شمانیوز
شما نیوز

عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با شمانیوز:

دولت در شرایط فعلی اقتصادی نباید قیمت بنزین را افزایش می‌داد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی حاکم بر اقتصاد کشور، نباید دولت اقدام به افزایش قیمت بنزین می‌کرد؛ چون ممکن است به افزایش تورم منجر شود.

دولت در شرایط فعلی اقتصادی نباید قیمت بنزین را افزایش می‌داد

به گزارش شمانیوز  : سلام امینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: افزایش قیمت بنزین هم می‌تواند به نفع کشور باشد و هم به ضرر. برای اینکه دولت بتواند این افزایش قیمت را به فرصت تبدیل کند و برای مردم سود داشته باشد، باید تدابیری را بیندیشد که منجر به تورم نشود.

 

وی افزود: من فکر می‌کنم در شرایط فعلی حاکم بر اقتصاد کشور، نباید دولت اقدام به افزایش قیمت بنزین می‌کرد؛ چون ممکن است به افزایش تورم و در نهایت تحمیل فشار بیشتر بر مردم منجر شود.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمک معیشتی دولت به 18 میلیون خانوار گفت: دولت اعلام کرده که قرار است از طریق ما به تفاوت افزایش قیمت بنزین، به 18 میلیون خانوار ایرانی یا 60 میلیون نفر ایرانی کمک کند، اما وقتی ارقام کمک مالی دولت را مشاهده کردیم، واقعاً با توجه به شرایط اقتصادی و فشارهای اقتصادی که بر روی مردم وارد است، دولت باید بیش از این ارقامی که اعلام کرده، کمک کند.

 

امینی بیان کرد: تجربه نشان داده هر زمانی که قیمت بنزین افزایش یافته، منجر به افزایش قیمت سایر کالاها شده است که این هم ناشی از عدم برنامه‌ریزی دولت است.

 

وی با تأکید بر اینکه نباید قیمت بنزین داخلی را با نرخ خارجی مقایسه کرد، گفت: اینکه دولت می‌گوید قیمت بنزین در کشورهای منطقه بیشتر از ایران است، ادعای صحیحی است، اما آیا دولت به میزان درآمدهای این کشورها با ایران توجه کرده است. پس نباید ملاک افزایش قیمت بنزین، نرخ بنزین در سایر کشورها باشد؛ چون درآمد سرانه آنها به مراتب بیش از درآمد سرانی هر ایرانی است.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس باید در شناسایی پنج دهک‌های پایین جامعه که جزء دهک‌های آسیب‌پذیر و روی خط فقر محسوب می‌شوند به دولت کمک کند تا کمترین فشار متوجه آنها شود.

به گفته امینی؛ دولت باید ما به تفاوت افزایش قیمت سوخت را به دهک‌های پایین جامعه اختصاص دهد در غیر این‌صورت وضعیت اقتصادی مردم بدتر خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied