شمانیوز
شما نیوز

تحلیل و پیش بینی قیمت طلا ۱۹ بهمن ۹۸

نگرانی در بازارهای مالی در دو روز آخر هفته نتوانست به طور کامل کاهش قیمت طلا 3 روز قبل از آن در بازارهای جهانی را جبران کند.

تحلیل و پیش بینی قیمت طلا ۱۹ بهمن ۹۸

به گزارش خبرنگار شما نیوز  : در این گزارش به  تحلیل و پیش بینی قیمت طلا در ۱۹ بهمن ۹۸ پرداخته ایم که به شرح ذیل است.

قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه افزایش نسبی را تجربه کرده است ولی در هفته ای که گذشت با افت یک درصدی روبرو شده است. این برای نخستین بار در ۷ هفته اخیر است که قیمت طلا با کاهش روبرو می شود.

بر اساس این گزارش نگرانی در بازارهای مالی در دو روز آخر هفته نتوانست به طور کامل کاهش قیمت طلا ۳ روز قبل از آن در بازارهای جهانی را جبران کند.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی در پایان مبادلات روز جمعه با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۵۷۰ دلار رسیده است.

قیمت همه دارایی ها طی هفته ای که گذشت به خاطر اقدامات بیشتر بانکهای مرکزی جهان در اتخاذ سیاست های انبساطی پولی و تزریق نقدینگی به منظور مقابله با نگرانی های مربوط به تاثیرات منفی ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی، با افزایش نسبی روبرو شده است.

تاثیر این سیاست های حمایتی که شامل تزریق نقدینگی در چین، کاهش نرخ بهره در برزیل و تایلند و روسیه بوده همراه با انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا، توانسته است تا حدی از نگرانی های بین المللی بکاهد.

تازه ترین آمارهای اشتغال آمریکا نشان می دهد که رشد اشتغال و مشارکت نیروی کار طی ماه ژانویه افزایش چشمگیری داشته است و این مساله نشانگر ادامه روند باثبات و مثبت مصرف در اقتصاد آمریکا است که موتور محرک رشد اقتصادی به شمار می رود.

Gregory Daco تحلیلگر اقتصادی Oxford Economics در این باره گفت: آمارهای قوی اشتغال و رشد دستمزد در ماه ژانویه ، موجب اطمینان یافتن سرمایه گذاران نسبت به وضعیت مناسب و باثبات اقتصادی آمریکا شده است. مشارکت نیروی کار اکنون به سطح قبل از بحران مالی و اقتصادی ۲۰۰۷ بازگشته است.

با این حال، آمارهای منتشر شده هنوز برای از بین رفتن کامل ریسک و خطری که اقتصاد آمریکا و جهان را تهدید می کند، کافی نیست.

نرخ بهره اوراق قرضه ده ساله آمریکا نیز با ۰.۶ درصد افزایش به بیش از ۱.۵۹ درصد رسیده است. نرخ بهره اوراق قرضه ۲ ساله آمریکا با ۰.۴ درصد کاهش به ۱.۴۱ درصد رسیده است.

قیمت هر اونس نقره نیز با ۰.۹ درصد کاهش به ۱۷.۶۳ دلار رسید و قیمت پلاتین نیز با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۶۹.۴ دلار رسیده است.

قیمت هر پوند مس نیز با ۱.۷ درصد کاهش به ۲.۵۵ دلار رسیده است.

 

پیش بینی قیمت طلا

اکثر شرکت کنندگان در نظرسنجی کیتکو پیش بینی کرده اند که قیمت طلا طی روزهای آینده نیز روند صعودی خواهد داشت، تحلیلگران وال استریت انتظار دارند که تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا به خاطر نگرانی های مربوط به تاثیرات ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی، موجب افزایش بیشتر قیمت این فلز گرانبها شود.

بر اساس این گزارش بازار سهام طی هفته ای که گذشت با رشد روبرو شد ولی طلا با کاهش همراه بود. سازمان بهداشت جهانی تلفات ویروس کرونا در چین را ۶۳۷ نفر اعلام کرده و گفته است که بیش از ۳۱ هزار نفر تاکنون به این ویروس مبتلا شده اند.

اوله هانسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک گفت: تاثیر ویروس را نمی توان نادیده گرفت. به نظر من تاثیرات منفی این ویروس بر وضعیت اقتصادی چین می تواند تبعات زیادی برای تقاضا و قیمت جهانی طلا داشته باشد و این تاثیرات هنوز به درستی توسط بازارهای بین المللی درک نشده است.

در نظرسنجی این هفته ۱۲ تحلیلگر ارشد وال استریت شرکت کردند که ۸ نفر معادل ۶۷ درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند. یک نفر معادل ۸ درصد پیش بینی کرد قیمت طلا کاهش خواهد یافت و ۳ نفر معادل ۲۵ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا تغییر محسوسی نخواهد داشت.

 

در نظرسنجی آنلاین نیز ۹۶۶ نفر شرکت کردند که ۵۷۰ نفر معادل ۶۰ درصد گفتند قیمت طلا هفته آینده افزایش خواهد داشت. ۲۳۲ نفر معادل ۲۴ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۱۶۴ نفر معادل ۱۷ درصد نیز گفتند قیمت طلا تغییر نمی کند.

در نظرسنجی هفته قبل ۸۲ درصد تحلیلگران وال استریت و ۶۹ درصد سرمایه گذاران مین استریت به افزایش قیمت طلا رای دادند. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با ۱.۱ درصد کاهش به ۱۵۷۰ دلار رسیده است.

Daniel Pavilonis تحلیلگر موسسه RJO Futures در این باره گفت: به نظر می رسد در نهایت قیمت طلا میل به صعود بیشتر دارد. اگر ویروس کرونا همچنان نگران کننده تر از قبل شود، تقاضا برای طلا به شدت افزایش خواهد یافت.

Phil Flynn تحلیلگر Price Futures Group نیز گفت: قیمت طلا پس از افت نسبی طی روزهای گذشته احتمالا بار دیگر روند صعودی خواهد داشت.قیمت طلا اوایل هفته ای که گذشت در پی برخی امیدواری ها برای مهار سریع ویروس کرونا با کاهش روبرو شد ولی گزارش های جدید نشان می دهد که این مساله درست نبوده است. این مساله موجب خواهد شد تا تقاضای سرمایه گذاری برای طلا افزایش یابد.

Phillip Streible تحلیلگر ارشد Blue Line Futures گفت: من درباره قیمت طلا امیدوار هستم نه تنها به خاطر ویروس کرونا بلکه به خاطر افزایش نرخ بیکاری آمریکا. اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته ۲۲۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده ولی نرخ بیکاری از ۳.۵ به ۳.۶ درصد افزایش یافته است.

Charlie Nedoss استراتژیست ارشد LaSalle Futures Group گفت: به نظر می رسد فعالان بازار توجه ویژه ای به آمارهای نرخ بیکاری خواهند داشت. در حالی که تعداد فرصت های شغلی جدید با افزایش روبرو شده ولی امارهای اصلاح شده ۲۰۱۹ نشان می دهد تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده یک و نیم میلیون نفر کمتر بوده است.

وی افزود: تصور می کنم سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی ۱۵۶۰ دلار است من منتظر افزایش چشمگیر قیمت طلا نیستم ولی طی هفته آینده قیمت طلا اندکی تقویت خواهد شد.

Jim Wyckoff تحلیلگر ارشد کیتکو نیز پیش بینی کرد که قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت.

وی گفت: بازار طلا مقاومت خود را اخیرا در رقابت با بازارهای موازی به خصوص بازار سهام نشان داده است.

John Weyer تحلیلگر موسسه Walsh Trading بر این باور است که قیمت طلا در روزهای آینده تغییر چندانی نخواهد داشت. وی گفت: آمارهای خوبی در زمینه اشتغال در آمریکا داشتیم. طبیعتا این مساله به ضرر قیمت طلا است ولی هنوز با ویروس کرونا روبرو هستیم بنابر این یک منازعه بین این دو عامل مهم وجود دارد.

 

 

سرمایه گذاران اروپایی یشترین خرید طلا را داشتند

به نقل از کیتکو نیوز، شورای جهانی طلا اعلام کرد: خرید طلا توسط صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان در ماه دسامبر برای پنجمین ماه متوالی با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

 

بر اساس این گزارش میزان ورود طلا به صندوق های سرمایه گذاری جهان در ماه دسامبر به ۱۳.۸ تن معادل ۴۸۶ میلیون دلار رسیده است. این در شرایطی است که قیمت هر اونس طلا در ماه دسامبر با رشد ۴ درصدی روبرو شده است.

 

سرمایه گذاران اروپایی طی ماه گذشته بیشترین خرید طلا را داشته اند و ۶۷ میلیون دلار در صندوق های آلمان فرانسه و سوئیس سرمایه گذاری کرده اند.

 

میزان ذخایر طلای صندوق های سرمایه گذاری جهان موسوم به ی تی اف ، تا پایان سال ۲۰۱۹ به بیش از ۲۹۰۰ تن رسیده که نسبت به سال قبل از آن ۴۰۰ تن افزایش داشته است.

 

صندوق های سرمایه گذاری آمریکای شمالی حدود نیمی از رشد ذخایر طلا در سال ۲۰۱۹ میلادی را تشکیل داده اند. تشدید تنش های سیاسی و کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر رشد سرمایه گذاری در بازار طلا داشته است.

 

شورای جهانی طلا افزود: تقاضای بانک های مرکزی جهان نیز تاثیر مهمی بر روند صعودی قیمت طلا در سال ۲۰۱۹ داشته است. تحلیلگران پیش بینی می کنند که تقاضای سرمایه گذاری برای طلا در سال ۲۰۲۰ نیز صعودی خواهد بود.

 

تحلیلگران شورای جهانی طلا افزودند: یکی از عوامل مهم تقویت قیمت طلا در سال ۲۰۱۹ میلادی، سیاست های انبساطی پولی بانکهای مرکزی جهان بوده است. به نظر می رسد ادامه دخالت فدرال رزرو آمریکا در بازار ارز یک عامل مثبت برای ادامه رشد تقاضا و قیمت طلا طی ماه های آینده خواهد بود.

از سوی دیگر پایین بودن سود اوراق قرضه نیز یک عامل مهم دیگر برای ادامه روند صعودی قیمت طلا به شمار می رود.

 

قیمت طلا و سکه در بازار داخلی

انس طلا

١۵٧٠/٧٠

مظنه تهران

٢٢,٠۵٠,٠٠٠

طلای ۱۸عیار

۵,٠٩٠,٢۴٠

سکه طرح قدیم

۴٩,۶٠٠,٠٠٠

سکه طرح جدید

۵٠,٠٠٠,٠٠٠

نیم سکه

٢۵,۶٠٠,٠٠٠

ربع سکه

١۵,۴٠٠,٠٠٠

سکه یک گرمی

٩,٣٠٠,٠٠٠

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied