شمانیوز
شما نیوز

خدادادی در گفت‌وگو با شمانیوز:

رفع انحصار از آموزش زبان انگلیسی ضروری است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه کمبود اتوبوس و واگن‌های مترو، مشکلاتی را از همان ساعت‌های اولیه افزایش قیمت بنزین به وجود آورد؛ لذا دولت باید توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی را فراهم آورد.

رفع انحصار از آموزش زبان انگلیسی ضروری است

سلمان خدادادی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، با اشاره به رفع انحصار از آموزش زبان انگلیسی در مدارس اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی چندین بار تلاش کرد تا طرحی را تنظیم کند که به رفع انحصار از آموزش زبان انگلیسی در مدارس منجر شود، اما تاکنون موفق نبوده است.

وی با بیان اینکه زبان انگلیسی تنها زبان زنده دنیا نیست بلکه چندین زبان زنده در جهان وجود دارد، گفت: اگر فقط آموزش زبان‌های خارجی را در مدارس به آموزش زبان انگلیسی محدود کنیم، هیچ کمکی به فراگیری این زبان در جامعه نخواهد کرد، بلکه فرصت یادگیری سایر زبان‌ها را در مدارس از دانش‌آموزان سلب می‌کند.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه برخی نمایندگان موضوع رفع انحصار از آموزش زبان انگلیسی را در مدارس به طور جدی پیگیری نمی‌کنند، گفت: وقتی که آمریکا یک اقدامی را علیه ملت ایران انجام می‌دهد، نمایندگان به فکر این می‌افتند که از آموزش زبان انگلیسی رفع انحصار کنند؛ در واقع با این اقدام می‌خواهند به نوعی دشمنی‌های آمریکا را با ملت ایران تلافی کنند، اما پس از مدتی دوباره به دست فراموشی سپرده می‌شود، ولی باید نمایندگان بدانند که آموزش چندین زبان در کنار زبان انگلیسی یک ضرورت است.

خدادادی با اشاره به ضرورت تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی پس از افزایش قیمت بنزین تأکید کرد: پیش از افزایش قیمت بنزین باید حمل و نقل عمومی اعم از مترو و سامانه‌های اتوبوس‌رانی توسعه پیدا می‌کرد تا مردم تشویق به استفاده از آنها شوند.

وی ادامه داد: وقتی قیمت بنزین افزایش یافت، مردم ترجیح دادند تا از مترو و اتوبوس استفاده کنند، اما متأسفانه کمبود اتوبوس و واگن‌های مترو، مشکلاتی را از همان ساعت‌های اولیه افزایش قیمت بنزین به وجود آورد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دولت باید زیرساخت‌های توسعه حمل و نقل عمومی را در شهرها و کلان‌شهرها فراهم آورد تا مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی و جایگزینی آن با خودروهای شخصی تشویق شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied