شمانیوز
شما نیوز

غرامت یک میلیون دلاری برای تجاوز کشیش به کودک 9ساله +عکس

کلیسای کاتولیک استرالیا مسئولیت پرداخت غرامت یک میلیون دلاری به قربانی تجاوزجنسی کشیش هوسران را به عهده گرفت.

غرامت یک میلیون دلاری برای تجاوز کشیش به کودک 9ساله +عکس

به گزارش اختصاصی شمانیوز به نقل از نایننیوز،«جرالد ریدزدیل» بدنام‌ترین کشیش کلیسای شهر "بالارات" استرالیا بود که سال 1994 به جرم تجاوز به دهها کودک به زندان افتاد و دستگیری وی در آن سالها سرو صدای زیادی به پا کرد.

 

اکنون پس از نزدیک به سه دهه خبر می رسد که کلیسای کاتولیک قرار است بر اساس توافقی که اخیرا با یکی از قربانیان این کشیش هوسران داشته، مبلغی به عنوان غرامت پرداخت کند.

 

به گفته "جودی کورتین" وکیل این قربانی، موکل وی سال 1982 و زمانی که تنها 9 سال داشته پس از برگزاری مراسمی در کلیسای "مورتلیک" ایالت ویکتوریا، از سوی "جرالد" مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفت.

 

دالدبایتبا

به گفته این وکیل، کلیسای کاتولیک در دادگاهی که اوایل سپتامبر 2019 برگزار شد خود را مسئول این فضاحت دانست. بر همین اساس اسقف اعظم "رونالد مولکرنز" اعتراف کرد به دلیل اینکه نتوانسته از قربانی در برابر تجاوز جنسی "جرالد" محافظت کند مسئولیت پرداخت این غرامت را به عهده خواهد گرفت.

"کورتین" نیز توافق بین کلیسا و قربانی پرونده را در دادگاه عالی "ویکتوریا" تایید کرد اما از میزان مبلغ توافق شده صحبتی نکرد در عین حال گزارش‌ رسانه‌های متعدد استرالیایی، حاکی از آن است مبلغی که کلیسا متعهد به پرداخت آن به قربانی شده، بیش از یک میلیون دلار است.

وی گفت: این نخستین بار است که کلیسا قبل از محاکمه، مسئولیت حقوقی یک پرونده را به طور علنی پذیرفته است. البته این توافق پیش از محاکمه صورت گرفته و نتیجه نهایی در دادگاهی که به زودی برگزار می شود مشخص خواهد شد.

"کورتین" درباره به جریان افتادن این پرونده نیز افزود: پرونده تجاوز به موکل من به دلیل تغییرات قانونی که به درخواست کمیسیون سلطنتی کودک آزاری در سال 2016 صورت گرفت، توانست به جریان بیافتد.

گزارش شمانیوز می افزاید: «جرالد ریدزدیل» یکی از کشیشهای بدنام کلیسای استرالیاست که بین سالهای 1960 تا 1980 زمانی که به عنوان کشیش مدرسه ابتدایی سنت آلیپیوس( یک مدرسه شبانه روزی پسران در شهر ویکتوریای بالارات) فعالیت می کرد 65 کودک را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داد.

گفتنی است در یک دهه اخیر هزاران نفر قربانی پدیده زشت کودک آزاری ( تجاوز به کودکان) در نهادهای مختلف اجتماعی از جمله مراکز دولتی ، مذهبی ، آموزشی استرالیا بوده اند و این در حالی بود که دولت استرالیا سالهای متمادی از انجام تحقیقات اساسی دراین زمینه خودداری کرد.

سرانجام به دلیل شیوع این پدیده ضد اجتماعی و همچنین فشارها و اعتراض های مردمی، نهادهای مدنی و انتقادهای گسترده فعالان بین المللی حقوق بشر در سال 2012 ، کمیسیون تحقیقات درباره بررسی جرائم آزار جنسی کودکان در استرالیا تشکیل شد.

براساس گزارش کمیسیون سلطنتی استرالیا، حداقل هفت درصد از کشیش های کلسیای کاتولیک طی سال های 1950 تا 2010 متهم به سوء استفاده از کودکان شدند، اما اتهامات آنها هرگز درهیچ مرجع قانونی و قضایی مورد بررسی قرار نگرفته است.

مترجم: مریم حسینی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied