و مردم نخواهد داشت!

z1og_fefdjnd3y7qv

ارزش روز سهام عدالت یکشنبه 8 تیر 

تا روز ۸ تیرماه ارزش ۳۰ درصد سهام عدالت آزاد شده قابل فروش به بیش از ۴ میلیون تومان رسیده است که نشان از رشد ۷۰ درصدی نسبت به روز اول آزادسازی می‌دهد.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

ماجرای آگهی‌های اجاره پشت‌بام و انباری چیست؟

در حالی که در فضای مجازی با انتشار آگهی‌های اجاره پشت‌بام و انباری، جو روانی جدیدی علیه بازار اجاره راه افتاده است، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی می‌گوید:وزارت راه، اجاره این موارد را تایید نمی‌کند و اصلا امکان اجاره این قسمت از ساختمان وجود ندارد. لازم است کار ویژه‌ای در این بخش صورت بگیرد و فورا فضای مجازی خالی از آگهی‌های غیر واقعی اجاره و فروش شود. /ایرنا

z1og_fefdjnd3y7qv

خبر خوش برای یارانه بگیران نقدی

یک مقام آگاه گفت: دومین مرحله اعطای وام یک میلیون تومانی برای یارانه‌بگیران آغاز شد.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

کنایه‌های «آقازاده» به حراج تهران

حراج تهران در سال‌های گذشته، با شائبه‌هایی درباره آثار منسوب به سهراب سپهری مواجه بوده.در قسمت اول «آقازاده»، در حراجی با عنوان «حراج خاورمیانه»، یک نقاشی جعلی از سهراب سپهری به قیمت بالا فروخته می‌شود. کد‌هایی که کاراکتر استاد ارژنگ (مسعود فروتن) در پشت پرده ماجرا می‌دهد، به شکل واضحی به خانواده گلستان اشاره دارد: «به ارث رسیده»، «تو پستوی خونه پیدا شده» و…. به علاوه این که تابلوی به نمایش درآمده، عینا همان است که لیلی گلستان در نهمین حراج تهران فروخت!پیشتر در سریال «هیولا» هم کنایه‌هایی به حراج‌های میلیاردی هنری شاهد بودیم، اما هیچ‌گاه تا این اندازه واضح، به ماجرای تابلو‌های سهراب سپهری پرداخته نشده بود.

z1og_fefdjnd3y7qv

دختر سردار سلیمانی عروس معاون اجرایی حزب الله لبنان شد + عکس

تصویری در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که از ازدواج زینب سلیمانی، دختر شهید سردار قاسم سلیمانی با فرزند یکی از مقام‌های ارشد حزب‌الله لبنان در هفته‌های اخیر خبر می‌دهد.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

زیباکلام: خود موسوی‌خوئینی‌ها باعث بسیاری از مشکلات کشور است

صادق زیباکلام با انتقاد از نامه خوئینی ها:موسوی خوئینی‌ها متکبرترین فردی است که به عمرم دیده‌ام.هنر موسوی‌خوئینی‌ها این است که هرچندوقت یک بار انگشت اتهام را به سمت یکی از شخصیت‌های نظام نشانه می‌گیرد و روزی علیه آقای هاشمی سخن می‌گوید و روز دیگر خطاب به رهبری مشکلات را گوشزد می‌کند در صورتی که اگر قرار باشد در دادگاهی متهمان به وجود آمدن وضع کنونی احضار شوند، نخستین فردی که باید در آن دادگاه حاضر و محاکمه شود خود آقای موسوی خوئینی‌هاست.آقای موسوی خوئینی‌ها آیا شما در به وجود‌آمدن شرایط امروز هیچ نقشی نداشتی؟واقعیت این است که ما همه مقصریم؛ منِ صادق زیباکلام، عباس عبدی، تاجزاده، اصغرزاده، خاتمی و بسیاری دیگر در ایجاد شرایط امروز مقصریم، اما تردید نکنید که بیش و پیش از همه ما بزرگ‌ترین مقصر خودِ آقای موسوی خوئینی‌هاست.این‌که طوری رفتار کنیم که انگار همه این مشکلات یک‌شبه ایجاد شده و خودمان به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم در بحران‌های کنونی ایران نقش نداشته‌ایم، جز فرافکنی و فرار از مسئولیت چیزی نیست. /تسنیم

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied