شمانیوز
شما نیوز

آخرین وضعیت جاده‌ها و بارش برف در سراسر کشور پنجشنبه 19 دی

بارش برف که از روز گذشته نقاط مختلف کشور را در برگرفته است اکنون در بسیاری از جاده‌ها و شهرها ادامه دارد و لغزندگی و برودت دما موجب کندی رفت و آمد در جاده ها شده است.

آخرین وضعیت جاده‌ها و بارش برف در سراسر کشور پنجشنبه 19 دی

به گزارش شمانیوز به نقل از رئیس پلیس راه برخی استان های کشور با اعلام اینکه در جاده‌های استان‌های کرمانشاه ، زنجان ، قزوین ، همدان ، اردبیل ، آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، البرز ، لرستان و کردستان  از روز گذشته بارش برف و باران آغاز شده است از رانندگان خواستند به دلیل بارش باران و برف زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

در ادامه مروری داریم بر وضعیت راه‌ها و جاده‌های کشور:

 

تردد در جاده‌های اورامانات فقط با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است

 

رییس پلیس راه استان کرمانشاه، با اشاره به بارش برف از روز گذشته در برخی نقاط استان گفت: هم‌اکنون تردد در جاده‌های منطقه اورامانات تنها با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

سرهنگ «محمدی حیدری» اظهارداشت: بارش خفیف برف هم اکنون در محورهای منتهی به شهرستان‌های اورامانات ادامه دارد و تردد در جاده منتهی به شهرستان پاوه تنها با زنجیرچرخ امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه در دیگر محورهای کوهستانی همچون گردنه «مله ماس» سنقروکلیایی نیز شاهد بارش برف هستیم، گفت: تمام جاده های استان اکنون لغزنده است و رانندگان باید با احتیاط در آنها رانندگی کنند.

رییس پلیس راه کرمانشاه با بیان اینکه نیروهای راهداری در حال پاشیدن شن و نمک در سطح جاده ها هستند، توضیح داد: از صبح امروز تاکنون چندین مورد تصادف به دلیل لغزندگی جاده ها گزارش شده است.

 

تردد خودرو در سه مسیر ارتباطی زنجان با زنجیرچرخ امکانپذیر است

 

جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: تردد خودروها در سه مسیر ارتباطی این استان بدون داشتن زنجیر چرخ امکانپذیر نیست.

سرهنگ محمدعلی عظیمی افزود: مسیرهای ارتباطی زنجان - طارم، زنجان - دندی و زنجان - تهم - چورزق، از شب گذشته با بارش برف و وقوع کولاک مواجه است.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر آمد و شد وسایط نقلیه در مسیرهای ارتباطی زنجان - بیجار، زنجان - دندی و آزاد راه زنجان - قزوین، مه آلود است و از رانندگان انتظار می‌رود به دلیل پایین بودن دید افقی با سرعت مطمئنه و دقت و احتیاط بیشتری رانندگی و در صورت لزوم چراغ های مه شکن خودرو را روشن کنند.  

عظیمی افزود: روز گذشته یک دستگاه خودروی سواری پراید در کیلومتر ۴۰ جاده زنجان - بیجار بر اثر تخطی راننده از سرعت مطمئنه واژگون شد و راننده آن جان باخت.

 

پلیس راه قزوین نسبت به لغزنده بودن جاده‌ها هشدار داد

 

رییس پلیس راه استان قزوین نسبت به لغزنده بودن سطح جاده‌ها، به خصوص در آزادراه‌ها و گردنه‌ها به رانندگان هشدار داد.

سرهنگ بیگلری تصریح کرد: همزمان با آغاز بارش‌ها از نخستین ساعات بامداد امروز، در حال حاضر تمامی سطح راه‌های ارتباطی اصلی و فرعی استان، به خصوص در گردنه‌ها شاهد بارش برف هستیم.

وی اضافه کرد: بارش برف علاوه بر نقاط کوهستانی و برف گیر، در آزادراه های قزوین - کرج، قزوین - رشت و قزوین - زنجان به همراه مسیرهای منتهی به همدان و ساوه و نیز گردنه‌های آوج، کوهین، طالقان به همراه قسطین لار و بهرام آباد در منطقه الموت با بارش برف روبرو بوده و سطح جاده‌ها نیز از سوی پلیس مستقر در راه، لغزنده گزارش شده است.

 

جاده‌های همدان لغزنده شد

 

جانشین رییس پلیس راه استان همدان گفت: ریزش برف موجب لغزنده شدن گردنه‌های برف‌گیر و سخت‌گذر این استان شده است.

سرهنگ غلامعلی همایی بیان کرد: ریزش برف از نیمه شب گذشته در بیشتر جاده های ارتباطی این استان آغاز شد و تمامی جاده های را سفید پوش کرده است.

وی اضافه کرد: هم اینک تمامی جاده های برون شهری این استان باز بوده و تردد در آن جریان دارد اما گردنه‌های اسدآباد، دخان و آوج به شدت لغزنده هستند و باید با احتیاط و سرعت مطمئنه تردد کرد.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان بیان کرد: با وجود اینکه نیازی به استفاده از زنجیر چرخ نیست اما همراه داشتن آن الزامی بوده تا در صورت نیاز بتوان از آن استفاده کرد.

 

۳۰ تیم راهداری آماده خدمات‌رسانی در جاده‌های سیستان و بلوچستان شدند

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای سیستان و بلوچستان گفت: بنا بر اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی جدید به منطقه از روز جمعه ۳۰ تیم راهداری زمستانه آماده ارائه خدمات به هموطنان در جاده‌های نیمه شمالی این استان هستند.

ایوب کرد اظهار داشت: با توجه به ادامه بارش‌ها تا اواسط هفته و احتمال وقوع یخبندان در برخی مسیرهای ارتباطی با هماهنگی‌های صورت گرفته، ۳۰تیم ثابت و سیار راهداری با بسیج تمامی امکانات آماده خدمات رسانی شبانه‌روزی به هموطنان‌هستند.

 

پروازهای فرودگاه تبریز با وجود بارش به صورت منظم انجام می‌شود

 

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود بارش سنگین برف تمامی پروازهای فرودگاه تبریز به صورت منظم در حال انجام است.

رامین آذری افزود: در پی بارش برف سنگین، سرمای شدید هوا از بامداد امروز عملیات برف روبی از بامداد امروز در هر ۲ باند فرودگاه بین المللی شهید مدنی انجام شده است.

وی اظهار داشت: بلافاصله پس از بارش برف از بامداد امروز اداره ایمنی و آتش نشانی عملیات برف روبی، اوره پاشی، یخ زدایی و تردد خودروهای سنگین روی باند را آغاز کردند.

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی گفت: در این مدت ۴ دستگاه تیغه برف روب، یک دستگاه مایع پاش، یک دستگاه اوره پاش و چند دستگاه خودروی سنگین توسط پرسنل آتش نشانی و ایمنی و عملیات فرودگاهی و خدمات فرودگاهی به منظور تردد دائم بر روی باند، عملیات آماده سازی باند را در چندین مرحله انجام دادند.

 

برف و کولاک موجب کندی تردد در راه‌های ارتباطی اردبیل شد

 

بارش برف و باران در بیشتر مناطق استان اردبیل موجب کندی تردد در جاده‌ها ارتباطی این استان شده و رانندگان در گذر از این جاده‌ها می‌بایست با احتیاط رانندگی کنند.

 اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل  اعلام کرد که در اغلب راه‌های استان بارش برف و باران ادامه داشته و رانندگان در گذر از جاده‌های کوهستانی زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال هم به خبرنگار ایرنا گفت: بارش برف همراه با کولاک و یخبندان  سطح جاده در گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال - اسالم  موجب کندی تردد خودروها در این جاده و دیگر راه‌های کوهستانی و برف‌گیر این شهرستان شد.

معروف خسروی افزود: برغم بارش برف همراه با کولاک شدید و محدودیت دید ناشی از کولاک تلاش شبانه‌روزی راهداران این اداره  مانع از مسدود شدن راه پوشیده از برف خلخال - اسالم شده و تردد خودروها در این جاده  ارتباطی به استان گیلان با استفاده از زنجیر چرخ صورت می‌گیرد.

 

بارش ۲۵ میلیمتری طی ۲۴ ساعت گذشته در سردشت

 

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: سردشت با ۲۵ میلیمتر بارندگی، پربارش‌ترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته بود.

مهدی کریمی ایرنا با بیان اینکه بارش‌ها در جنوب و مرکز استان تا اواخر وقت فردا ادامه دارد، افزود: ارومیه نیز با ۶ میلیمتر بارش جزو شهرهای پربارش استان در ۲۴ ساعت گذشته بود.

وی اظهار داشت: افت محسوس دما از فردا شب در استان رخ می‌دهد و در زمان حاضر نیز تردد در برخی محورهای جنوبی استان با استفاده از زنجیرچرخ امکانپذیر است.

 

شب سرد جاده‌های لرستان

 

بارش برف شب گذشته (چهارشنبه) در جاده های لرستان موجب کاهش دید افقی، لغزنده شدن جاده ها و همچنین کندی تردد خودروها شد.

به گزارش ایرنا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان اظهار داشت: بارش برف در گردنه های گاماسیاب محور نورآباد- نهاوند، گردنه سرنمک بیرانشهر، گردنه هیراب جاده بروجرد- اراک، بروجرد- ملایر، گردنه‌های زاغه و رازان، چمن سلطان الیگودرز و گردنه آب سفید الیگودرز موجب لغزنده بودن جاده های و کندی تردد خودروها شد.

عباس شرفی گفت: کولاک شدید، کاهش دید افقی، لغزنده بودن جاده ها همچنین کندی تردد خودروها در جاده های لرستان طی شب گذشته گزارش شد که با تلاش راهداران تردد برقرار و مشکلی بوجود نیامد.

 

زنجان سفید پوش شد

 

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: بر اثر نفوذ سامانه بارشی به منطقه از بعد ازظهر چهارشنبه، بارش برف مناطق مختلف این استان را سفید پوش کرد.

حسین سلطانی  افزود: این سامانه بارشی همچنین موجب بارش برف و باران در شهرستان طارم شده است.

وی اظهار داشت: عمده فعالیت این سامانه تا ظهر امروز و پس از آن بارش ها به صورت خفیف و پراکنده خواهد بود و یکشنبه /۲۲ دی ماه/ نیز فعالیت این سامانه در استان زنجان به پایان خواهد رسید.

 

بارش برف سنگین در جاده کرج - چالوس

 

کارشناس کنترل ترافیک پلیس راه البرز گفت که بارش برف سنگین در جاده کرج - چالوس و ماهدشت - اشتهارد، سبب لغزندگی مسیر و کندی تردد خودروها شده است.

سروان مسعود خانجانی   اظهار داشت: بارش برف در جاده کرج - چالوس از ابتدای این محور در کرج تا تونل کندوان و در محور ماهدشت - اشتهارد سنگین است که همراه داشتن زنجیر چرخ برای تردد در این محورها الزامی  است.

وی اضافه کرد: ماموران راهداری مشغول پاکسازی سطح محور های ارتباطی استان هستند .

 توصیه شده که از مسافرت غیر ضرور در این مسیر خودداری شود با این حال در صورت تردد  همراه داشتن سوخت کافی و پوشاک گرم در محور کرج - چالوس از نیازهای اساسی رانندگان و مسافران است.

 

با وجود بارش سنگین برفپروازهای فرودگاه ارومیه طبق برنامه انجام می‌شود

 

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: پروازهای فرودگاه ارومیه با وجود بارش برف و هوای مه‌آلود طبق برنامه در حال انجام است و مشکلی در مسیر باند هواپیمایی و فرودگاه وجود ندارد.

محمدعلی نائل قراملکی افزود : با شروع بارش سنگین برف از عصر روز گذشته، عملیات برف‌روبی، اوره پاشی و یخ‌زدایی با تلاش کارکنان اداره آتش‌نشانی و هدایت زمینی فرودگاه ارومیه انجام شد.

وی ادامه ادامه داد: پس از سه مرحله عملیات برف‌روبی، باند فرودگاه ارومیه از نخستین دقایق بامداد امروز، پنج‌شنبه برای نشست و برخاست پروازها آماده شده‌است.

 

تردد در جاده‌های نقده با زنجیرچرخ امکانپذیر است

 

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نقده گفت: بر اثر بارش برف و کاهش دمای هوا تردد در جاده‌های مواصلاتی این شهرستان فقط با زنجیرچرخ ممکن است.

علیرضا اکبری‌پور افزود: تسهیل تردد در جاده‌های این شهرستان و از جمله گردنه «دوآب» در محور نقده - پیرانشهر طی چندین مرحله نمک‌پاشی و برف‌روبی مورد توجه قرار گرفته‌است. 

وی اضافه کرد: همچنین در محورهای نقده به سمت اشنویه، ارومیه - مهاباد حوزه زیر نظر نقده، سه راهی حیدرآباد به سمت سه راهی محمدیار، محور نقده به پیرانشهر نیز بارش برف شدت دارد و راهداران در حال برف‌روبی و نمک‌پاشی هستند.

 

برف راه ۲۰ روستای هشترود را مسدود کرد

 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هشترود گفت: به دلیل بارش برف سنگین و کولاک شدید راه ارتباطی ۲۰ روستای این شهرستان مسدود شده است.

علی ابوالحسنی افزود: به دلیل صعب العبور بودن برخی راه‌های ارتباطی، روستاهای منطقه سهند آباد بخش نظرکهریزی  همچنان مسدود است که تا عصر امروز همه بازگشایی می‌شوند.

وی گفت: عملیات بازگشایی راه های روستایی مسدود شده با ۱۵ دستگاه ماشین آلات راهداری در قالب ۶ اکیپ عملیاتی انجام می شود.

ابوالحسنی گفت: از ابتدای شروع بارش برف در شهرستان هشترود، راهداران تلاشگر به سرعت در محورهای از قبل تعیین شده حضور یافتند و اقدام به عملیات برف روبی و نمک‌پاشی راه های اصلی و فرعی شهرستان نمودند.

 

برف راه ارتباطی ۱۳ روستای بوکان را مسدود کرد

 

سرپرست بخشدار مرکزی بوکان گفت: بارش برف سنگین و کولاک برف، راه ارتباطی ۱۳ روستای این بخش را با مرکز شهر مسدود کرد.

حسن خضری اظهار داشت: بارش سنگین برف که از روز گذشته، چهارشنبه در این شهرستان آغاز شده و همچنان ادامه باعث بسته شدن راه ارتباطی روستاهای «قروچای سفلی و علیا»، «گلولان سفلی و علیا»، «آغوطمان»، «کانی دراز»، «یاغیان»، «پیربهاالدین»، «سارده کوهستان»، «زاواکوه»، «موسی»، «ابراهیم خصار» و «گندمان ایل گورک» از توابع بخش مرکزی این شهرستان شده است.

وی ارتفاع برف در این منطقه  را ۴۰ سانتی‌متر عنوان کرد و افزود: تلاش برای بازگشایی این مسیرها و نمک‌پاشی دیگر مسیرهای روستایی در حال انجام است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied