شمانیوز
شما نیوز

معاون امور اجتماعی بنیاد شهید خبر داد:

حقوق جانبازان ماده ۳۸ قانون ایثارگران از مهر ماه سال جاری افزایش می یابد

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید از تامین اعتبارات لازم برای افزایش حقوق جانبازان مشمول ماده ۳۸ قانون جامع ایثارگران از مهر ماه سال جاری خبر داد.

حقوق جانبازان ماده ۳۸ قانون ایثارگران از مهر ماه سال جاری افزایش می یابد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از مهر ؛ محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید  گفت: خوشبختانه با توافقات انجام شده،  حقوق جانبازان مشمول ماده ۳۸ قانون جامع  خدمات رسانی به ایثارگران از مهرماه سال جاری افزایش پیدا خواهد کرد.  

پاکدل با بیان اینکه باید حقوق جانبازان مشمول این ماده قانونی از ابتدای سال ۹۸ افزایش می یافت، تصریح کرد: بر اساس ماده ۳۸ این قانون، حقوق مشمولین دستور العمل اجرایی این ماده باید از ابتدای سال جاری افزایش پیدا می کرد اما به دلیل عدم تامین اعتبارات لازم این امر اجرایی نشده بود.

وی افزود: بر اساس جلسه روز گذشته با مسئولین مربوطه و توافقات انجام شده با ستاد کل نیروهای مسلح، اعتبارات لازم برای این ماده قانونی فراهم شده و حقوق جانبازان مشمول این ماده از مهر ماه افزایش خواهد یافت.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید با بیان اینکه ۳۰ هزار نفر از جانبازان مشمول این ماده قانونی می شوند، بیان کرد: در حال حاضر توانسته ایم اعتبارات لازم برای افزایش دریافتی ها از ماه جاری را تامین کنیم و زمان پرداخت ما به تفاوت افزایش حقوق ماه های قبلی مشخص نیست.

 به گزارش مهر، دستورالعمل اجرایی ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به صورت مشترک توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح با همکاری سازمان های عمده نیروهای مسلح سال ۹۷ تهیه، تدوین و جهت اجراء ابلاغ گردید.

بر اساس این ماده، حقوق آن دسته از مشمولان جانباز وظیفه که به واسطه حضور در جبهه از کارافتاده کلی شده‌اند، طبق مقررات نیروهای مسلح هم طراز با پرسنل کادر نیروهای مسلح محاسبه و پرداخت خواهد شد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۸ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied