شمانیوز
شما نیوز

مدیر خرید و حمل مواد اولیه فولاد مبارکه اصفهان:

قیمت‌گذاری بدون مصلحت اندیشی و جانبداری انجام شود

مدیر خرید و حمل مواد اولیه فولاد مبارکه اصفهان درخصوص مسائل مطرح شده در جلسه قیمتگذاری زنجیره فولاد اظهار کرد: در این جلسه تغییری در ضرایب قیمتی صورت نگرفت اما انتظار فولادی‌ها بر این است که قیمت‌گذاری زنجیره فولاد بدون مصلحت اندیشی و جانبداری انجام شده و تصمیمات کارشناسی فصل الخطاب تعیین قیمت گردد.

قیمت‌گذاری بدون مصلحت اندیشی و جانبداری انجام شود

به گزارش شمانیوز به نقل از ایراسین؛ رضا حیدری با بیان این مطلب افزود: در این جلسه فولادسازان بر این موضوع تاکید کردند که باید با احتساب هزینه سرمایه گذاری در هرکدام از واحدهای موجود در زنجیره سود به صورت عادلانه تقسیم و قیمت‌گذاری بر همین مبنا انجام شود. اما واحدهای معدنی بر این موضوع تاکید دارند که باید قیمت‌های کنسانتره و گندله را به قیمت جهانی رسانده شود.

 

وی در ادامه به عدم حضور برخی از شرکتهای فولادی در جلسه اشاره کرد و گفت: متاسفانه در این جلسه بسیاری از واحدهای فولادی همچون فولاد خوزستان، فولاد خراسان و فولاد هرمزگان دعوت نشده بودند و این در حالی بود که همه واحدهای معدنی در جلسه قیمت‌گذاری حضور داشتند؛ با این وجود شرکت فولاد مبارکه اصفهان مواضع شرکت‌های فولادی را به صورت کامل ارائه و اعلام آمادگی کرد که اگر تیم کارشناسی شرکت‌های معدنی علاقه مند باشد تا بررسی های کارشناسی را مورد مطالعه قرار دهد، فولاد مبارکه نیز حاضر است تمام بررسی‌های کارشناسی را به رویت ایشان برساند و در صورت نیاز اصلاحات مد نظر را در آن انجام دهد.

 

وی افزود: در نهایت معاونت معدنی وزارت صمت تصمیم گرفت که کارگروه 5 نفره تشکیل شود و این کارگروه 5 نفره قیمت نهایی کنسانتره وگندله را در سال 99 را مشخص کند.

 

مدیر خرید و حمل مواد اولیه فولاد مبارکه اصفهان گفت: فولادی‌ها انتظار دارند که افراد خبره و صاحب صلاحیت و غیر ذی نفع در این کارگروه عضو باشند.

 

به گفته وی قرار است این اعضا توسط آقای اسماعیلی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت انتخاب گردند.

 

وی همچنین تاکید کرد: انتظاری که فولادسازها از مجموعه وزارت صمت دارند این است که بدون هرگونه جانبداری افرادی در این حوزه متخصص هستند دعوت شده و بدون هرگونه مصلحت اندیشی صرفا بر اساس تحلیل‌های فنی و کارشناسی قیمت‌گذاری انجام شود. در واقع هرگونه مصلحت اندیشی از سوی معاونت معدنی وزارت صمت، قطعا بر مصرف کنندگان نهایی محصولات فولادی یعنی مردم تاثیر گذار خواهد بود.

 

به گفته حیدری، بررسی های فنی و کارشناسی که توسط حسابرسان مورد اعتماد کشور قرار گرفته نشان می‌دهد، امسال هرگونه افزایش قیمت کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی مورد قبول و واقعی نیست و نباید افزایش پیدا کند.

 

وی به حضور دکتر آقا محمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز اشاره داشت و گفت: ایشان تاکید ویژه داشتند که تصمیمات کارشناسی فصل الخطاب تصمیم گیری باشد و امیدواریم که رهنمود ایشان عملیاتی شود و هرگونه مصلحت اندیشی در قیمت‌گذاری اعمال نشود.

 

گفتنی است در جلسه قیمت گذاری زنجیره فولاد که امروز در محل وزارت صمت برگزار شد، انجمن فولاد، انجمن سنگ آهن، خانه معدن و کمیسیون معدن اتاق بازرگانی ایران، دکتر آقامحمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied